صحبت های خواندنی و جالب برانکو در ویژه برنامه عید نوروز: زن ذلیل هستم
برانکو ایوانکوویچ در ویژه برنامه عید نوروز شبکه 1 که با اجرای علی ضیا برگزار می شد, شرکت کرد.

برانکو: بسیار زن ذلیل هستم

برانکو ایوانکوویچ که به همراه رضا چلنگر مترجم خود در برنامه حاضر شد و با زبان فارسی نوروز را تبریک گفت. ضیا در این بخش خطاب به برانکو گفت: دو سال پیش سفره هفت سین را برای من نقاشی کردید. نقاشی آقای برانکو خیلی خوب است.سرمربی پرسپولیس پاسخ داد: این ماهیت من است؛ از آنجایی که باید بازیکنانم را در زمین نقاشی کنم، مدام در حال تمرین کردن هستم.

وی همچنین این گفته ضیا که شنیده ام خیلی زن ذلیل هستید را تایید کرد و مترجم او نیز درباره خودش گفت: من وحشتناک زن ذلیل هستم. همچنین برانکو ادامه داد: از وقتی به ایران آمدم، آرام هستم زیرا در برابر زن ذلیل های ایرانی، وضعیت من بهتر است!

سرمربی پرسپولیس همچنین موضوع ارسال درآمد به خانواده اش را تایید و بیان کرد: بخشی از درآمدم را صرف هزینه هایم می کنم و بخش دیگر را برای خانواده می فرستم.

برانکو درباره قهرمانی در لیگ هم گفت: ما تنها تیمی هستیم که ظرف یک سال دو بار قهرمان می شویم. سال قبل، بعد از عید نوروز قهرمان شدیم و امسال نیز قبل از نوروز قهرمان شدیم.

برانکو در پاسخ به این گفته ضیا که این اتفاق برای ما که طرفدار پرسپولیس هستیم، اتفاق دلپذیری است، تصریح کرد: این برای من عجیب است زیرا کارگردان برنامه استقلالی است و چطور اجازه داده اند شما برنامه اجرا کنید؟

ضیا نیز توضیح داد: اتفاق خوبی که در سرزمین ما می افتد این است که چون یکدیگر را دوست داریم، سلیقه های مختلف هم را قبول می کنیم؛ پرسپولیس و استقلال کاری می کنند که در کنار هم، همدلی بیشتری داشته باشم.

برانکو در این باره تاکید کرد: من فاصله زیادی بین پرسپولیس و استقلال نمی بینم. بسیاری از مهمانانم از خارج از کشور برای تماشای دربی آمدند و اذعان داشتند این اولین دربی در دنیا است بدون آنکه مهم باشد کدام تیم میزبان است، استقلالی ها و پرسپولیسی ها روی سکوها به یک تعداد در کنار هم قرار گرفتند بدون اینکه دعوا کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا بین شما و آقای شفر مربی استقلال هم رقابت وجود دارد، تصریح کرد: ما با یکدیگر همکار و در عین رقیب هم هستیم. وقتی من جلوی برادرم نیز بازی می کنم، او رقیب من حساب می شود اما بعد از مسابقه رفیق هستیم و این زیباترین بخش ورزش است. بیرون از میدان، همه بازیکن ها رفیق هستند و در کنار هم در تیم ملی بازی می کنند اما در باشگاه هر کسی طرفدار تیم خودش است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به ضیا در این باره که شما هر روز خوش تیپ تر می شوید، یادآور شد: حالا مثل گذشته خوش تیپ نیستم اما الان زیباتر شده ام!

برانکو در بخش دیگری از سخنانش گفت: حقیقت آن است که ورزش زیباترین واقعه است و به همه جوانان توصیه می کنم ورزش کنند زیرا انسان را سالم نگه می دارند. با اینکه پا به سن گذاشته ایم مدام با جوانان کار می کنیم و با ایده های جوانان زندگی می کنیم و خودمان هم بلندپروازی می کنیم و این زیباترین بخش کار ما است.

وی در این باره که یک بار گفتید فرهنگ کشور شما با کشور ما خیلی نزدیک است، اظهار کرد: شباهت های زیادی وجود دارد و حتی یک تئوری تاریخی وجود دارد که بخشی از کروات ها از ایران مهاجرت کردند و در بعضی از کلمات شباهت های زیادی وجود دارد. همچنین در احساسات نیز شباهات های بیشتری بین ایرانیان و کروات ها وجود دارد. وقتی در ورزش نیز شکست می خوریم مانند ایرانیان بسیار غمگین می شویم. در جام جهانی 98 فرانسه، هنگامی که سوم جهان شدیم، نخستین بار بود که به عنوان کشور مستقل پا به عرصه گذاشتیم اما با این وجود از ما می پرسیدند چرا سوم شدید و قهرمان جهان نشدید.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به ضیا که می گفت امیدوارم یک روز ایران قهرمان جام جهانی شود و شما هم همچنان در ایران باشید و از بودن شما لذت ببریم، بیان کرد: این آرزوی من است زیرا ایرانیان در ورزش و دیگر زمینه ها بسیار مستعد هستند. قطعا در امر گزینش می توانید در همه رشته های ورزشی موفق باشید.

برانکو در پایان درباره غذاهای ایرانی هم گفت: همه غذاها را امتحان کرده ام و کلا غذای ایرانی فوق العاده است و همه غذاها را دوست دارم و بیشتر خورشت ها و آبگوشت را دوست دارم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir