4 دلیل اصلی رونالدو برای ترک کردن رئال مادرید
گفته می‌شود کریس رونالدو به چند دلیل درخواست جدایی از تیم رئال مادرید را مطرح کرده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

چرا رونالدو می خواهد مادرید را ترک کند؟

طبق گزارش منتشره در برنامه ال‌چیرینگیتو د مگا، كریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال‌مادرید قصد دارد برای فصل آینده، از باشگاه مادریدی جدا شود و سران باشگاه هم در جریان تصمیم این ستاره پرتغالی قرار گرفته‌اند. گویا تصمیم كریس بر آن است كه در روز30 ژوئن مادرید را ترك كند و چند روز پیش این را به فلورنتینو پرس اعلام كرده و از او خواسته تا در راستای این جدایی همكاری‌های لازم با او انجام شود. البته پاسخ رئیس باشگاه مادریدی به این درخواست منفی بوده.

سران باشگاه مادریدی در كمال آرامش با این ماجرا برخورد كرده و یادآوری كردند كه كریس تا سال 2021 با تیم مادریدی قرارداد دارد و مبلغ ذكر شده در بند جدایی زودهنگام او 1000 میلیون یورو است اما خواسته كریس ترك شهر مادرید و بازگشت به انگلیس است كه بنا به دلایلی این تصمیم را گرفته و در این گزارش به مرور برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

تلاش رئال برای جذب ‌امباپه

طبق اعلام ال‌چیرینگیتو، كریس بر این باور است كه تلاش‌های سران باشگاه برای جذب ‌امباپه در بازار تابستانی نوعی بی‌احترامی به او بوده است. در آن مدت رئالی‌ها با پیشنهادی 140 میلیون یورویی در تلاش برای خرید ‌امباپه بودند و در همان زمان‌ها هم بود كه كریس از سران رئال خواست تا با جدایی‌‌اش موافقت كنند. سران باشگاه هم به او گفتند كه تنها به شرطی با این خواسته موافقت می‌كنند كه بتوانند ‌امباپه را به خدمت بگیرند اما ‌امباپه تصمیم گرفت تا به پی‌اس‌جی برود و همین باعث شد تا كریس در رئال ماندگار گردد و به عنوان پاداش، قرارداد او بهبود بخشیده شد.

شایعات در مورد نیمار

حالا داستان تلاش ناكام برای خرید ‌امباپه فراموش شده ولی این روزها گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال انتقال نیمار به رئال‌مادرید در فصل آینده به گوش می‌رسد! كریس هم دریافته كه بدین‌ترتیب سران باشگاه در فكر یافتن جانشینی برای او هستند.

مقایسه رقم دستمزدش با نیمار و مسی

كریس درتابستان پیشنهادی برای تمدید قراردادش را از فلورنتینو پرس دریافت كرد ولی این پیشنهاد چندان باب میل ستاره پرتغالی نبود چرا كه در آن زمان او خیلی شفاف به رئیس باشگاه گفته بود كه خواهان افزایش رقم دستمزدش است. كریس حالا می‌داند كه دستمزد سالانه 21 میلیون یورویی خالص او خیلی كمتر از دستمزد سالانه 35 میلیون یورویی نیمار در پی‌اس‌جی و دستمزد سالانه 40 میلیون یورویی مسی در بارسلونا بعد از تمدید آخرین قراردادش است. به همین خاطر قاطعانه بعد از باخت تیمش مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا به خبرنگاران گفت: «قصد تمدید قراردادم را ندارم. همین‌طوری خوشحالم.»

مسائل مالیاتی

دلیل اصلی خواسته كریس برای ترك اسپانیا، به خاطر مشكلات مالیاتی‌‌اش است. نگرانی او برای این مسئله باعث شده تا او تغییراتی در استراتژی رفتاری‌‌اش بدهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی