مصاحبه خواندنی بهرام رادان درباره قرعه ایران در جام جهانی
بهرام رادان صحبت های جالبی درباره قرعه ایران در جام جهانی کرده است که در ادامه مصاحبه این بازیگر مطرح را خواهید خواند.

بهرام رادان: از هيجان بازی با اسپانيا و پرتغال لذت ببريم

در روزهایی كه تب و تاب قرعه‌كشی جام جهانی‌ و قرار گرفتن ایران در یكی از گروه‌های سخت و دشوار روسیه 2018 هنوز داغ است و اظهارنظرهای زیادی نیز در خصوص سرنوشت تیم ملی به گوش می‌رسد شنیدن نظرات یكی از سوپراستارهای سینمای ایران در خصوص این قرعه هم می‌توانست جالب توجه باشد.

فرصتی نصیب ما شد تا در همایش خبری مشعل‌داران المپیك زمستانی كه به همت شركت سامسونگ ایران برگزار شد با بهرام رادان گپ و گفت كوتاهی پیرامون تیم ملی ایران داشته باشیم كه اتفاقاً مصاحبه خواندنی و جذابی هم از آب در آمد.

* آقای رادان! حالا كه در محفل ورزشی افتخار صحبت با شما نصیب ما شد دوست داریم پیرامون قرعه ایران در جام جهانی‌ هم نظرات شما را بشنویم؟

حقیقتش را بخواهید من آن‌قدر فوتبالی نیستم كه یك طرفدار عجیب و غریب باشم. به قول سینمایی‌های ایران، به فوتبال لانگ‌شات نگاه می‌كنم و بیشتر مواقع هایلایت بازی‌های فوتبال را می‌بینم تا از اتفاقاتی كه مهم است مطلع باشم اما پیرامون قرعه ایران باید اعتراف كنم اساساً خیلی وقت است طرفدار اسپانیا هستم از همین‌رو وقتی با اسپانیا، پرتغال و مراكش همگروه شدیم از هیجان نمی‌دانستم باید چه كاری انجام بدهم.

* اما برخلاف شما بسیاری از این گروه كاملاً ناامید شدند.

اتفاقاً می‌خواستم به همین اتفاق اشاره كنم. برعكس جوی كه بعد از قرعه‌كشی دیدم و اكثریتی كه ری‌اكشن چندان خوبی نداشتند، خیلی از قرعه خوشحال بودم و دلایل زیادی هم برای این خوشحالی داشتم دوست داشتم تیم ملی كشورم با تیم محبوبم، بعد از تیم ملی ایران، بازی كند زیرا تا حالا این اتفاق نیفتاده بود. حضور در این گروه یكی از آرزوهای بزرگم را برآورده كرد. بچه‌های تیم ملی مقابل تیم‌های بزرگ مثل اسپانیا و پرتغال بازی می‌كنند. مربی ما پرتغالی است و بازی آخر ما با تیم پرتغال است همه این‌ها هیجان جام جهانی‌ را بالا می‌برد و من برعكس اكثریتی كه دنبال گروه آسان‌تری بودند گفتم اینجا جام جهانی‌ است، اینجا همان جایی است كه باید خودمان را نشان بدهیم از همین‌رو باید بدون ترس از هر رقیبی برویم و توانایی‌های خودمان را به معرض نمایش بگذاریم و به دنیا نشان بدهیم برای یك ایرانی رسیدن به هر موفقیتی امكان‌پذیر است.

* خیلی به این تیم امیدوار هستید؟

بله خیلی زیاد و از آن مهم‌تر این است اعتقادی كه من به این نسل و اعتقادی كه من به این مربی بزرگ و جنتلمن دارم باعث می‌شود خردادماه سال آینده بنشینم و بدون اینكه فكر كنم آیا صعود می‌كنیم یا نه؟ در مرحله بعد با چه تیمی بازی كنیم و... از بازی فوتبال ایرانی لذت ببرم. فوتبالی مبتنی بر علم روز، غیرت و تعصب مثال‌زدنی ایرانی‌ها كه همه را میخكوب كند.

* به اصطلاح عامیانه برویم روسیه و بتركونیم؟

من به این اصطلاح كه بتركونیم كاری ندارم تنها می‌گویم بنشینیم و با فوتبال تیم ملی و حضورمان در جام جهانی، رقابت با بزرگان دنیا مثل اسپانیا و پرتغال و حتی مراكش حال كنیم، لذت ببریم و شاد باشیم مثل همه مردم دنیا كه فوتبال یك فرصت برای بروز شادی‌های‌شان است.

* پیش‌بینی شما از نتایج تیم ملی در این گروه چیست؟

من اگر بخواهم پیش‌بینی كنم فكر می‌كنم به شكلی رؤیایی می‌توانیم دست به كار بزرگی بزنیم (می‌خندد) می‌دانید كه پیش‌بینی‌های من خیلی جنجالی از آب درمی‌‌آید.

* پس مشتاق شدیم نتایج ایران از دید بهرام رادان را بشنویم؟

به نظرم ما بازی اول مقابل مراكش را 2 بر یک می‌بریم، به اسپانیا در بازی دوم شاید 2 بر یک ببازیم و در بازی سوم مقابل پرتغال هم منتظر بمانیم تا استاد یكی از آن حربه‌هایی كه در چنته دارد را رو كند تا ایران برنده بازی با هموطنانش باشد.

* منظورتان از استاد، كارلوس كی‌روش است؟

بله، فكر می‌كنم بازی سوم این گروه یك روز خاص برای استاد كی‌روش خواهد بود كه با تفكرات ناب با شناخت خود از شاگردان سابق و هموطنانش بتواند راه مهار كریس رونالدو و دیگر ستاره‌های پرتغال را برای بر و بچه‌های ایران طراحی كند تا شبی رؤیایی برای فوتبال ایران و دنیا رقم بزند. فكر كن بتوانیم با یك مربی پرتغالی زمینه شكست پرتغال با بهترین بازیكن جهان را فراهم كنیم و جشن صعود بگیریم‌؛ مگر داریم چنین شبی در تاریخ فوتبال ایران؟ (با خنده) نمی‌دانم به همین خاطر هیجان جام جهانی‌ و نتایج تیم ملی از همین الان كه شش ماه تا مسابقات باقی مانده، من یكی را گرفته چه برسد به آن كسانی كه فوتبال در جسم و خون‌شان است.

* در خصوص هشتگ # من نمی‌ترسم كه این روزها در فضای مجازی برای بالا بردن روحیه تیم ملی اوج گرفته نظری دارید؟

این شعار در همه چیز ایرانی‌ها قابل مشاهده است و تنها به فوتبال و بچه‌های تیم ملی در جام جهانی‌ برنمی‌گردد. متأسفانه در این جامعه خیلی از افرادی كه اطراف ما هستند استعداد عجیبی در ناامید كردن طرف مقابل دارند. می‌خواهم به یك واقعیت تلخ در این فرصت اشاره كنم تا به عمق فاجعه پی ببرید. من وقتی به نمایندگی از سینمای ایران در فستیوال‌های بین‌المللی حاضر می‌شوم، می‌بینم مردم می‌آیند و وقتی می‌فهمند صنعت سینمای ایران جزو ده صنعت برتر است، تعجب می‌كنند. متأسفانه همیشه همدیگر را سركوب می‌كنیم همدیگر را مسخره می‌كنیم به جای اینكه حامی همدیگر باشیم. یادمان نمی‌آید بابا همین تیم ملی الان جزو قدرت‌های برتر فوتبال دنیاست كه هر حریفی از رویارویی با آن هراس دارد. یادمان می‌آید كه دوره قبلی جام جهانی‌ بعد از همگروه شدن با آرژانتین یكسری مربی در فیلمی كه از پشت برنامه به بیرون درز كرد در تلویزیون نشسته بودند به جای تعریف و تمجید و بالا بردن روحیه تیم ملی مدام از چند تا چند تا گل خوردن در مصاف با آرژانتین و ستاره‌هایش همچون مسی صحبت می‌كردند اما دیدید كه چگونه و به چه شكلی در آن بازی گل خوردیم و باختیم در حالی كه داور پنالتی محرز ما را نگرفت. برای همین به نظرم اگر ما اعتماد به نفس‌مان را بالا ببریم، نه اعتماد به نفس كاذب یا غرور الكی بیش از حد و پوشالی، اعتماد به جوانانی كه داریم و تلاشی كه دارند انجام می‌دهند و با حمایت و پشت گرمی كه مردم از آنها دارند اتفاقات بسیار خوبی را می‌توانیم رقم بزنیم. مهم این نیست كه برویم یك‌شانزدهم نهایی یا یك‌هشتم نهایی نه مهم نیست، مهم این است كه بازی خوب انجام بدهیم و شرافتمندانه بازی كنیم با تمام قوا و جدا از هر نتیجه‌ای كه كسب می‌شود یك فوتبال و نمایش خوب به مردم شایسته ایران اعطا كنیم.

* پیش‌بینی شما از ستاره ایران چیست؟

ستاره ایران در جام جهانی؟! سؤال خیلی سختی است چون تمام تیم ما ستاره است و شك نكنید در آسمان جام جهانی‌ 2018 این ستاره‌ها خواهند درخشید.

* كدام تیم قهرمان جام جهانی‌ می‌شود؟

در حال حاضر آلمان خیلی تیم قدرتمندی محسوب می‌شود و مسلماً بخت اول قهرمانی است اما نمی‌دانم چرا احساسم می‌گوید این جام، جام شگفتی‌‌هاست و ممكن است تیمی قهرمان شود كه هیچ كارشناسی پیش‌بینی نمی‌كرد كه به شخصه امید و آرزویم این است كه آن تیم ایران نام داشته باشد.



گردآوری : گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی