3 نکته درباره دربی 85 استقلال و پرسپولیس
هشتاد و پنجمین دربی استقلال و پرسپولیس هفته آینده برگزار می شود برای همین قصد داریم به بیان 3 نکته جالب درباره این دربی بپردازیم.

نکاتی درباره هشتاد و پنجمین دربی

هشتاد و پنجمین دربی سرخابی ها در شرایطی برگزار خواهد شد که آخرین رقابت این 2 تیم در ورزشگاه آزادی با سرمربیگری علی منصوریان به سود آبی ها به پایان رسید اما در پایان این پرسپولیس بود که مقام قهرمانی لیگ را به دست آورد. حالا سرخپوشان پایتخت به فکر انتقام از آبی پوشان هستند و استقلالی ها نیز با مربی آلمانی خود به دنبال پیروزی در دربی و خروج از بحران هستند. اما دربی پایتخت که قرار روز پنج شنبه هفته آینده برگزار شود حاوی نکاتی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

نکته اول- اولین دربی خارجی ها

یکی از دلایلی که این بازی را با سایر بازی‌های دو تیم در تاریخ لیگ برتر متمایز می‌کند حضور دو سرمربی خارجی برای اولین مرتبه است. تا قبل از این بازی هر زمان که در بازی‌های لیگ برتر روی نیمکت یک تیم سرمربی خارجی حضور داشته روی نیمکت مقابل سرمربی ایرانی بوده است. حالا و در شهرآورد هشتاد و پنجم وینفرید شفر و برانکو به عنوان دو سرمربی خارجی رو در روی هم قرار می‌گیرند. در این میان برانکو تجربه چندین حضور در شهرآورد تهران را دارد در حالی که شفر برای اولین مرتبه آن را تجربه می‌کند. برای هر دو هم اهمیت بسیاری دارد. سرمربی استقلال نمی‌خواهد در شروع کارش چنین مسابقه حساسی را از دست بدهد و برانکو هم به فکر جبران باخت در آخرین شهرآورد است.

در 15 شهرآورد تهران فقط یکی از دو تیم صاحب یک مربی خارجی بودند. وینکو بگوویچ، سوبل، دنیزلی، وینگادا، کرانچار، مانوئل ژوزه و برانکو برای پرسپولیس و رولند کخ از استقلال شهرآورد را تجربه کرده‌اند که سهم پرسپولیس چهار پیروزی، سه شکست و هفت تساوی بوده است.

نکته دوم- زلزله بعد از دربی

با وجود تغییر در کادرفنی استقلال و برآوردن شدن خواسته هواداران، تماشاگران این تیم همچنان از وضعیت تیمشان شاکی هستند و از هر فرصتی برای اعتراض به مدیریت باشگاه و سر دادن شعار علیه‌ رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استفاده می‌کنند‌.‌ افتخاری که نقش اصلی را در جذب مربی خارجی و مذاکره و توافق با وینفرد شفر بازی کرده، ظاهرا خودش روی لبه تیغ است و فرصت زیادی برای ماندن در استقلال ندارد، مگر آن‌که دربی به دادش برسد‌.‌

بر‌اساس شنیده‌ها در صورتی که استقلال در داربی پایتخت نتیجه مطلوب نگیرد و دوباره صدای حیاکن رها کن هواداران این تیم به گوش برسد، وزارت چاره‌‌ای به‌جز برکناری او و انتخاب سرپرست برای باشگاه تا زمان تکمیل ‌‌هیئت‌مدیره و انتخاب مدیرعامل جدید ندارد‌.‌ ظاهرا گزینه وزارت هم کسی نیست به جز میرشاد ماجدی پیشکسوت باشگاه استقلال که سال‌ها در نقش سرپرست در این باشگاه فعالیت کرده و در‌حال حاضر هم سرپرستی کمیته جوانان فدراسیون فوتبال را بر‌عهده دارد‌.‌

نکته سوم- سرخابی ها بدون تلفات در دربی

هر دو تیم استقلال و پرسپولیس برای دربی پایتخت محروم نخواهند داشت و این یکی از معدود دفعاتی است که تمام بازیکنان سرخابی ها در دربی پایتخت حضور خواهند داشت. نکته جالب توجه نیز اینجاست که سرخابی ها در مجموع 2 بازی پیش دربی فقط یک کارت زرد دریافت کردند که آن هم سهم روزبه چشمی از استقلال بود. اما در مجموع هیچ کدام از بازیکنان دو تیم برای دربی هفته آینده بازیکن غایب نخواهند بود.

استقلال از شروع فصل تا حالا بازیکنان زیادی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت اما حالا شفر در شروع کارش تمام بازیکنان خود را به جز پژمان منتظری در اختیار خواهد داشت و این تیم بعد از ماه ها می تواند با نفرات کامل تمریناتش را پشت سر بگذارد.

یعقوب کریمی بعد از دو هفته مصدومیت از روز گذشته به تمرین گروهی اضافه شد و جابر انصاری هم تمرینات اختصاصی خود را شروع کرد و احتمالا می تواند در بازی با نساجی در جام حذفی برای استقلال به میدان برود.
با این شرایط استقلال برای بازی با پرسپولیس که قرار است پنجشنبه هفته آینده برگزار شود به جز پژمان منتظری تمام نفرات خود را در اختیار خواهد داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: fardanews.com