خطر حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا
تیم پرسپولیس با توجه به شرایطی که دارد علاقمند به برگزاری دربی می باشد چرا که به پول این بازی نیاز دارد.

پرسپولیس در دوراهی برگزاری دربی یا سوپرجام؟

پرسپولیس بدجوری بر سر دوراهی مانده است؛ یك طرف سوپرجام 30 تیر است و قهرمان شدن در این رویداد كه خواسته هواداران است و طرف دیگر شهرآورد آلمان است با درآمد میلیاردی... پرسپولیس هم هر 2 را می‌خواهد. یعنی هم دوست دارد به خاطر دل هوادارانش در سوپرجام به میدان برود و قهرمان شود و هم برای رسیدن به درآمد میلیاردی در شهرآورد آلمان بازی كند. پرسپولیس به این درآمد میلیاردی نیاز دارد.

باتوجه به اخطار جدید و جدی كنفدراسیون فوتبال آسیا كه اعلام كرده از این پس باشگاه‌های بدهكار آسیایی به خصوص آن دسته از باشگاه‌ها كه در فیفا پرونده مالی باز دارند را از لیگ قهرمانان آسیا كنار می‌گذارد، پرسپولیس ناچار است حداقل در قدم اول پرونده مانوئل ژوزه را ببندد. به زودی حكم ژوزه می‌آید و اگر پرسپولیس پولی برای پرداخت طلب او یا توافق با این مرد پرتغالی نداشته باشد، ناچار است تن به حكم فیفا بدهد و حالا جدا از كسر امتیاز در لیگ برتر، احتمال دارد به دستور AFC از لیگ قهرمانان هم كنار گذاشته شود.

با این حساب پرسپولیس به درآمد شهرآورد آلمان نیاز دارد تا هم دستی به سر و گوش مانوئل ژوزه بكشد (!) و هم در موعد مقرر، از عهده پرداختی‌های اولیه بازیكنان خود بربیاید. سرخپوشانی هم كه مخالفت شهرآورد آلمان بودند، با همین تفكر كه مبادا از لیگ قهرمانان حذف شویم و پول شهرآورد، قسط اول قراردادمان می‌شود، با این بازی كنار آمده‌‌اند.

پرسپولیس اما اگر قرار باشد به خاطر سوپرجام و قهرمانی در این رویداد كه خوشایند هوادارانش است، قید شهرآورد آلمان را بزند، باید دنبال منابع درآمد دیگری برای حل مشكلات باشد، مشكلاتی كه پرسپولیس را مصمم كرده با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ وارد رایزنی شود و از آنها بخواهد با تغییر تاریخ سوپرجام اجازه بدهند به درآمدزایی‌اش برسد. پرسپولیس تا 9 شهریور فرصت دارد پرونده‌های مالی باز خود را ببندد و از خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا فرار كند. این ضرب‌الاجل كنفدراسیون فوتبال آسیا، البته فقط برای پرسپولیس نیست و تمامی باشگاه‌های آسیایی باید تا روز 9 شهریور بدهی‌های خود را صاف كنند تا از لیگ قهرمانان كنار گذاشته نشوند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی