علیرضا فغانی در دورهمی: بخاطر اشتباه داوری تهدید به مرگ شدم!
علیرضا فغانی داور فوتبال کشورمان, مهمان مهران مدیری و برنامه دورهمی بود که در ادامه گزارشی از این برنامه را خواهید خواند.

حضور علیرضا فغانی در برنامه دورهمی

مهران مدیری در برنامه «دورهمی»، میزبان علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال بود.

فغانی در آغاز گفت‌و‌گو با مدیری گفت: «داوری در کشور ما به طور شایسته دیده نمی‌شود. هرچند به لطف افتخار آفرینی‌هایی که در این عرصه صورت گرفته است، مردم بیشتر از قبل داوری و داورها را می‌بینند.»

او با اشاره به این‌که پدرش هم داور بوده است، توضیح داد: «من از ۱۶ سالگی به طور رسمی داوری را شروع کردم‌. برای رسیدن به موفقیت مهم‌ترین عامل خانواده‌ام و دوستانم بودند که من را تشویق می‌کردند.»

فغانی درباره ویژگی‌های این حرفه گفت: «هیچ وقت داوری را به کسی توصیه نمی‌کنم‌‌. چراکه راه سختی دارد و با یک اشتباه ممکن است همه چیز به‌هم بریزد.. داوران با فشارهای بسیار زیادی در جامعه روبرو می‌شوند.»

او در همین راستا به حملات هواداران متعصب تیم‌های فوتبالی به داوران اشاره کرد و افزود: «یک‌سری اتفاقات در زندگی من بوده که اثرات مخرب داشته است، اما برای من اثر معکوس گذاشته و به من کمک کرده است. برخی از طرفداران کم اعصاب فوتبال وقتی با مشکلات بازی و فضای استادیوم مواجه می‌شوند، کنترل‌شان را از دست می‌دهند و اولین نفرات هم داوران هستند که مورد عنایت قرار می‌گیرند.»

فغانی با بیان اینکه اشتباهات داوری شیرینی بازی است، توضیح داد: «در بازی‌هایی که داوری کردم، اشتباهات تاثیر‌گذار زیاد داشتم، حتی با یک اشتباه من، تیم نوشهر به دست دو رفت. با اینکه با هر خطای ما مربی و بازیکن‌ها ناراحت می‌شوند و یا سرنوشت تیم‌شان تغییر می‌کند، اما همین اشتباهات داوری، شیرینی فوتبال است.»

او در ادامه گفت: «بعد از اشتباهات، هم من و هم خانواده‌ام تهدید به مرگ شده‌ایم که من زیاد به آن‌ها توجه نمی‌کنم.»

فغانی همچنین با اشاره به درآمد میلیاردی بازیکن‌های فوتبال، درخصوص درآمد داوران گفت: «در ایران درآمد داور وسط برای هر بازی ۶۵۰ هزار تومان است و برای داورهای گوشه، ۴۵۰ هزار تومان، و این در حالی است که در دو طرف زمین بازیکن‌های میلیاردی بازی می‌کنند‌‌.»

این داور بین‌المللی در پایان با اشاره به این‌که برای جام جهانی ۲۰۱۸ کاندید داوری شده است، لیونل مسی را بهترین فوتبالیست حال حاضر جهان معرفی کرد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir