درس مهمی که کاوه رضایی داد!
کاوه رضایی با جدایی از استقلال و صرف نظر کردن از گرفتن دستمزد چند میلیاردی به شارلوای بلژیک پیوست که دارای نکته مهمی است.

ریسک ارزشمند کاوه رضایی

کاوه رضایی 24 ساله یکی از بهترین تصمیم‌های فوتبالش را گرفته‌است.

سال قبل وقتی کاوه رضایی را به استقلال می آوردند ، حرف های مهمی زیر گوش این بازیکن جوان خوانده شد. اینکه روابط شان با کارلوس کی روش برادرانه است و اگر او به استقلال بیاید ، این حالت نیم بند دعوتش به تیم ملی ، به حضوری فیکس بدل می شود اما شرایط برای کاوه آن طور که باید نشد. حتی در نیم فصل دوم که استقلال روی کاکل این پسر می چرخید هم باز کاوه ملی پوش نشد تا برای آینده اش بخواهد تصمیم مهمی بگیرد. کاوه که گرانترین یار فصل قبل ایران بود و امسال هم می توانست اقلا دو میلیاردی شود ، تصمیم گرفت روی آینده اش برای پول قمار نکند.

او یک سال زمان داشت و شانس بازی در تیم ملی در جام جهانی. لباسی که تنش بود و خیلی ساده خودش از دستش داده بود. از یاد نبریم تجربه 4 سال قبل نشان می دهد کارلوس کی روش در جام جهانی به سختی بیشتر از 5 بازیکن هجومی با خودش ببرد. این یعنی از همین حالا کاوه از 4 نفر عقب تر است مگر اینکه خارق العاده خوب باشد.

برای کی روش در چند سال گذشته اولویت ها این بودند:آزمون ، گوچی ، طارمی و کریم انصاری فرد. از این جمع 3 تای شان در ایران نیستند و احتمالا طارمی هم امسال اروپایی می شود.

حالا کاوه برای بودن در کنار این ها یا گرفتن جای یکی شان تصمیم به ریسکی بزرگ گرفته. او قید پول را زده و به لیگ بلژیک رفته است. به شارلووا و فقط برای سالی 200 هزار یورو. این حرفی است که کی روش در کنفرانس مطبوعاتی دیروزش هم دوباره بر آن تاکید کرد. اینکه ترجیح اش بر استفاده از بازیکنانی است که در لیگ های اروپایی بازی می کنند و تمرینات حرفه ای دارند و گفت بیش از 50 درصد تیمش در جام جهانی از اروپا خواهند آمد.

کاوه می خواهد جایی باشد که کیفیت لیگش بالاتر از روسیه و یونان است تا بتواند با روحیه حرفه ای و درخشش به تیم ملی برگردد. کی روش پیش تر به جوان ها توصیه کرده بود برای پیشرفت از این پول های میلیاردی بگذرند و تصمیمات بزرگ بگیرند. کاوه با این تصمیم نشان داد می تواند سد شکن باشد و برای موفقیت از پول و زندگی راحت بگذرد. او اولین گام را برای بازگشت به فوتبال ملی برداشته و حالا نیاز به بازی و درخشش در لیگ جدیدی دارد که رفته است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir