به بهانه توهین های زشت در تبریز: همان بهتر که بانوان به ورزشگاه نیایند!
توهین های صورت گرفته در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی نسبت به مرحوم هادی نوروزی, یکی از عجیب ترین اقداماتی است که تابحال در فوتبال ایران رخ داده است.

توهین به هادی نوروزی در تبریز

در روزهایی كه تلاش می‌كنیم با اشاره به این واقعیت كه فضای ورزشگاه‌ها به شدت ضدفرهنگی شده، زمینه را برای حضور بانوان در استادیوم‌ها فراهم كنیم تا نیمی از جمعیت كشور از سهیم شدن در هیجان و جذابیت فوتبال محروم نباشند و ورزشگاه‌ها هم از چاله‌میدان به یك محیط امن ورزشی تبدیل شود، اتفاقات تلخی رخ می‌دهد كه اگر شجاع باشیم، باید رویه قبلی و تلاش برای آمدن بانوان را كنار بگذاریم و از آقایان بخواهیم آنها هم دیگر به ورزشگاه نروند و تلاش كنند تا جایی كه در توان دارند از محیط‌های به ظاهر ورزشی و در حقیقت ضداخلاقی و ضدفرهنگی و ضدورزشی فاصله بگیرند.

 توهین به زنده‌یاد ‌هادی نوروزی كه واقعاً یكی از  مظلوم‌ترین و بی‌آزارترین چهر‌ه‌های فوتبال ایران بود، یكی از اتفاق‌های تلخ اخیر است كه به هیچ‌عنوان قابل چشم‌پوشی نیست. اهانت به فردی كه زیر خروار‌ها خاك خوابیده و تهمت زدن به یك ورزشكار به اندازه كافی كاری زشت و ضدانسانی و بی‌شرمانه است اما ماجرا وقتی دردناك‌تر می‌شود كه می‌دانیم هادی نوروزی پسری دارد به نام هانی كه متأسفانه رویدادهای فوتبال ایران را دنبال می‌كند و این شعارهای زشت و زننده كه هیچ مبنایی غیر از فقدان شعور گویندگانش ندارد، حال و گذشته و آینده این بچه‌ را به نابودی می‌كشاند!

آنهایی كه به هر دلیلی به مرده‌ یك فوتبالیست اهانت می‌كنند، آیا در خلوت خود، برای لحظه‌ای به فرزندان هادی نوروزی فكر كرده‌اند؟ چه توقع بی‌جایی، آدمی كه توان فكر كردن داشته باشد، چنین شعاری می‌دهد؟

آنچه در فرودگاه و ورزشگاه تبریز رخ داد را هرگز به پای مردم با فرهنگ آذربایجان نمی‌نویسیم اما از پرشورهای حامی تراكتور توقع داریم خودشان با این انسان‌نما‌ها برخورد كنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی