به بهانه خداحافظی دروازه بان دوست داشتنی جان لوییجی بوفون از دنیای فوتبال
کارلو آنجلوتی در یادداشتی بوفون را تحسین کرده است, به بهانه خداحافظی بوفون ازدنیای فوتبال, نگاهی می کنیم به این یادداشت.

نظر کارلو آنجلوتی درباره بوفون

جان لوییجی بوفون دروازه بان افسانه ای باشگاه یوونتوس روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد در پایان بازی های این فصل بازنشسته خواهد شد. به مناسبت این اتفاق،مروری داشته ایم بر یادداشتی که کارلو آنجلوتی،سرمربی سابق یوونتوس چندی پیش برای بوفون نوشته بود:

"از همان زمان که هدایت یوونتوس را برعهده داشتم با بازیکنان بزرگی سروکار داشتم، اما میان آنها کونته چیز دیگری بود.

از این لحاظ که در تیم بزرگی مثل یوونتوس به‌خوبی قادر بود بازیکنان درون زمین را هماهنگ و آنها را رهبری کند. مربیگری به چنین ویژگی‌هایی نیاز دارد، اینکه بتوانی با بازیکنان خود ارتباط خوبی برقرار کنی و در عین حال آنها را هدایت و سازماندهی کنی؛ و از همه مهم‌تر زمانی که تیم یا بازیکنی به بحران رسید مربی باید به‌عنوان مسئول اول تیم این بحران را به‌خوبی شناسایی کرده و آن را برطرف کند چون مربیان به‌خوبی می‌دانند ممکن است برخی بحران‌ها و مشکلاتی که پیش روی تیم قرار می‌گیرد ارتباط خاصی به تیم و مسائل فنی آن نداشته باشد، اما بدون‌شک مستقیم یا غیرمستقیم این مسائل و مشکلات به عملکرد و مسائل فنی تیم ضربه خواهد زد و عملکرد مربی و کادر فنی زیر سوال خواهد رفت.


پس برای آنکه نتایج تیم تحت‌تاثیر این مسائل قرار نگیرد و عملکرد فنی بازیکنان و مربیان تیم زیر سوال نرود، مربی ناگزیر است چنین حاشیه‌ها و مشکلاتی را از فضای تیم دور کند. از همان زمان کونته به‌عنوان کاپیتان تیم نشان می‌داد که از عهده چنین کاری به‌خوبی برمی‌آید و اجازه نمی‌داد خیلی از مسائل و مشکلات درون تیم حتی به سطوح بالاتر یعنی مربی و مدیران باشگاه و رسانه‌ها کشیده شود.

در تیم فعلی یوونتوس و ایتالیا به نظر من بوفون هم از چنین خصوصیتی برخوردار است. او با اینکه دروازه‌بان است اما به‌خوبی در مواقع حساس می‌تواند با بازیکنان صحبت کرده و جلوی درگیری با بازیکنان حریف را بگیرد، به‌موقع بازیکنان و تماشاگران تیم را تهییج کند و خلاصه اینکه یک رهبر واقعی در درون زمین محسوب می‌شود.

وجود چنین بازیکنانی در ترکیب هر تیم واقعا یک موهبت بزرگ به حساب می‌آید که خود من در دوران مربیگری در میلان و یوونتوس چنین بازیکنانی داشتم، اما همه مربیان آنقدر شانس ندارند که بتوانند چنین بازیکنان بزرگی را در ترکیب تیم‌شان داشته باشند، البته شاید برخی بازیکنان بزرگ مثل پیرلو در تیم بازی کنند که نتوانند به‌خوبی ارتباط کلامی برقرار کنند و ایجاد هارمونی بین بازیکنان تیم را ایجاد کنند."



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir