همه کدورت‌ها از بین نمی‌رود
دروازه بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و استقلال گفت: در سال گذشته خبرهای عجیب زیاد شنیدم اما امیدوارم سال جدید برای همه همراه با موفقیت باشد.

 هادی طباطبایی از جمله خوشنام ترین فوتبالیست های یکی دو دهه اخیر کشور است که دوران طلایی او در تیم استقلال و تیم ملی ایران گذشت.

طباطبایی سالهاست که رسما به جرگه مربیان پیوسته است و بعد از یک دوره حضور در تیم امید به عنوان دستیار محمد خاکپور، در این فصل به تیم دسته دومی داماش پیوست و فصل موفقی را با این تیم سپری کرد.

* سال ۹۵ برای شما چطور گذشت و اگر بخواهید در یک جمله آن را تعریف کنید چیست؟ 

- سال گذشته خیلی ایده آل نبود اما در مجموع سال نسبتا خوبی بود. من به شخصه در این سال بیشتر درگیر امور فوتبالی بودم و کار دیگری به جز فوتبال نداشتم.

* در سال ۹۶ چه هدف یا آرزویی دارید؟ 

- همه برنامه‌های من برای سال ۹۶ فوتبالی است و یکسری اهدافی برای خودم ترسیم کرده ام و برای رسیدن به آن برنامه ریزی های خاص خودش را کردم.

 

* بهترین عیدی که تا به حال گرفتید و خاطره آن از یادتان نمی رود چیست و از چه کسی بود؟
- باورتان می شود برای این سئوال شما هیچ پاسخی ندارم؟ چون عیدی خاصی که در ذهنم ماندگار شده باشد از کسی نگرفتم.

 

* به کدام سین از هفت سین بیشتر علاقه دارید؟
- به همه سین های هفت سین به یک میزان علاقه دارم. بین آنها فرق نمی گذارم. اما یکی از اجزای سفره هفت سین هست که جز سین ها نیست، اما علاقه خاصی به آن دارم. شمع که مظهر روشنایی و فداکاری است را بیشتر از سایر اجزای هفت سین دوست دارم.

 

* از نظر شما لحظه سال تحویل چه ویژگی خاصی دارد؟
- در این لحظه همه آدم‌ها خودشان را رها می کنند و برای یک لحظه هم که شده باشد خود واقعی شان می شوند. همه خالص می‌شوند. همه یک لحظه در خودشان فرو می روند و به هیچ چیز دیگری و هیچ شخص دیگری فکر نمی کنند. این لحظه خیلی قشنگ و دوست داشتنی است. من خودم دوست دارم همیشه لحظه سال تحویل کنار خانواده ام باشم.

 

* میانه شما با مسافرت در عید چطور است؟
- کلا عاشق سفر هستم. عید و غیر عید هم ندارد. در عید سفر کردن سخت است. ولی کلا سفر را دوست دارم و حاضر هستم این سختی سفر در عید را هم به جان بخرم.

 

* عجیب ترین خبری که در سال ۹۵ شنیدید چی بود؟
- خبر عجیب که زیاد شنیدیم. از خبر برخورد دو قطار بگیرید تا خبر فرو ریختن ساختمان پلاسکو و این آخر سری ها هم درگذشت نابهنگام زنده یاد علی معلم و افشین یداللهی.

 

* با کسی قهر هستید که دوست داشته باشید آشتی کنید؟
- ممکن است کدورت‌های ریز و درشتی باشد که باید هم حل شود. اما این که چون عید است باید همه کدورت ها از بین برود شدنی نیست. البته عید بهانه خوبی برای آشتی کردن است. اما کدورت‌ها باید ریشه‌ای از بین برود نه به بهانه. من خودم خوشبختانه با کسی قهر نیستم که لازم باشد آشتی کنم. کلا هم زیاد به قهر اعتقاد ندارم. خیلی کم پیش می آید با کسی قهر کنم.

 

* بهترین اتفاقی که در سال ۹۵ که برای شما افتاد؟
- صعود با تیم داماش به مرحله بعدی مسابقات لیگ دو.

 

* دروغ سیزده برای ما می گویید؟
- امسال سیزده بدر افتاده چهاردهم...

 

منبع: مهر