پایان خوش در انتظار کی‌روش و برانکو
روزهای حساس و مهمی از نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در دعوایش با سرمربی پرسپولیس از دست تیم ملی رفت و آن چیزی که از برگزاری اردوهای تیم ملی انتظار داشت، به دلیل حمایت نکردن برخی باشگاه‌ها و مربیان لیگ برتری حاصل نشد.

فقط 33 روز دیگر تا دیدار با قطر فرصت باقی مانده

 هر چند کی‌روش در روزهای جنجالی و پر از حاشیه درگیری‌اش با پرسپولیسی‌ها، این حرفها را عنوان کرد اما واقعیتی اجتناب ناپذیر بود، تیم ملی با تعطیلی لیگ برتر و برگزاری بازی‌های جام حذفی این فرصت را داشت تا بتواند بهترین اردو را برگزار کند اما حواشی به وجود آمده که به دنبال مقصر آن نیستم به هر حال این موقعیت خوب را از تیم ملی گرفت.

به نظر می‌رسد تبعات درگیری لفظی دو مربی مطرح خارجی حاضر در کشورمان تنها به این ضرر گفته شده، محدود نمی‌شود، چرا که در روزهای آینده فوتبال کشورمان میادین حساسی را پیش‌‌رو دارد. اولا چهار نماینده کشورمان درگیر مسابقات مهم آسیایی هستند و در ثانی تیم ملی کشورمان هم باید در بازی‌های برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به میدان برود.

فدراسیون فوتبال کشورمان نیز براساس وظیفه ذاتی خود در روزهای اخیر نگاه ویژه‌ای برای فراهم کردن بهترین شرایط برای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و البته تیم ملی دارد و تلاش می‌کند روزهای پایانی سال 95 و هفته اول سال 96، روزهای خوبی برای فوتبال کشورمان رقم بخورد. جلسات فدراسیونی‌ها با مدیران ارشد باشگاه پرسپولیس برای راضی کردن برانکو سرمربی خارجی این تیم به خاطر همکاری بیشتر با تیم ملی و همچنین حمایت همه جانبه از ملی‌پوشان از جمله اقدامات فدراسیونی‌ها است تا بتوانند صلح و آرامش را در هفته‌های پایانی سال در فوتبال برقرار کنند اما این اقدامات فدراسیون کاملا در سکوت انجام می‌شود تا حاشیه جدیدی به وجود نیاید.

از طرف دیگر در روزهایی که خبرهای خوشی از ادامه همکاری کی‌روش با فدراسیون فوتبال کشورمان به گوش نمی‌رسد، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال همواره بر ادامه کار کی‌روش با تیم ملی تاکید کرد و به نظر می‌رسد اصرار تاج به این موضوع و مصمم بودن او، کارلوس کی‌روش نیز کارش را جدی‌تر استارت زده است، چرا که او با حمایت همه جانبه فدراسیون سفرهای خوبی داشته و بازی لژیونرهای کشورمان را زیر نظر گرفته است و اتفاقا این موضوع مورد رضایت کی‌روش هم خواهد بود چرا که این سرمربی بیشتر از لیگ برتر و بازیکنان این لیگ، به لژیونرها بها می‌دهد و فرصت ایجاد شده توسط فدراسیون فوتبال، مورد رضایت او خواهد بود. البته این را باید اضافه کرد که دستور وزیر ورزش و جوانان برای حل مشکل بین کی‌روش و برانکو هم نکته مهمی است که به احتمال زیاد در رقم خوردن روزهای خوب پایان سال تاثیر خواهد داشت.

به این ترتیب در روزهایی که پرسپولیس بازی‌های حساسی را به میدان خواهد رفت و تیم ملی هم به دنبال پیروزی‌های دیگر در مقدماتی جام جهانی است، تلاش فدراسیونی‌ها بر این است که این دو مربی خارجی را آشتی دهند. هر چند نباید منتظر برگزاری جلسه آشتی‌کنان بین این دو مربی باشیم اما همین که برانکو از مواضع خود کوتاه بیاید و کارلوس کی‌روش هم حرف‌های گذشته‌اش را تکرار نکند و همه بازیکنان مدنظرش را به تیم ملی دعوت کند، جلسه آشتی‌کنان برای فدراسیون فوتبال خواهد بود و در نهایت روزهای پایانی سال 95، با خیر و خوشی به پایان خواهد رسید.

 

مرد پرتغالی دیگر نگران روزهای حساس نیست

موضوع ادامه همکاری کارلوس کی‌روش و تیم ملی فوتبال و البته نحوه این همکاری همچنان مورد بحث و ابهام قرار دارد و روز به روز با توجه به نزدیک شدن به رقابت‌های دور برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا به نگرانی‌های فوتبالدوستان ایرانی افزوده می‌شود.

بعد از دعوای کی‌روش و برانکو، سرمربی تیم ملی دو هفته‌ای در تهران بود و جلساتی را با تاج برگزار کرد اما بازار شایعات همچنان داغ بود، از قطع همکاری با کی‌روش گرفته تا حاضر نبودن کی‌روش در ایران اما در نهایت عنوان شد که کی‌روش برای زیرنظر گرفتن بازی لژیونر‌ها راهی اروپا شده است.

سرمربی پرتغالی در حالی این روزها خارج از ایران به سر می‌برد که فقط 33 روز دیگر تا دیدار با قطر فرصت باقی مانده و هنوز برنامه‌های این تیم برای آماده‌سازی این دیدار و همچنین بازی با چین مشخص نیست و حتی بعد از خبر قطع همکاری دستیاران ایرانی کی‌روش با تیم ملی، این موضوع نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و مشخص نیست این ماجرا نیز در حساس‌ترین برهه زمانی چه سرنوشتی خواهد داشت!

 این در حالی است که حتی مربیان تیم ملی در بازی‌های حساس لیگ برتر هم حضور ندارند.

در هر صورت اگر به کی‌روش باشد تیم ملی باید در تاریخ 30 اسفند امسال کار خود را برای دیدار با قطر آغاز کند. اما طبق برنامه ابلاغ شده به باشگاه تیم ملی از 22 اسفند اردوی آماده‌سازی را در یکی از دو کشور امارات یا ارمنستان آغاز خواهد کرد. حال باید منتظر ماند و دید چه برنامه‌ای برای تیم ملی اجرا می‌شود، چرا که فعلا همه چیز مثل گذشته است و اتفاق خاصی رخ نداده است غیر از اینکه فرصت‌ها به راحتی از دست می‌رود و حضور نداشتن مربیان تیم ملی در بازی‌های لیگ برتر و رصد جدی‌تر لژیونرها، پایبند بودن کی‌روش به حرف‌هایش را نشان می‌دهد.

 

منبع: ایران ورزشی