دلیل استفاده مهدی طارمی از عینک طبی؟ مشهورترین فوتبالیست های عینکی!
مهدی طارمی بنا به دلایلی از عینک طبی استفاده می کند, به همین بهانه نگاهی می کنیم به معروف ترین فوتبالیست های دنیا که از عینک طبی استفاده می کنند!

مشهورترین ستارگان عینکی دنیای فوتبال

مهدی طارمی مهاجم ملی پوش پرسپولیس علاقه زیادی به استفاده از عینک های طبی دارد. هر چند او مشکلی بابت چشمانش ندارد و تنها به دلایل ظاهری از عینک استفاده می کند. طارمی چند شب پیش نیز در مراسم برترین های فوتبال ایران عینک به چشم زد و مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

فوتبالیست های کمی در دنیای فوتبال هستند که با مشکل بینایی و یا ضعیف بودن چشم مواجه باشند. این مشکلات معمولا از دوران کودکی در یک فرد ظاهر می شود و افرادی که چشمانشان ضعیف است کمتر به صورت حرفه ای وارد ورزشی همچون فوتبال می شوند و یا اینکه در سن پایین این ضعف را برطرف می کنند و سپس وارد دنیای فوتبال می شوند. در جریان حرفه ای فوتبال کمتر بازیکنی هست که چشمان ضعیفی داشته باشد چرا که در اینصورت در حین فوتبال دچار مشکل می شوند.

با این حال تعدادی از بازیکنان فوتبال در دنیا هستند که این مشکل در آنها مشاهده شده و آنها به دلایلی مجبور به استفاده از عینک حتی درون زمین فوتبال شده اند. آنهایی که چشمان ضعیفی دارند و بیرون از زمین عینک می زنند هم با استفاده از لنزهای مخصوص فوتبال بازی می کنند.  در عین حال ستارگان دیگری هم هستند که تنها به دلایل تجاری عینک به چشم می زنند.

چند مورد از بازیکنان عینکی دنیای فوتبال را بررسی می کنیم:

مشهورترین ستاره عینکی فوتبال

در میان بازیکنان فوتبال دنیا ادگار داویدز شاید مشهورترین بازیکن فوتبال است که از عینک استفاده می کرد آنهم درون زمین. داویدز پس از انجام عمل جراحی روی چشمانش در سال 1999 به دلیل برخی خطرهای احتمالی و به توصیه پزشکان مجبور شد از عینک استفاده کند و عینک مخصوصی برای حضور در زمین فوتبال طراحی شد و اتفاقا داویدز با این وضعیت در دوران بازیگری همواره یکی از درخشان ترین هافبک های فوتبال دنیا بود.


مشکل بینایی یک یوونتوسی دیگر

لیلیان تورام ستاره فرانسوی که سال ها عملکرد درخشانی در سمت راست خط دفاع یوونتوس ارائه داده بود یکی دیگر از ستارگان فوتبال است که با مشکل ضعف بینایی مواجه بوده است. از طرفی او شیفته استفاده از عینک هایی با فریم مشکی بوده و هرگز به استفاده از عینک مشکل نداشته است. تورام البته بر خلاف داویدز درون زمین از عینک استفاده نمی کرد.


عینک های طبی فوق ستاره برزیلی

کاکا فوق ستاره برزیلی جهان یکی از بازیکنانی است که علاقه به استفاده از عینک طبی دارد. او مشکل بینایی ندارد و به دلایل تجاری و تمایل شخصی اش از عینک استفاده می کند. کاکا در دوران بازیگری یکی از درخشان ترین های فوتبال بود و در زمان حضور در میلان مرد سال فوتبال جهان شده بود. او همچنین سابقه قهرمانی با تیم ملی برزیل در جام جهانی 2002 را در کارنامه دارد.


ستاره ژرمن ها و بیزینس در عینک سازی

ژروم بواتنگ مدافع سرشناس تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ به دلیل کاملا تجاری از عینک استفاده می کند. او فعالیت اقتصادی گسترده در این زمینه دارد و خودش صاحب یک کمپانی عینک سازی است و برای تبلیغ آثار کمپانی اش بیرون از زمین فوتبال در بسیاری از موارد با عینک دیده می شود.


ماجرای عینکی شدن کریس رونالدو

کریستیانو رونالدو مشهورترین ستاره فعلی فوتبال دنیاست که از عینک های طبی استفاده می کند. در ابتدا گفته می شد این موضوع تنها جنبه تفریحی دارد اما پس از آنکه رونالدو به صورت مداوم از عینک استفاده کرد شائبه هایی درباره ضعیف بودن چشمان فوق ستاره پرتغالی مطرح شد. بعدها با آغاز همکاری رونالدو با کمپانی آرمانی مشخص شد که این بازیکن درگیر یک قرارداد تجاری با این کمپانی برای استفاده از عینک های طبی شده است.کریس یکی از آن آدم‌های سرشناس بود که «آرمانی» در یکی، دو نوبت که کت و شلوار تن رونالدو کرد از او خواست تا عینک‌های طبی این برند را به صورت یکی از موارد زینتی استفاده کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی