کتایون خسرویار بهترین مربی فوتبال جهان
کتایون خسرویار گفت: به عنوان یکی از سه نامزد بهترین مربی جهان برگزیده شدم نه آمریکا.

کتایون خسرویار: یکی از سه نامزد بهترین مربی در جهان هستم

کتایون خسرویار از سوی سایت Women soccer United به عنوان یکی از سه نامزد بهترین مربی فوتبال جهان در سال 2018 انتخاب شده است. به همین بهانه و همچنین قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا دقایقی با این مربی صحبت کردیم که در زیر می‌خوانید:

*در خبرها این‌طور آمده بود که شما به عنوان یکی از سه نامزد بهترین مربی فوتبال زن آمریکا در سال 2018 انتخاب شدید!

نه این خبر به اشتباه در رسانه‌ها منتشر شد. یکی از سه مربی‌ای که در لیست قرار گرفته، برای هلند است. مربی دیگر را نمی‌شناسم اما این انتخاب جهانی است. یعنی ما سه نفر از سوی سایتی که اشاره کردید به عنوان بهترین مربیان زن فوتبال جهان در سال 2018 انتخاب شدیم.

*مراسم انتخاب بهترین مربی زن فوتبال جهان در سال 2018 کی و در کجا برگزار می‌شود؟

مکانش را نمی‌دانم اما روز 14 خرداد برگزار می‌شود. در صورتی که شرایط حضورم در مراسم مهیا باشد، حتماً در این مراسم حاضر خواهم شد.

*گروه‌بندی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان در جام ملت‌های آسیا مشخص شده است. حریفان ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خب ما در گروهی قرار گرفته‌ایم که تیم‌های خوبی هستند. میانمار مثل همه تیم‌های شرق آسیا تند و سریع بازی می‌کند و بازیکنان این تیم در فاز حمله قوی هستند. لائوس هم با بهره‌‌گیری از مربیان هلندی در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است و فلسطین هم ‌تیمی است که بیشتر بازیکنانش از کشورهای دیگر در فلسطین دور هم جمع می‌شوند و فوتبال می‌کنند. به واقع این‌طور می‌خواهم بگویم که بازیکنان تیم ملی فلسطین در کشورهای خارجی فوتبال می‌کنند. با این حال تلاش خواهیم کرد از گروه خود صعود کنیم.

*برای حضور شایسته در این بازی‌ها آیا بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت‌سر گذاشته‌اید؟

بله ما در دو تورنمنت حاضر شدیم. بازی‌های تدارکاتی خوبی با تیم‌های کره شمالی، آمریکا، رومانی، اسلوونی و...  برگزار کردیم و از این بازی‌ها درس‌های خوبی گرفته‌ایم.

*در سال‌های اخیر تیم ملی فوتسال ما پیشرفت خوبی داشته است و دو دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است اما این پیشرفت در فوتبال صورت نگرفته است. به نظر شما دلیلش چیست؟

خب کشور ما در فوتسال بانوان تجربه بیشتری به نسبت فوتبال دارد. از سویی ما در رده‌ سنی جوانان در فوتبال لیگ برگزار نمی‌کنیم اما در فوتسال این چنین نیست. از سویی امکانات در فوتبال از جمله زمین به مراتب بیشتر از فوتسال است. این نشان می‌دهد ما باید بیشتر کار کنیم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی