ایرانی سرشناسی که باعث انتقال کوتینیو به بارسلونا شد! + جزئیات خواندنی درباره وی
کیا جورابچیان ایجنت معروف جهان که ایرانی است, عامل انتقال کوتینیو به بارسلونا می باشد!

درآمد ۸ میلیون یورویی کیا جورابچیان از انتقال کوتینیو به بارسلونا

سرانجام فیلیپه کوتینیو از لیورپول به بارسلونا رفت تا یک ایرانی عامل گران‌ترین نقل و انتقالات فوتبال جهان باشد.

عامل انتقال او، کیا جورابچیان، یکی از معروف‌ترین ایجنت‌های جهان است. کیا متولد تهران است و در برزیل به امپراتور شهرت دارد. او با خرید باشگاه کورینتیانس برزیل در سال ۲۰۰۴ این باشگاه را قهرمان کرد و آنجا محبوبیت زیادی برای خود به دست بیاورد. حالا در برزیل می‌گویند محبوبیت او به حدی است که اگر برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کند حتی می‌تواند رای بیاورد!

کیا اخلاق خاصی دارد و بازیکنانش او را مثل یک برادر می‌دانند تا یک مدیر برنامه. کیا برای بازیکنانش تا جایی که بتواند پول خرج می‌کند. در برزیل بازیکنانی هستند که دوست دارند با کیا کار کنند چون می‌دانند اگر با او باشند، قطعاً خوشبخت خواهند شد.

ماجرای فیلیپه کوتینیو هم همین بود. او وقتی هیچ چیز نداشت کار خود را با کیا شروع کرد و حالا گران‌ترین بازیکن نقل و انتقالات تاریخ دنیا شده است. جورابچیان از تابستان گذشته تلاش کرد قدرت خود را گسترش دهد و در بارسلونا صاحب دو بازیکن (او پائولینیو را در این تیم داشت) شود ولی لیورپول این اجازه را نداد. کیا توانست رقم انتقال را به قدری بالا ببرد که لیورپول کوتاه بیاید و سرانجام با ۱۶۰ میلیون یورو، این بازیکن را به باشگاه اسپانیایی بفروشد.

در واقع جورابچیان عامل اصلی این انتقال بود تا نام خود را سر زبان‌ها بیندازد. کیا و فیلیپه با هم وارد بارسلون شدند و عکاسان هم تصاویری از این دو ثبت کردند تا برای معدود دفعات جورابچیان جلوی دوربین‌ها ظاهر شود. او کلاً از مصاحبه و عکس فراری است و دوست دارد در آرامش کارش را جلو ببرد.


از آنجا که کیا ایرانی است، خیلی از بازیکنانش دوست دارند درباره ایران از او بپرسند. مثلاً با تلاش‌های کیا بود که کوتینیو اخیراً لباس خود را امضا شده به ایران فرستاد تا برای زلزله‌زده‌ها به فروش برسد. کیا علاقه زیادی نسبت به ایران دارد ولی برای همه سوال است که چرا با بازیکنان ایرانی کار نمی‌کند؟ او چند سال قبل به اصرار چند دوست ایرانی‌‌اش، تصمیم گرفت با یک ایرانی کار کند و در نهایت فهمید این بازیکن علاوه بر او، با چند ایجنت دیگر هم کار می‌کند! به همین دلیل تصمیم گرفت دیگر هیچ‌گاه با ایرانی‌ها کار نکند. کیا معتقد است کار کردن با بازیکنان ایرانی حتی سخت‌تر از کارکردن با معروف‌ترین بازیکنان دنیاست.

جورابچیان در حال حاضر ۸، ۹ بازیکن در تیم ملی برزیل دارد و از جمله آنها می‌توان به همین کوتینیو، ویلیان، داوید لوئیز، پائولینیو و... اشاره کرد. سزار بازیکن معروف برزیلی هم بازیکن کیاست، همچنین جولیو سزار گلر سابق تیم ملی این کشور که حالا بازنشسته شده است.

شاید برای خیلی‌ها جالب باشد بدانند دستمزد کیا جورابچیان از انتقال کوتینیو به بارسا چقدر است؟ از چنین قراردادی، ۵ درصد به او می‌رسد یعنی معادل ۸ میلیون یورو!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: alef.ir