نظر خسرو حیدری درباره باجناق شدن با امید ابراهیمی
خسرو حیدری بار دیگر از هواداران می‌خواهد به آزادی بروند و در آخرین بازی فصل، از تیم‌شان حمایت کنند.

مصاحبه با خسرو حیدری قبل از بازی با سپاهان

استقلال، نایب‌ قهرمانی، بازی با سپاهان، پاس گل در آسیا، طرفداران، منصوریان، فصل بعد و... این‌ها تمام چیزهایی است که خسرو حیدری در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره‌شان حرف میزند. او بار دیگر از هواداران می‌خواهد به آزادی بروند و در آخرین بازی فصل، از تیم‌شان حمایت کنند.

استقلال در آستانه نایب‌ قهرمانی لیگ برتر قرار دارد و اگر سپاهان را ببرید، این اتفاق می‌افتد. صادقانه بگو فکر می‌کردید بعد از نتایجی که در نیم‌فصل گرفتید، استقلال به اینجای جدول برسد...

قبل از هر چیز امیدوارم آقای ابراهیم آشتیانی هر چه زودتر حالش خوب شود. از همه مردم ایران می‌خواهم برای ایشان دعا کنند. یک تسلیت هم باید به مردم کشورم بگویم، به خاطر مرگ مرزداران عزیز. آن‌ها برای حراست از مرزها جان‌شان را گذاشتند و همه ما مدیون‌شان هستیم. به خانواده‌شان تسلیت می‌گویم و امیدوارم این آخرین موردی باشد که اتفاق می‌افتد. باید یک فکر اساسی کرد. متأسفانه امسال هم چند خبر خیلی تلخ تا اینجا داشته‌ایم و امیدوارم کشورم از تمام این اتفاقات در امان باشد. درباره استقلال هم شفاف می‌گویم ما امید زیادی داشتیم که از آن وضعیت خلاص شویم. شما بازی‌های ما را بررسی کنید متوجه می‌شوید چقدر در بعضی مسابقات ساده امتیاز دادیم. اگر ما در نیم‌فصل اول کمی خوش‌شانس بودیم، الان حتی می‌توانستیم مدعی قهرمانی باشیم.

این را خود منصوریان هم گفته است.

ما در نیم‌فصل اول در گلزنی واقعاً بدشانس بودیم ولی اتفاقی گل می‌خوردیم. از بازی با استقلال خوزستان بگیرید تا صنعت نفت. چند بازی مساوی کردیم که واقعاً حق‌مان نبود، از جمله بازی با ماشین‌سازی. اگر این امتیازها را با بدشانسی از دست نمی‌دادیم الان وضعیت فرق می‌کرد. در همه روزهای سختی که در استقلال داشتیم، دلمان روشن بود. وقتی این هواداران را داشتیم، غم نداشتیم. می‌دانستیم هر کس هم پشت‌مان نباشد، این هواداران هستند و پشت‌مان را خالی نمی‌کنند. مرد و مردانه پای تیم ایستادند. همیشه گفته‌ام اگر به کسی مدیون باشیم، این هواداران هستند. فراموش نکنید ما نیم‌فصل سخت و پر‌فراز و نشیبی داشتیم. شاید هر هوادار دیگری جای آن‌ها بود، رفتارش عوض می‌شد. به نظر من هواداران استقلال می‌توانند الگوی خیلی‌ها باشند.

در آن روزهای سخت، شاید همین هواداران هم باور نمی‌کردند استقلال به اینجا برسد.

اتفاقاً اگر نمی‌دانستند و به تیم ایمان نداشتند، هیچ وقت این قدر زمان نمی‌دادند. هواداران امسال فهمیدند کل تیم چقدر در تلاش هستند تا استقلال را بالا بکشند. علیرضا منصوریان بازیکن استقلال بوده. او بازوبند کاپیتانی استقلال را بسته و یکی از آبی‌های متعصب بوده و هست. مردم منصوریان را دوست دارند و وقتی دیدند یکی از جنس استقلال آمده و برای موفقیت تیم تلاش می‌کند به او زمان دادند. تک‌تک بازیکنان هم امسال با همه وجود بازی کردند و در هیچ مسابقه‌ای کم نگذاشتند. هوادار این چیزها را می‌دید، به آینده تیم امیدوار بود. فقط افسوس می‌خورم که در چند مسابقه با بدشانسی امتیاز از دست دادیم و الان مجبوریم برای نایب ‌قهرمانی بجنگیم. این هواداران و این استقلال، حتی لیاقت قهرمانی داشت. البته مردم وقتی ما را در خیابان میبینند، حرف‌های جالبی میزنند. چند نفر به من گفته‌اند با همین نتایجی هم که گرفتید، برای ما قهرمان هستید چون خیلی‌ها به هوادار ما طعنه می‌زدند که بین ۵، ۶ تیم بالای جدول هم قرار نمی‌گیرید.

بعضی‌ها می‌گویند پرسپولیس امسال خوش‌شانسی آورد چرا که اکثر تیم‌ها از جمله سپاهان و استقلال دیر موتورشان روشن شد.

هر کس یک نظری دارد. چیزی که می‌دانم این است که اگر ما اول فصل بدشانسی نمی‌آوردیم، رقابت برای قهرمانی تا همین هفته ادامه داشت. شاید در آن صورت هم پرسپولیس قهرمان می‌شد ولی به هر حال رقابت تا لحظه آخر ادامه پیدا می‌کرد. ما واقعاً چند مسابقه را با بدشانسی محض از دست دادیم. اگر امتیازها به سادگی از دستمان نمی‌رفت، الان شرایط لیگ اصلاً این‌ طور نبود که پرسپولیس سه هفته به پایان مسابقات، قهرمان شود.

خسرو پس از بازی با الاهلی خیلی‌ها از تو تعریف و تمجید کردند، مخصوصاً به خاطر پاس گلی که دادی. فکر می‌کنی در فصل جدید هم بتوانی بدنت را آماده نگه داری و گل بسازی؟

در بازی با الاهلی واقعاً شرایط خاصی بود. ۹۰هزار نفر در ورزشگاه بودند. وقتی نیمه اول تمام شد و داشتم به رختکن می‌رفتم، به تماشاگران نگاه می‌کردم. تو دلم گفتم خدایا فقط ما را شرمنده این هوادار نکن. اگر خدای ناکرده نتیجه نگیریم، چطور جواب این هوادار را بدهیم؟ دیگر رویمان نمی‌شد تا چند روز از خانه‌مان بیرون برویم. فکر می‌کنم لطف خدا بود، هم به استقلال و هم به من. خیلی دوست داشتم در آن بازی یک کاری کنم و خدا را شکر آن گل را برای کاوه ساختم. انصافاً او هم خوب پرید و ضربه زد. درباره بخش دوم سؤال‌‌تان هم باید بگویم هر بازیکنی به آینده امیدوار است. متأسفانه من امسال مصدومیت نسبتاً شدیدی داشتم و این مسئله باعث شد چند ماهی به دور از میادین باشم. شما نگاه کنید عملکرد من قبل از مصدومیتم چطور بود. طبیعی است که وقتی شما در چنین شرایطی مصدوم می‌شوید، هم از نظر روحی ضربه می‌خورید و هم از نظر بدنی عقب می‌افتید. با این حال من تلاشم را کردم و اینکه کادر فنی در نیم‌فصل دوم و در اکثر بازی‌ها به من میدان داد نشان می‌دهد به هر حال از کارم راضی بوده‌اند. برای فصل جدید هم با همه وجود تمرین می‌کنم. دوست ندارم از پیش چیزی بگویم ولی قطعاً تمریناتم را دو برابر می‌کنم و روی استراحت و تغذیه‌ام حساس خواهم بود.

راستی مبارک باشد با امید ابراهیمی باجناق شدید. حالا از قبل نزدیک‌تر خواهید بود.

ممنون. امید بیش از اینکه برایم رفیق باشد، مثل برادر است. خدا را شکر که سر و سامان گرفت. برای او و همسرش که خواهر خانمم است، آرزوی خوشبختی می‌کنم. ان‌شا‌ءالله فصل بعد هم کادوی عروسیشان را در زمین می‌دهم البته کادوی بیرون زمین‌شان هم محفوظ است. (خنده)

می‌گویند باجناق فامیل نمی‌شود، درست است؟

(خنده) نه بابا این چیزها که شوخی است. امید بیش از اینکه باجناقم باشد، مثل یک دوست و برادر است. سال‌‌هاست که با هم رفیق هستیم و این رفاقت ما حالا مستحکم‌تر خواهد بود.

سؤال آخر هم درباره بازی با سپاهان است. مسابقه نفس‌گیری خواهد بود.

دل‌گرمی اصلی ما در این بازی حضور و حمایت هواداران است. قطعاً با حضور آن‌ها شانس ما هم برای بردن بیشتر می‌شود. سپاهان تیمی است که با کرانچار متحول شده البته با ویسی هم تیم قدرتمندی بود. هر دو تیم کار سختی دارند ولی ما از این بازی برد می‌خواهیم. تا اینجای فصل کلی تلاش کرده‌ایم و روز خوب و بد دیده‌ایم و می‌خواهیم آخر فصل را خوب تمام کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی