اشتباه بزرگ منصوریان و استقلال در قبال مهرداد میناوند
علیرضا منصوریان و باشگاه استقلال اعلام کردند که از مهرداد میناوند شکایت خواهند کرد اما این یک استراتژی اشتباه است!

چرا منصوریان نباید از میناوند شکایت کند؟

یک روز پس از اظهارات مهرداد میناوند در یک برنامه تلویزیونی درباره علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی، سرمربی استقلال اعلام کرد از صحبت های میناوند نمی گذرد و پس از آن باشگاه استقلال طی یک بیانیه اعلام کرد از میناوند شکایت می کند و هیچ واسطه ای را هم برای کوتاه آمدن از مواضع خود نمی پذیرد.

ماجرای میناوند در حالی به شکایت ختم شده که اولین موردی نیست که در فوتبال ایران فردی به دیگران لقب می دهد و با ادبیات نا مناسب صحبت می کند. میناوند که مدت هاست در جریان حرفه ای فوتبال حضور ندارد آنهایی که سال هاست به صورت مداوم در فوتبال ایران کار می کنند بارها با چنین ادبیاتی درباره چهره های فوتبال ایران صحبت کردند. تفاوت تنها در به کار بردن واژگان بوده است. شخص علیرضا منصوریان چند هفته پیش و پس از محرومیت سه بازیکن امید استقلال از حضور در دیدار مقابل نفت آبادان تندترین اظهارات ممکن را علیه ساکت به زبان آورده بود و حتی القابی هم به دبیر کل فدارسیون فوتبال داده بود. حتی در آن مقطع از ساکت سوال شد آیا از منصوریان شکایت می کند که او اعلام کرد به دنبال شکایت از سرمربی استقلال نیست. سرمربی استقلال که از صحبت های میناوند به نتیجه گیری برای شکایت از هم تیمی سابقش در تیم ملی رسیده چند روز پیش ممکن بود خود با شکایت ساکت بابت ادبیاتش مواجه شود.

در فوتبال ایران بارها افراد مختلف به عجیب ترین شکل ممکن درباره همکاران خود صحبت کرده اند. محمد مایلی کهن به تنهایی در چند سال اخیر تندترین ادبیات ممکن را قبال کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران استفاده کرده است. خود کی روش چندی پیش با ادبیاتی توهین آمیز درباره اسدی دبیرکل سابق فدارسیون فوتبال صحبت کرده بود و اسدی در پاسخ به او در جمله ای عجیب گفته بود: به نظر می رسد در باغ وحش بزرگ شدید.

اتفاقا در فوتبال حرفه ای دنیا نیز ادبیات تند چهره های فوتبالی علیه هم رواج دارد اما اساسا نحوه برخورد آنها هرگز به گونه ای نبوده که کار به شکایت کشیده شود. زمانی که شما از شخصی بابت جملاتش شکایت می کنید او و اظهارنظرش را در مرکز توجهات قرار می دهید. توهین ستارگان خارجی گاهی به حدی است که مورد میناوند در مقابلش بیش از یک شوخی نیست. ستارگان فوتبال جهان نام رقبای خود در فوتبال را روی سگ های خود می گذارند. از این توهین آمیز تر مگر داریم؟ اما آیا کار به شکایت کشیده می شود؟ بازیکنی که مورد توهین قرار گرفته هرگز شکایت نمی کند چرا که در اینصورت نشان می دهد صحبت های طرف مقابل اهمیت زیادی برایش داشته است.

علیرضا منصوریان و استقلال می توانند به راحتی از اظهارت میناوند بگذرند و نشان دهند برایشان هیچ گونه اهمیتی ندارد شخصی که زمانی فوتبالیستی مطرح بوده و امروز جایگاه خاصی در فوتبال ایران ندارد چه صحبتی را درباره آنها مطرح کند. اما دقیقا عکس این ماجرا رقم زدند و باعث مورد توجه قرار گرفتن میناوند شدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی