خبر خوب برای ایران: ستاره پرتغال سرما خورد!
خبر خوبی که منتشر شده است درباره ژائو موتینیو بازیکن تیم پرتغال که دچار سرماخوردگی شده است.

سرماخوردگی ژائو موتینیو بازیکن پرتغال

ژائو موتینیو ستاره تیم پرتغال دچار سرماخوردگی شده است و شاید بازی با ایران را از دست بدهد.

اگرچه وقتی حرف از ستاره پرتغال به میان می‌آید همه فکرها به سمت رونالدو معطوف می‌شود اما پرتغالی‌ها به غیر از رونالدو بازیکنان خوب دیگری هم دارند که بهترین آن‌ها حداقل در این تورنمنت ژائو موتینیو است. بازیکن تیم موناکو که بعد از رونالدو، بهترین بازیکن پرتغالی‌ها در این جام بوده است.

او به همراه گوئدس تنها پاسورهای پرتغال در این جام بوده‌اند و موتینیو در بازی با مراکش به عنوان ستاره و بهترین بازیکن زمین از نگاه سایت هو اسکورد انتخاب شد. در نمرات سایت هو اسکورد، موتینیو با ۷،۵ امتیاز بعد از رونالدو بهترین بازیکن پرتغالی‌هاست. با حدود ۹۰ درصد پاس درست بهترین عملکرد را در میان بازیکنان فیکس که در هر دو بازی این تیم حضورداشته‌اند دارد. با میانگین ۲ پاس کلیدی بهتر از بقیه هم‌بازیانش طراح حملات پرتغال بوده و با میانگین ۲ سانتر صحیح در هر بازی با اختلاف بهرین بازیکن سانتوس بوده است.

البته توانایی‌های موتینیو فقط در فاز هجومی خلاصه نمی‌شود و در آمارهای دفاعی هم می‌توان ردپای او را در میان بهترین‌های تیم پیدا کرد. میانگین ۴،۵ تکل در هر بازی او را با فاصله زیاد از بقیه بازیکنان در صدر قرار می‌دهد. بازیکنی که خوب هم خطا می‌کند و خشونت هم یکی از فاکتورهای بازی‌اش است و میانگین سه خطا در هر بازی این فاکتو او را به خوبی نشان می‌دهد.

۲،۵ دریبل در هر بازی بالاتر از فونته و گوئدس تکنیک موتینیو در زمین را نشان می‌دهد. در تیمی که رونالدو بازی می‌کند قرار گرفتن در صدر بهترین‌ها کار آسانی نیست اما شماره ۸ قرمزپوشان در بسیاری از موارد این کار سخت را انجام داده است.

غیبت او می‌تواند کمک بزرگی برای تیم کی‌روش باشد، شاید همه دوست داشتند رونالدو مقابل ایران بازی نکند اما غیبت موتینیو هم می‌تواند در میانه میدان اتفاقات خوبی برای تیم کی‌روش رقم بزند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir