فقط لباس تیم ملی ایران تکنولوژی کولینگ دارد؟
لباس های تیم ملی فوتبال ایران که آدیداس تولید کننده آنها خواهد بود, حسابی حاشیه ساز شده است.

حاشیه های لباس تیم ملی فوتبال ایران

جنجال پیراهن تیم ملی طی چند روز گذشته و صحبتهای مسئولان فدراسیون فوتبال درباره آنکه چرا روی پیراهن تیم ملی برای جام جهانی خبری از طرح یوز نخواهد بود، واکنش های منفی زیادی را در پی داشت.

حالا در گزارشی انتقادی، این بحث مطرح شده است که مدیران فدراسیون یا بدون مطالعه این صحبتها را مطرح کرده اند یا اینکه مخاطبشان را آدمهای مطلعی نمی دانند.

" تاج و مسئولان فدراسیون می‌گویند استفاده از طرح یوز روی لباس تیم ملی سیستم کولینگ (خنک کننده) را مختل می‌کند اما نمی‌داند که آدیداس از برچسب برای این قبیل طرح‌ها استفاده نمی‌کند و با الیاف رنگی طرح‌های متفاوت را به وجود می‌آورد. البته باید این موضوع را متذکر شد که تیم ملی در دور مقدماتی جام جهانی با استفاده از برچسب، طرح یوز را روی لباس تیم ملی به وجود آورد!

اگر به صحبت‌های مهدی تاج و همکارانش استناد کنیم، اکثر تیم‌های حاضر در جام جهانی با استفاده از طرح‌ها و طیف‌های رنگی مختلف روی پیراهن، سیستم کولینگ را زیر سوال بردند و فقط ایران با استفاده از پیراهن‌های ساده، از این سیستم استفاده می‌کند.

با این حال نگاهی به البسه اول، دوم و سوم تیم‌هایی که آدیداس تامین کننده پوشاک آنهاست، نشان می‌دهد این شرکت آلمانی طرح‌های ظریف و زیبایی را برای پیراهن این تیم‌ها در نظر گرفته و فقط ایران از پوشاک ساده و تمرینی استفاده می‌کند."



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir