ماجرای این تیتر عجیب چیست: مهناز افشار گزارشگر مسابقات جام جهانی!
مهناز افشار بازیگر کشورمان به حمایت از برنامه خانم گزارشگر پرداخت!

مهناز افشار؛ حمایت از خانم گزارشگر

یک خبر جالب که البته بی‌دقتی رسانه‌ها آن را به یک تیتر عجیب تبدیل کرده بود؛ «مهناز افشار گزارشگر مسابقات جام جهانی می‌شود!» اما اصل جریان چه بود و آیا خانم بازیگری که در عرصه‌های اجتماعی فعال‌تر از سینماست واقعا می‌خواهد گزارشگری کند؟

در دو ماهی که از ابتدای سال ۹۷ گذشته، تابوهای زیادی در حوزه زنان در ورزش شکسته شده. دختران وزنه‌برداری برای اولین بار به مسابقات قهرمانی آسیا رفتند، زنان فوتسال به قهرمانی مسابقات آسیایی رسیدند و البته جریان غیررسمی دخترانی که با ظاهر مردانه به ورزشگاه‌ها می‌رفتند جدی‌تر از گذشته دنبال شد.

در این بین تابوی دیگری هم در حال شکسته شدن است؛ گزارشگری خانم‌ها در مسابقات جام جهانی روسیه. البته قابل پیش‌بینی است که این اتفاق در سازمان صداوسیما نمی‌افتد و هنوز استودیوهای شبکه سه و شبکه ورزش منطقه ممنوع دخترانی است که سودای گزارشگری فوتبال را دارند.

اصل داستان این است که چند شبکه تلویزیونی اینترنتی به دنبال شکست این تابو در جام جهانی هستند. شبکه‌هایی که هنوز در گام اول ساختارسازی هستند و پوشش متفاوت‌شان از مسابقات جام‌جهانی می‌تواند انحصار چهل ساله را از چنگ صداوسیما خارج کند.

ایده گزارشگری زنان در یکی دو روز گذشته بازتاب خوبی در شبکه‌های اجتماعی داشته اما مشکل اولیه نبود دخترانی است که مهارت لازم را برای گزارشگری داشته باشند. برای همین یکی از شبکه‌های تلویزیونی اینرتنتی ایده آغاز مسابقه خانم گزارشگر را داده تا از بین خانم‌های علاقه‌مند استعدادیابی شود. مسابقه‌ای که می‌تواند پای دختران جوان را به عرصه‌ای باز کند که تا پیش از این برای‌شان ممنوع بوده.

مهناز افشار هم که همیشه در فعالیت‌های حامیانه از زنان قدم اول را بر می‌دارد، صبح روز گذشته با انتشار ویديویی حمایتش از این جریان را نشان داد. او در حالی که روبه‌روی در ورودی استادیوم آزادی ایستاده بود از دختران ایرانی دعوت کرد تا در کم‍پین خانم گزارشگر شرکت کنند. این کمپین اگر به کشف استعدادهای خوب برای گزارشگری خانم‌ها منجر شود، از حالا باید خودمان را برای شنیدن گزارش‌ زنان در جام جهانی آماده کنیم؛ گامی جدید در جهت برداشتن انحصار از سازمان تغییرناپذیر صداوسیما.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir