3 دروازه بان ایران در جام جهانی چه افرادی هستند؟
نظر شما درباره دروازه بانان تیم ملی چیست؟ کی روش کدام دروازه بانان را با خود به جام جهانی می برد؟

دروازه بانان ایران در جام جهانی چه کسانی هستند؟

برای انتخاب 3 دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی، کی‌روش تنها روی حضور بیرانوند به قطعیت رسیده و در حال آزمایش دروازه‌‌بان‌های دیگر است تا دو تا از آنها را به روسیه ببرد. دروازه‌بان‌هایی که هر یک به نوبه خود امید دارند همراه تیم ملی باشند و حضور در مهم‌ترین مسابقات فوتبال ملی در سطح جهان را تجربه کنند. هر چند کم و زیاد اما شش دروازه‌بان در دایره تفکرات کی روش قرار دارند که باید دو جای خالی باقی مانده در فهرست تیم ملی را اشغال کنند.

یکی از پست‌های پرترافیک تیم ملی، درون دروازه است. جایی که مدعی‌های بسیاری حضور دارند، از دروازه‌بان‌های آماده لیگ برتر تا گلرهایی که در اروپا مشغول فعالیت هستند. کارلوس کی روش هم در حال آزمون و خطا است تا بهترین گزینه‌ها را همراه خود به روسیه ببرد. گزینه‌هایی که مطمئن ترین آنها از نظر کی‌روش علیرضا بیرانوند است که به نظر می‌رسد از حالا بلیت او برای سفر به روسیه رزرو شده.

اگر از بیرانوند فاکتور بگیریم، دو جای خالی در فهرست تیم ملی باقی می‌ماند و 6 مدعی که هر یک می‌کوشند نظر نهایی کی روش را جلب کنند و جزو نفرات حاضر در جام جهانی باشند. از محمدرشید مظاهری که در اردوهای اخیر نشان داده بعد از بیرانوند گزینه نخست کی روش است تا امیر عابدزاده که در ماریتیمو روزهای پرفروغی را سپری می‌کند.

رشید مظاهری، 12 بازی 14 خورده

هر چند در 12 بازی لیگ برتر 14 گل دریافت کرده اما دعوت چند ساله به اردوی تیم ملی و عملکرد درخشان در حضور یک نیمه‌ای‌اش مقابل ونزوئلا نام او را به‌عنوان یکی از مدعی‌های جدی حضور در جام جهانی مطرح کرده است. مظاهری که در مقاطعی، حتی رقابت شانه به شانه‌ای با بیرانوند برای حضور در ترکیب اصلی داشت امید بسیاری دارد تا همراه تیم ملی به روسیه برود و حضور در این مسابقات مهم را برای نخستین بار تجربه کند. برای مظاهری 28 ساله که جزو کم نوسان ترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر است حضور در جام جهانی یک اتفاق بزرگ در زندگی ورزشی‌اش محسوب می‌شود.

حامد لک، 9 بازی 8 خورده

این فصل در 9 بازی درون دروازه فولاد قرار گرفته و 8 گل دریافت کرده. لک یک بار به دلیل محرومیت و دو بار هم به علت آسیب دیدگی جای خود را به احسان مرادیان در ترکیب فولاد داده است. باید دید این دروازه‌بان 27 ساله که قبل از جام جهانی 2014 نیز به تیم ملی دعوت می‌شد و البته امید بسیاری داشت به برزیل برود، آیا این بار می‌تواند آرزوی دیرینه‌اش را برآورده کند. لک اردوی اخیر تیم ملی را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد اما کی‌روش نگاه ویژه‌ای به عملکرد او دارد. بخصوص که مقابل توگو هم از این دروازه‌بان در ترکیب تیم ملی استفاده کرد.

امیر عابدزاده، 4 بازی 2 خورده

عابدزاده کوچک یکی از دروازه‌بان‌هایی است که 8 ماه مانده به جام جهانی مورد توجه کی روش قرار گرفته و حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کرده. امیر که روزهای فوق‌العاده‌ای را در جام حذفی پرتغال و ترکیب ماریتیمو می‌گذراند امیدوار است تا پس از پدرش، دومین عابدزاده تاریخ در جام‌های جهانی باشد. او در اردوی اخیر تیم ملی توانست اطمینان کی روش را تا حدود بسیاری جلب کند.

علیرضا حقیقی، 16 بازی 25 خورده

بعد از چند ماه بدون تیم بودن، علیرضا حقیقی ابتدای فصل و تنها با هدف بازگشت به اردوی تیم ملی، اسکیلستونا در لیگ سوئد را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کرد. آسیب دیدگی خیلی زود سراغ او آمد اما در نیم فصل دوم، حقیقی به دروازه اسکیلستونا برگشت و عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت. سیوهای پرشمار او در بازی‌های اسکیلستونا باعث شد نام او در میان دروازه‌بان‌های برتر لیگ سوئد قرار بگیرد. حقیقی به تیم ملی برگشت و حالا امید فراوانی دارد با صلاحدید کی‌روش حضور در دومین جام جهانی را تجربه کند.

محمدرضا اخباری، 11 بازی 14 خورده

با دروازه‌بان آماده تراکتورسازی در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم فاصله گرفته اما همچنان یکی از بازیکنانی است که کی روش روی توانایی‌هایش نظر دارد. اخباری 25 ساله البته در اردوهای اخیر تیم ملی جایی در فهرست کی روش نداشته اما جام جهانی برای او تمام نشده و همچنان می‌کوشد با ارائه بازی‌هایی کم نقص‌تر از حالا بتواند دوباره به پیراهن تیم ملی برسد. برای او بخت حضور در جام جهانی هر چند اندک اما باقی مانده است.

حسین حسینی، 7 بازی 5 خورده

کی روش، حسینی را یک بار به تیم ملی دعوت کرد اما خیلی زود قلم قرمز روی نام او کشید و با خود به هلند و اتریش نبرد. حسینی این فصل و از هفته ششم جای مهدی رحمتی را در ترکیب استقلال گرفت. او در 7 بازی 5 گل دریافت کرده و میانگین قابل قبولی از خود بر جا گذاشته. بخت حسینی برای حضور در جام جهانی کمتر از سایر دروازه‌بان‌ها است اما این دلیل نمی‌شود که او دست از تلاش بردارد و از حالا با جام جهانی خداحافظی کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: ایران ورزشی