مهدی طارمی ؛ غایب بزرگ دربی استقلال و پرسپولیس
گفته می شود اسپانسر تیم پرسپولیس اعلام کرده است که مهدی طارمی باید در دربی 85 حضور داشته باشد و این درحالی است که طارمی در بدنسازی پرسپولیس غایب بوده است.

برانکو به طارمی نا آماده در دربی بازی می دهد؟

همانطور که امروز در خبرها داشتیم و سیمرغ با ذکر منبع به خبر درخواست نامعقول اسپانسر سرخابی ها مبنی بر حضور مهدی طارمی در ترکیب پرسپولیس اشاره کرده بود ، شنیدیم که این بازیکن در ترکیب پرسپولس حضور نخواهد داشت .

این هم از عجایب فوتبال ما است که اسپانسر به حضور بازیکن در ترکیب تاکید میکند ، در حالی که این در حیطه سرمربی است تا بهترین ها را روانه میدان کند چرا که حتی یک دیدار نمایشی هم میتواند تاثیرات سویی بر این تیم ها در جریان مسابقات رسمی و مهم وارد اورد ، بنابراین بهتر است به نوع مدیریت فنی و انضباطی برانکو توجه شود ، مگر اینکه او هم به خاطر رقم سنگینی که قرار است اسپانسر در قبال این بازی پرداخت کند کوتاه بیاید ، اما اصل مطلب : نوع تفکر برانکو سرمربی پرسپولیس کاملا حرفه ای به دور از هرگونه احساس بی منطق است .

در گذشته دیده بودیم که او در رقابت های حساس لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان اسیا چگونه ستاره های نا اماده و یا خاطی را کنار میگذاست و وارد ترکیب نمیکرد ، تا در نتیجه پرسپولیس تبدیل به تیمی پرقدرت و منضبط شود.

با یک فلش بک به این مقدمه : پرسپولیس پس از شانزدهمین دوره لیگ برتر و پس از پیکار های مرحله نخست لیگ قهرمانان اسیا با صلاح دید برانکو به تعطیلات رفت تا فشار حاصله از یک فصل پر تالاطم از از بدن سرخپوشان خارج شود.
اما اعلام کرد وقتی فصل تمرینات و مشخصا بدنسازی آغاز شد همه باید در کنار تیم باشند و نهایتا چنین شد تا اردوی اکراین و شهر کیف با تمامی بازیکنان قدیمی و تازه استخدام شده برپا گردد ، البته بدون مهدی طارمی آقای گل لیگ برتر و همچنین بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا تا این مرحله ، چرا که او دقیقا مانند سال پیش که پس از پایان پانزدهمین دوره لیگ برتر به یاد بازی در اروپا و ترکیه افتاد و بار سفر بست ، اما در نهایت برگشت تا در کنار پرسپولیس و هوادارانش باشد ! دقیقا مانند امسال که در رویای بازی در اروپا بود و باز همانی شد که پارسال شده بود و او باز هم پرسپولیس را ترجیح داد !!

البته این کش و قوس آنقدر طول کشید تا وقتی او تصمیم به حضور در پرسپولیس گرفت آنها در اردوی کیف به پایان دوران بدنسازی رسیده بودند و رسیدن طارمی به محل اردوی تیم آنها مصادف با روز پایانی آن بود !
اگر چه می گویند مربی بدنساز پرسپولیس اعلام کرده که طارمی مشکل بدنی ندارد و می تواند در تمرینات تکنیکی و تاکتیکی پا به پای سایرین تمرین کند ، اما این اظهار نظرتا حدودی غیر منطقی به نظر می رسد و می تواند در ادامه راه بدن وی را دچار افت کند که در آغاز لیگ برتر و مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ، دودش به چشم پرسپولیسی ها برود.

با توجه به این موارد و نگاه کاملا حرفه ای و آگاهانه برانکو به بازیکنانش ، شنیدیم این مربی برای دربی استقلال و پرسپولیس که 31 تیرماه در ورزشگاه شهر بیله فلد برگزار خواهد شد نگاه ویژه ای به گادوین منشا مهاجم تازه استخدام شده تیمش که در تمرینات بدنسازی و پس از آن نشان داده که کاملا در شرایط آرمانی قرار دارد و بر همین اساس احتمال غیبت طارمی وجود دارد مگر در نیمه دوم تا بلکه او در صورت نیاز بتواند به خواسته برانکو جامه عمل بپوشاند ، با این تفاصیل و طبق شنیدهایمان بعید است برانکو به بازیکنی که فصل بدنسازی را در کنار دیگران سپری نکرده 90 دقیقه بازی بدهد ، بنابراین از حالا باید به این مسئله توجه کرد که طارمی در دربی 85 غایب بزرگ لقب خواهد گرفت .


تهیه و تدوین:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ