واکنش محمد مایلی کهن آقای همیشه شاکی به موفقیت کی روش و برانکو
محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی در رادیو گفتگو به موضوع برانکو و کارلوس کی روش و شرایط کاری آنها در ایران پرداخت.

محمد مایلی کهن: دست مربی خوب خارجی را می‌بوسم!

محمد مایلی کهن که طی سال های اخیر به عنوان سرسخت ترین منتقد مربیان خارجی حاضر در فوتبال و ورزش ایران شناخته می شود در گفت و گویی تازه این بار صحبت های جدیدی درباره برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش سرمربیان پرسپولیس و تیم ملی به زبان آورده است.

مایلی کهن در واکنش به اینکه چرا او همواره نسبت به مربیان خارجی موضع دارد گفت: اینطور نیست. من دست مربیان خوب خارجی را هم می بوسم؛ اما نظرم این است که یک مربی خارجی باید دستاوردی خیلی بزرگتر از مربیان داخلی داشته باشد. به طور مثال به بوکس کشورمان اشاره کنم که اکنون سال هاست برای پیشرفت دست به دامن مربیان کوبایی شده اما حاصل این حضور برای بوکس کشورمان چه چیزی بوده که مربیان داخلی از رسیدن به آن عاجز هستند؟ اما باز هم تاکید می کنم مربی خوب خارجی باید به ورزش ما اضافه شود. به نظر من مدیران ما نسبت به مربیان داخلی و خارجی فرق می گذارند. مثلا دریافتی های خارجی ها را مشاهده کنید؛ جالب اینکه هر وقت مربی ایرانی درخواست پول می کند به او جواب می دهند امسال سال اقتصاد مقاومتی است!

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه بحثش به موفقیت های برانکو در پرسپولیس اشاره کرد و گفت: درست است که برانکو در پرسپولیس موفق بوده اما باید این نکته را اشاره کرد که بیشتر موفقیت های کنونی پرسپولیس حاصل تدبیری بوده که مدیران وقت در اجازه ادامه کار به او بعد از ناکامی های ابتدای فصل پانزدهم را داده بودند. اگر در آن مقطع و باتوجه به نتایج ناموفق و قعرنشینی پرسپولیس که فشار زیادی را متوجه آنها کرده بود، مدیران وقت این تیم تصمیم به برکناری برانکو می گرفتند، شاید هیچ کس در آن لحظه انتقادی نداشت اما این تدبیر در نهایت نتیجه داده و برانکو به موفقیت به همراه پرسپولیس رسیده.

وی ادامه داد: این اعتماد اکنون در سپاهان نیز وجود دارد و باعث شده کرانچار علیرغم نتایج نه چندان راضی کننده همچنان به عنوان سرمربی به کار خود در این تیم ادامه دهد. وگرنه عبدالله ویسی نیز در فصل گذشته در سپاهان همین نتایج را می گرفت که موجب برکناری اش شد.

مایلی کهن با این حال انتقادی نیز از برانکو و گرشاسبی داشته و در خصوص حضور زلاتکو به عنوان دستیار جدید او در پرسپولیس گفت: برانکو مربی باهوشی است و مسلما به خوبی توانسته تحلیل مناسبی روی حرف های گرشاسبی داشته باشد. وقتی آقای گرشاسبی مدام از امیدواری برای توافق با برانکو صحبت می کند ایشان با هوش ذاتی اش شرایط ما را درک می کند و آنچه که خودش می خواهد را به پرسپولیس تحمیل می کند. در حالی که من می دانم برای برانکو هیچ جایی بهتر از پرسپولیس نیست و ایشان قصد رفتن از پرسپولیس را هم ندارند.

او در پاسخ به سوالی درباره انتقاداتش از کارلوس کی روش گفت: من چشم روی خوبی های ایشان نمی بندم؛ اما وضعیتی که من از آن انتقاد می کنم کارهای نادرستی است که آقای کی روش انجام می دهد و اختیارات بیش از حدی که در ایران دارد و مثلا نبودنش در اکثر اوقات سال در ایران و اینکه هیچ کس نیست به این موضوع رسیدگی کند. ضمنا انتقاد من این بار از رسانه های خودمان است. چطور به شما بر نمی خورد که مدیررسانه ای تیم ملی یک خارجی باشد؟ رسانه ها باید به این موضوع بپردازند و مسلما حضور مدیررسانه ای خارجی نمی تواند کمکی به فوتبال کشورمان کند که البته رسانه های داخلی از آن غافل بوده و توجهی ندارند.

مایلی کهن در بخش دیگری از حرف هایش هم به این نکته اشاره کرد: اینکه صداوسیما پول فوتبال را نمی دهد کار درستی نیست؛ اما من با آن مخالف هم نیستم چراکه فکر می کنم مدیران هزینه فوتبال ما اگر صدمیلیارد درآمد هم داشته باشند، 150 میلیارد تومان برای تیمشان خرج درست می کنند.

او البته زمانی که با واکنش مجری برنامه مبنی بر اینکه چه عجب یک نفر حق را به صداوسیما داد مواجه شد گفت: این پول را صداوسیما حتما باید به فوتبال بدهد و من این مساله را از سمت دیگری ارزیابی کردم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir