کریمی و کعبی هم شانس بازی کردن در جام ملت ها را دارند.من بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می کنم که در بیرون از زمین هم با انضباط باشند....
 
 
افشین قطبی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را مقدمه ای برای صعود به جام جهانی 2014 برزیل می‌داند. اودر گفت‌وگویی با سایت فیفا به تشریح وضعیت تیم ملی ایران پرداخته و گفته است: «ایران در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته و ترکیبی از استعدادهای جوان و بازیکنان باتجربه و کارکشته را در تیم ملی به کار گرفته است تا بتواند یکی از بهترین تیم‌های آسیا باشد. در خط دفاع وضعیت تیم بسیار بهتر شده و سازماندهی و انسجام بیشتری در تیم به چشم می‌خورد. در خط حمله هم آهنگ سریعتری پیدا کرده‌ایم و با ذهنیت و منطق بیشتری بازی می‌کنیم. همین مسئله باعث شده در بازی‌های دوستانه نتایج خوبی کسب کنیم با پیروزی‌هایی که در چند ماه گذشته بدست آوردیم راهی را آغاز کرده‌ایم که به آینده درخشان فوتبال ایران منتهی خواهد شد.»
او این را می گوید و در پاسخ به سوالی در خصوص اضافه شدن چهره های جدید در تیم ملی می گوید: « با وجود این که تنها 8 دقیقه با صعود به جام جهانی فاصله داشتیم پس از این ناکامی احساس کردیم باید تیم جدیدی را بسازیم و خون تازه‌ای به ترکیب تیم تزریق کنیم. اکنون در تیم برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در هر پست رقابت خوبی وجود دارد و توازن خوبی میان بازیکنان جوان و باتجربه در تیم دیده می‌شود. میانگین تیم ملی اکنون 25 ساله است.»
قطبی وقتی با سوالی در مورد دایی و مهدوی کیا و انتخاب جانشین های آنها روبرو می شود با خونسردی کامل می گوید: « ما بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند هدایت تیم را برعهده بگیرند و تیم را رهبری کنند، اما جواد نکونام نشان داده از قدرت رهبری فوق العاده‌ای برخوردار است و تیم را هم داخل زمین و هم خارج از شرایط بازی رهبری می‌کند.ایران استعدادهای زیادی دارد که در آینده می‌تواند روی آنها حساب کند. احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد و میلاد زنیدپور تنها تعدادی ازبازیکنان نسل جدید فوتبال ایران هستند که آینده درخشانی پیش رو خواهند داشت.»
سرمربی تیم ملی در ادامه از هدفی که در جام ملت های آسیا آن را دنبال می کند حرف می زند و می گوید: «فوتبال تاثیر زیادی در زندگی مردم ایران دارد و موفقیت در جام ملت‌های آسیا روحیه مردم ایران را در سراسر دنیا بالا خواهد برد و شادمانی را به آنان هدیه خواهد کرد.امروزه در دنیای فوتبال چیزی به نام حریف آسان معنا ندارد. فاصله بین تیم‌های آسیایی بسیار کم شده، بنابراین نمی‌توانیم نتیجه هیچ بازی را از پیش تعیین شده بدانیم. با انجام هر بازی خودمان را برای جام جهانی 2014 آماده می‌کنیم. بنابراین می‌توانم بگویم کار خود را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌ایم. امیدوارم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا اعتماد به نفس فوتبال ایران را بالا ببرد و تیم را به جایگاه و ظرفیت واقعی‌اش در فوتبال دنیا برساند.»
اما صحبت های پایانی قطبی که به حسین کعبی و علی کریمی و شانس حضورآنها در جام ملت‌های آسیا مربوط می شود.آنجا که او می گوید: « در‌های تیم ملی به روی تمامی بازیکنانی که شایستگی‌شان را اثبات کنند باز است. کسانی که می‌خواهند به تیم ملی دعوت شوند باید داخل زمین و حتی بیرون از مسابقه انضباط را رعایت کنند و روحیه کار تیمی داشته باشند.»
 
 
 
گردآور : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: khabaronline.ir