حمله دروازه بان سابق استقلال به مدیریت و هیئت مدیره این باشگاه
پرویز برومند در مصاحبه جدیدی که انجام داده است به مدیریت و هیئت مدیره استقلال حمله کرده است.

برومند: افتخاری در حد مدیریت یک مدرسه فوتبال هم نیست

پرویز برومند، دروازه‌بان قدیمی استقلال معتقد است این تیم باید در نحوه تمریناتش بازنگری کند تا هم فوتبال بهتری به نمایش بگذارد و هم کمتر مصدوم بدهد.

عملکرد استقلال را در هفته‌های گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؟

مسلماً جدا از من، پیشکسوتان و هوداران حتی مربیان و بازیکنان استقلال از عملکرد تیم رضایت ندارند. استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ است و فقط در پست پلی‌میکر ۴ بازیکن تراز اول دارد. هر تیمی آرزو دارد یک نفر نظیر جپاروف، جباری، شجاعیان و اسماعیلی را داشته باشد ولی باید دید چرا تیم پرمهره کشورمان ضعیف بازی می‌کند، نمی‌تواند گل بزند و در طول بازی بارها به حریف اجازه گل زدن می‌دهد؟ من سر تمرین نیستم ولی هرچه اشکال هست به تمرین برمی‌گردد که تیم بد بازی می‌کند و این همه مصدوم می‌دهد.

دلیل مصدومیت‌ها به زمین تمرین ربط داده شده است.

آیا سپیدرود، سایپا، پرسپولیس، پدیده و بقیه تیم‌ها روی چمن نوکمپ تمرین می‌کنند؟ زمین شماره ۲ آزادی جزو زمین‌های خوب است و تیم دسته اولی نساجی هم مدت‌هاست روی این زمین تمرین می‌کند پس چرا مصدوم نمی‌دهد؟ ما به جای بهانه‌تراشی باید اشکال خودمان را بفهمیم.

علاج استقلال چیست؟

بهبود کیفیت فنی تیم، در نظر گرفتن برنامه تمرینی مناسب، ایجاد یکدلی در تیم و حل یکسری مشکلات که خودشان اطلاع دارند. استقلال یک باشگاه نیست، یک تیم پرطرفدار است و مدیریت بسیار ضعیفی در آن حاکم است. من مدیرعامل استقلال را دیده‌ام، نمی‌گویم آدم خوبی نیست بلکه آدم خوبی است ولی در حد مدیریت یک مدرسه فوتبال هم نیست چه برسد به استقلال. فکر می‌کنید با این مدیریت تیم به کجا می‌رسد؟ همه دوست دارند مدیر استقلال و پرسپولیس شوند چون بیشتر از وزیر ورزش در رسانه‌ها دیده خواهند شد ولی بدون تعارف آیا من برومند می‌توانم خلبانی کنم در حالی که بلد نیستم؟ خب آنهایی که افتخاری را گذاشته‌اند رأس کار یا نمی‌دانستند این‌کاره نیست یا دوست نداشتند استقلال موفق باشد.

به منصوریان فرصت داده‌اند در ۲ مسابقه روند استقلال را تغییر دهد.

وقتی یک نفر را سرمربی می‌گذاریم، باید از او حمایت کنیم و اگر دیدیم فایده‌ای ندارد، تغییرات را انجام بدهیم نه اینکه با اولتیماتوم دادن شأن مربی و تیم را پایین بیاوریم. فرض کنید استقلال ۳ بازی را ببرد، تکلیف امتیازاتی که از دست داده چه می‌شود؟ فقط می‌توانم بگویم بیشتر اعضای هیئت مدیره استقلال برای تیم دلسوزی لازم را نداشته‌اند و گرنه خیلی اتفاقات نمی‌افتاد. اولتیماتوم دادن به منصوریان اشتباه بزرگ هیئت مدیره بود و در آن روز وظیفه داشتند تمام‌قد از سرمربی حمایت کنند یا اینکه حکم برکناری‌اش را صادر کرده و خودشان هم استعفا بدهند و بروند. استقلال به روزی افتاده که هیچ چیزش در حد نام این تیم بزرگ نیست.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir