با ستاره های نقل و انتقالات لیگ برتر ایران آشنا شوید؛ این 9 نفر!
در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشورمان, ستاره های زیادی حضور ندارند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

ستاره های نقل و انتقالات لیگ برتر ایران

نقل و انتقالات فوتبال ایران در حالی آغاز شده که بازار تا امروز سوت و کورتر از همیشه به نظر می رسد با این وجود هنوز هم ستاره هایی پیدا می شوند که انتقالشان در لیگ برتر سر و صدا به پا کند. هنوز بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران داغ نشده اما این امید هست که در  هفته ها و روزهای آینده با چند انتقال پرسرو صدا رونق به این بازار پرهیاهوی همیشگی برگردد.

در اینجا نگاهی داریم به 9 ستاره احتمالی نقل و انتقالات لیگ برتر امسال هرچند بیان این نکته ضروری است که تا اینجا به نظر شاهد کم ستاره ترین نقل و انتقالات ادوار لیگ برتر باشیم.

سروش رفیعی:

پست: هافبک میانی بازیساز
باشگاه: الخور
مقاصد احتمالی: پرسپولیس،سپاهان،قطر

هنوز هم هواداران پرسپولیس از جدایی سروش رفیعی ناراحت هستند و این ناراحتی زمانی عمیق تر شد که با وجود اینکه سروش می خواهد به ایران بازگردد پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته است. در صورت باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی انتقال سروش رفیعی به پرسپولیس می تواند یکی از انتقالات پر سر و صدا باشد اما اگر محرومیت نقل و انتقالاتی لغو نشود انتقال سروش به هر تیم دیگری در لیگ ایران می تواند یک انتقال مهم تلقی شود. سپاهان در حال حاضر جدی ترین مشتری سروش رفیعی است اما فعلا همه چیز به پرسپولیس بستگی دارد.

مهدی ترابی:

پست: هافبک تهاجمی-وینگر
باشگاه: سایپا
مقاصد احتمالی: پرسپولیس، اروپا یا تراکتور

ستاره سایپا و تیم ملی ایران بی تردید یکی از ستاره های بزرگ نقل و انتقالات این فصل لیگ برتر می تواند باشد. او که در دو فصل اخیر بشدت مورد توجه تیم های دیگر به خصوص پرسپولیس بوده امسال هم مشتری های بزرگی در لیگ ایران دارد هرچند دو مشکل بر سر راه ترابی هست. او یک سال دیگر با سایپا قرارداد دارد و علی دایی هم اعلام کرده تنها در صورتی به ترابی رضایتنامه می دهد که تیم های اروپایی او را بخواهند. اما موضوع بعدی درباره ترابی این است که او با مشکل سربازی هم مواجه است هرچند گفته می شود که او کسری خدمت دارد و زمان خدمتش کمتر از دوسال خواهد بود. با این وجود ترابی می تواند یکی از ستاره های اصلی نقل و انتقالات باشد.

محسن مسلمان:

پست: هافبک میانی و بازیساز
باشگاه : پرسپولیس
مقاصد احتمالی: سپاهان، حاشیه خلیج فارس

هافبک طراح پرسپولیس و بهترین پاسور لیگ برتر در فصول اخیر بی شک یکی از بازیکنان بازار این فصل است. سپاهان فعال ترین تیم حال حاضر نقل و انتقالات مشتری پرو پا قرص مهندس پرسپولیسی ها است و به نظر مسلمان بیش از همه به این تیم نزدیک باشد. موضوع مهم این است که داستان حضور مسلمان در پرسپولیس دیگر به پایان رسیده و او باید زندگی جدیدی را در تیمی دیگر آغاز کند.

مرتضی تبریزی:

پست: مهاجم
باشگاه: ذوب آهن
مقاصد احتمالی: استقلال، پرسپولیس، حاشیه خلیج فارس

مهاجم بلند قد ذوب آهن هم یکی از بازیکنان پرطرفدار این فصل نقل و انتقالات است. او که فصل قبل تا آستانه پیوستن به استقلال علی منصوریان پیش رفته بود این بار گفته می شود از سوی وینفرد شفر نیز با پیشنهاد خوبی مواجه شده است. این در حالی است که پرسپولیسی ها نیز به دنبال جذب تبریزی هستند و اگر پنجره باز شود آن وقت رقیبی جدی برای آبی ها در جذب مهاجم گلزن ذوب آهن خواهند بود. تبریزی آبی می پوشد یا قرمز؟ هنوز مشخص نیست و شاید بازهم در دقیقه نود در ذوب آهن ماند.

یونس دلفی:

پست: مهاجم و وینگر
باشگاه: استقلال خوزستان
مقاصد احتمالی: نامشخص

استقلال خوزستان بعید است که امسال بتواند شاه ماهی جوانش را در این تیم حفظ کند چرا که شرایط سنی این بازیکن به گونه ای است که بسیاری از تیم ها خواهان او خواهند بود. یونس دلفی ستاره جوان استقلال خوزستان و پدیده تیم ملی نوجوانان ایران می تواند یکی از ستاره های این فصل نقل و انتقالات باشد. گفته می شود دو سه باشگاه بزرگ ایران او را می خواهند هرچند از علاقه اش به حضور در فوتبال اروپا نمی توان غافل شد.

الهیارصیادمنش:

پست: مهاجم
باشگاه: سایپا
مقاصد احتمالی: استقلال، پرسپولیس

یکی دیگر از ستاره های تیم ملی نوجوانان که در همان روزهای اول نقل و انتقالات گفته می شد به استقلال پیوسته است هنوز با این باشگاه رسما به توافق نرسیده است. الهیار صیادمنش مهاجم تیم ملی نوجوانان و باشگاه سایپا بعد از اینکه با استقلالی ها مذاکره کرد از طرف سایپایی ها اعلام شد که با این تیم قرارداد دارد و نمی تواند به استقلالی ها بپیوندد. از طرفی گفته می شود پرسپولیسی ها نیز خواهان صیادمنش هستند اما به نظر می رسد اگر مشکل قرارداد او با سایپا حل شود استقلال اصلی ترین گزینه خواهد بود.


مجتبی جباری:

پست: هافبک میانی بازیساز
باشگاه: بدون باشگاه
مقاصد احتمالی: نامشخص

ستاره مصدوم استقلال بعد از یک فصل دوری از فوتبال حالا یکی از ستاره های بالقوه نقل و انتقالات است. مجتبی اگر مشکل مصدومیت نداشته باشد هنوز هم می تواند ستاره ای مطرح در فوتبال ایران باشد. آنچه مشخص است اینکه جباری با استقلال ادامه نخواهد داد اما حضور او در یک باشگاه مطرح دیگر دور از انتظار نیست.

شیمبا:

پست : مهاجم
باشگاه: صنعت نفت آبادان
مقاصد احتمالی: نامشخص

لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی صنعت نفت آبادان در بحران مهاجم در فوتبال ایران می تواند یکی از ستاره های این فصل نقل و انتقالات باشد. او که بعد ازآمدن کمالوند به نفت آمده بود حالا با جدا شدن این مربی می توانیم شاهد حضور شیمبا در تیم دیگری باشیم. از طرفی پریرا در فصل قبل یکی از بهترین های لیگ ایران بود و این احتمال هست که یکی از تیم های مطرح و بالای جدولی مقصد بعدی او باشد.

علی عبدالله زاده:

پست: مدافع راست
باشگاه: صنعت نفت آبادان
مقاصد احتمالی: سپاهان

مدافع صنعت نفت که در سال های قبل حتی تا آستانه پیوستن به پرسپولیس پیش رفت در این فصل نیز می تواند یکی از بازیکنان پرطرفدار نقل و انتقالات باشد. عبدالله زاده در حالی که مدافعان راست فوتبال ایران یکی یکی به خارج کوچ می کنند می تواند یکی از گزینه های تیم های مطرح لیگ برتر باشد.


سایر نام ها:

مرتضی آقاخان(مهاجم -پیکان)، محمد دانشگر(دفاع - سایپا)، محسن فروزان(پارس جنوبی)، حامد لک (فولاد) و... می توانند دیگر ستاره های نقل و انتقالات فوتبال ایران در این فصل باشند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com