مهدی رحمتی در استقلال می ماند چون برایش از همه نظر صرف دارد!!
مهدی رحمتی آنقدر تجربه دارد که با یک حساب و کتاب ساده تصمیم بگیرد که در استقلال بماند و نیمکت نشین باشد تا به یک تیم دیگر برود!

مهدی رحمتی در استقلال می ماند؟

مهدی رحمتی اهل حساب و كتاب است. یعنی او آنقدر در این فوتبال تجربه دارد كه ادعا كنیم دو دهه 80 و 90 را به طور كلی در لیگ برتر، تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا سپری كرده است.
درست است دو جام جهانی‌ را از دست داد و این بزرگترین اشتباه زندگی او بود اما در مابقی كارها، رحمتی حساب و كتاب سرش می‌شود. در مورد تیم ملی، مشكل رحمتی دیر شناختن كی‌روش بود. او اگر می‌دانست كی‌روش با كسی شوخی ندارد هیچ وقت در یكی، دو مصاحبه علیه او موضع نمی‌گرفت.

این روزها هر دوست عزیزی كه رحمتی را در تمرین استقلال می‌بیند از شدت تمرینات او و انگیزه‌های فراوانش سخن می‌گوید. در حالی كه همه می‌دانند مهدی رحمتی جایی در تركیب اصلی استقلال ندارد و یك دروازه‌بان جوان، مدت‌‌هاست جای او را گرفته است.

رحمتی نه تنها جایی در تركیب ندارد كه در حال حاضر شانسی هم برای حضور مجدد در دروازه استقلال ندارد‌؛ چون حسینی هنوز یك سوتی وحشتناك نداده و در یك بازی دراماتیك به میدان نرفته كه شفر بتواند رحمتی را جانشین او كند.
با این حال رحمتی خیلی سخت و جدی تمرین می‌كند. سكوت هم می‌كند و حرفی نمی‌زند‌؛ رحمتی می‌داند جدایی از استقلال برای او كار چند ساعت چانه زدن است اما این جدایی دو ایراد عمده دارد‌.

نخست اینكه از نظر مالی به سود او نیست. مطالبات رحمتی از استقلال و قراردادی كه او با باشگاه دارد باعث می‌شود تا این بازیكن نیمكت‌نشینی را تحمل كند. در حالی كه می‌دانیم خنده‌های رحمتی روی نیمكت تصنعی است و هیچ بازیكنی در دنیا از نیمكت‌نشین خوشش نمی‌آید.

مورد دوم ریسك حضور در تیم‌های دیگر است. رحمتی می‌ترسد كه در اواخر فوتبالش از استقلال جدا شود به یك تیم دیگر برود اما اگر كارش در آن تیم نگیرد و دروازه‌‌اش به توپ بسته شود‌؛ آن وقت این موضوع را كسی نمی‌تواند جمع كند.

از آنجا كه رحمتی اهل حساب و كتاب است در نتیجه او باید با خودش محاسبه كند كه جدایی از استقلال برای او صرف دارد یا نه و این جدایی باعث می‌شود كه او در یك تیم دیگر چه چیز را به دست بیاورد؟

غنائمی كه در تیم‌های دیگر در انتظار رحمتی است آنقدر چشمگیر نیست كه این بازیكن را به طرف خود ترغیب كند. رحمتی ماندن در استقلال را به صرفه‌تر می‌داند‌؛ مگر اینكه در نیم‌فصل اتفاقات دیگری رقم بخورد...



گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی