ماجرای عجیب راه ندادن حمید فرخ نژاد به ورزشگاه صنعت نفت برای بازی با استقلال
حمید فرخ نژاد به ورزشگاه راه داده نشد و نتوانست بازی استقلال و صنعت نفت آبادان را مشاهده کند!

چرا حمید فرخ نژاد به ورزشگاه راه داده نشد!

بازی صنعت نفت مقابل استقلال یک غایب بزرگ داشت؛ حمید فرخ نژاد. بازیگر آبادانی یک روز قبل از بازی اعلام کرد که برای حمایت از تیم شهرش به ورزشگاه می‌رود، ولی خبر رسید که او نتوانسته به ورزشگاه برود. فرخ‌نژاد در دقیقه سوم بازی به ورزشگاه تختی رسیده، ولی او را راه ندادند تا با دلخوری آنجا را ترک کند.

فرخ‌نژاد مشهورترین یا یکی از مشهورترین هوادار صنعت نفت آبادان است. او تیم شهرش را بدون هیچ چشمداشتی دوست دارد و همیشه در رسانه‌ها از علاقه‌اش به صنعت نفت گفته. او یکی از سرمایه‌های باشگاه است و صنعت نفت می‌تواند از محبوبیت و شهرت این بازیگر استفاده کند.

راه ندادن فرخ‌نژاد به ورزشگاه خبر تلخی بود. ورزشگاه تختی آبادان برای این بازی حساس از ساعاتی قبل پر شده بود. همه از وضعیت ورزشگاه‌ها خبر داریم. هواداران برای دیدن بازی‌های حساس مجبورند چند ساعت قبل به ورزشگاه بروند و گرسنه و تشنه منتظر بمانند. نه سیستم پیش‌فروش بلیت‌ وجود دارد، نه صندلی‌ها شماره دارند که کسی با خیال راحت قبل از بازی برود و روی صندلی‌اش بنشیند.

فرخ‌نژاد هم وقتی رسیده که ورزشگاه پر بوده. او در ازدحام گرفتار شده و نتوانسته وارد شود. با این حال نمی‌توان انتظار داشت که او چند ساعت قبل از بازی به ورزشگاه برود. وظیفه باشگاه صنعت نفت است که مراقب چنین هواداری باشد و شرایط حضورش در ورزشگاه را فراهم کند. باشگاه باید با او پس کارکرد جایگاه ویژه که در کوچکترین ورزشگاه‌ها هم وجود دارد چیست؟

باشگاه‌ها معمولا هوای مقامات استانی را دارند و آنها را تر و خشک می‌کنند، چرا که مدیران می‌دانند هنگام مشکلات مالی یا برای حفظ موقعیت‌شان به کمک آنها نیاز دارند، ولی اگر به فکر پرستیژ باشگاه باشند ارزش هواداران مشهوری مثل فرخ‌نژاد را بیشتر درک می‌کنند.

هویت باشگاه را همین جزئیات می‌سازد. آنچه یک باشگاه را مجزا می‌کند قدمت، سنت‌ها، هواداران و فرهنگ‌شان است. بازیگری مثل فرخ‌نژاد که یک آبادانی و هوادار واقعی است، می‌تواند نماد باشگاه باشد. یک سخنگوی غیررسمی که خواسته‌های باشگاه و هواداران را منتقل کند. پتانسیل تبلیغاتی چنین بازیگری را باشگاه شاید با هزینه کردن ارقام بالایی هم نتواند به دست آورد.

در فوتبال حرفه‌ای باشگاه‌ها از چنین پتانسیلی به خوبی استفاده می‌کنند و حتی می‌توانند از آن به درآمدزایی برسند. در فوتبال اروپا نمونه‌های زیادی وجود دارد که افراد مشهور حامی تیم‌ شهر زادگاه‌شان هستند. باشگاه‌ها مانور رسانه‌ای زیادی روی حضور این افراد دارند و به کمک آنها به اهداف تبلیغاتی‌شان نزدیک می‌شوند. باشگاه صنعت نفت هم می‌توانست قبل از بازی با فرخ‌نژاد مصاحبه‌ای انجام دهد یا او را به اردوی تیمش دعوت کند، ولی حتی تدبیری برای حضور او در ورزشگاه هم نداشت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: ایران ورزشی