محرومیت 10بازیکن سرشناس بخاطر حضور در آرایشگاه‌های زنانه, پارتی و ...
براساس خبرهای منتشر شده 10 بازیکن سرشناس فوتبال بخاطر مسائل اخلاقی مختلف برای مدتی محروم خواهند بود.

محرومیت بازیکنان فوتبال بخاطر مسائل اخلاقی

 موج جدید محرومیت‌ها در فوتبال ایران؛ 9 بازیكن لیگ برتری پروند اخلاقی دارند...

این تیتری بود كه اوایل همین هفته روی جلد خبرورزشی منتشر شد و طبق معمول برخی سایت‌ها مقابل خبر اختصاصی خبرورزشی موضع گرفتند و مدعی شدند اصلاً از این خبرها نیست ولی ظهر دیروز خبرگزاری میزان، منتسب به قوه‌ قضائیه از محرومیت 10 بازیكن فوتبال خبر داد و خبر اختصاصی روزنامه ‌خبرورزشی را تأیید كرد.

میزان هیچ اطلاعاتی در مورد محرومان جدید فوتبال نداد اما گویا در جمع این ده بازیكن، چهار بازیكن عضو تیم‌های سرخابی پایتخت هستند، یك بازیكن در تراكتورسازی بازی می‌كرد، دو بازیكن در تیم‌های تهرانی بودند و بقیه هم در تیم‌های شهرستانی...

همان‌طور كه پیش از این نوشته بودیم این بازیكنان پرونده‌های اخلاقی دارند كه در مورد 3 نفر، بخشی از پرونده غیرفوتبالی است و احتمالاً در شعبه جرایم ورزشی دادسرای فرهنگ و رسانه‌ مورد بررسی قرار می‌گیرد و بقیه، پرونده تخلفات‌شان مرتبط با فوتبال است كه كمیته اخلاق برای آنها تشكیل پرونده داده و در حال احضار بی‌سر و صدای بازیكنان متهم است.

كمیته اخلاق برای جلوگیری از بازی با آبروی افراد، دلایل محرومیت این بازیكنان را فقط به خودشان می‌گوید و حتی شاید محرومیت بعضی‌ها بعد از شنیدن دفاع آنها و با در نظر گرفتن حُسن سابقه‌شان، به حالت تعلیق دربیاید و خبرش هم فعلاً علنی نشود اما آن سه بازیكنی كه انگار شاكی خصوصی دارند، باید به دادگاه بروند و قطعاً نام‌شان رسانه‌ای می‌شود.

محرومیت‌های 3 ماه تا 6 ماه و در یك مورد خاص محرومیت یك ساله در انتظار این بازیكنان است.

تردد در آرایشگاه‌های زنانه، دخالت در شرط‌بندی سایت‌های قماربازی كه روی نتایج فوتبال داخلی و خارجی قمار می‌كنند، شركت در پارتی‌های شبانه‌، روابط و رفتارهای خارج از عرف، داشتن شاكی خصوصی و... از جمله دلایل محرومیت بازیكنانی است كه در كمیته اخلاق پرونده دارند ولی این كمیته بنابه دلایلی از ارائه توضیحات در این خصوص خودداری ‌می‌كند. كمیته اخلاق به صورت رسمی و این بار كاملاً محسوس به مسائل اخلاقی فوتبال ورود كرده است. البته تأكید فدراسیون فوتبال این است كه دلایل محرومیت منتشر نشود و برخورد كمیته اخلاق با متخلفین غیرعلنی باشد. فدراسیون فوتبال می‌‌‌خواهد با فعال كردن كمیته اخلاق، مانع ورود نهادهای غیرورزشی به فوتبال شود تا اگر كسی در دایره فوتبال مرتكب تخلف شد، محرومیتش هم در چارچوب فوتبال باشد.

كمیته اخلاق خیلی بی‌سر و صدا 10 بازیكن را به دلایل مختلف به این كمیته احضار كرده و در حال بررسی پرونده آنهاست. به نظر می‌رسد نیمی از این تعداد، با تذكر، محرومیت‌شان معلق شود ولی بقیه محروم خواهند شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی