تقویت عضلات
این تمرینات تقویت عضلات بدن و تناسب اندام را به همراه خواهد داشت.
تمریناتی که در این مطلب قرار گرفته اند با توجه به سادگی آن و همچنین سنگین نبودن آن برای شما که وقت رفتن به باشگاهای ورزشی را ندارید و از طرفی مایل هستید بدنتان سالم و سرحال باشد بسیار مفید هستند. این تمرینات  تقویت عضلات بدن و تناسب اندام را به همراه خواهد داشت.

تمرین ها را کاملاً صحیح انجام دهید تا فشار زیادی به ستون مهره ها و مفاصل وارد نشود. کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود. سعی کنید تعداد تمرینات پیشنهاد شده، را در یک برنامه منظم انجام دهید. فراموش نکنید که ابتدا بدنتان را گرم کنید و چند دقیقه در همان مکان بدوید. سپس شروع به ورزش کنید.

تمرین ۱ : برای باسن و ران



پاها را باز کنید. بالا تنه را به سمت جلو خم کرده و دست ها را به سمت جلو دراز کنید. اکنون باسن را تا زانو پایین بیاورید. در این حالت می توانید پاهایتان را ببینید. این تمرین را ۳ بار هر بار ۱۰ مرتبه تکرار کنید. استراحت کوتاهی هم بین ورزش در نظر بگیرید

تمرین ۲ : برای ماهیچه های جانبی پا



برای شروع این تمرین، دست ها را بر روی ران قرار دهید. حال یکی از پاها را مطابق شکل بالا ببرید و پایین بیاورید. اما نباید پا روی زمین قرار بگیرد نوک پا نیز باید به سمت جلو باشد. روزی ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه این تمرین را انجام دهید. هر بار پایتان را عوض کنید.

تمرین ۳ : پوش آپ اصلاح شده



زانو بزنید و کف دست ها را بر روی زمین قرار دهید. وزنتان را به دست هایتان منتقل کنید. شکم را سفت کرده و شروع کنید. بازوان را خم کنید و بکشید. اما کاملاً کشیده نشود. این تمرین را ۳ بار در روز و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید

تمرین ۴ : برای ماهیچه سه سر بازو



بنشینید و خودتان را روی پاهایتان بلند کنید. دست ها را به عرض باسن باز کنید و زیر بدنتان قرار دهید. نوک انگشتان باید به سمت جلو باشد. الان شما یک پل درست کرده اید. حال دست هایتان را خم کنید و دوباره دراز کنید. در این حالت، باسن نباید بر روی زمین قرار بگیرد. این تمرین را ۳ بار در روز و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید.

تمرین ۵ : برای ماهیچه های پشت شکم



بخوابید ، پا و دست مخالف را تا چند سانتی متر بالا ببرید. در حالی که به زمین نگاه می کنید، شکم و نوک انگشتان را بکشید. این تمرین را ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید.

تمرین ۶ : برای ماهیچه های کنار بدن



در حالی که پاها را جمع کرده اید، به پهلو بخوابید و روی آرنجتان تکیه دهید. قسمتی از باسن را که به سمت بالا هست، کمی به جلو خم کنید. طرف دیگر باسن را که روی زمین قرار دارد، چند سانتی متر از زمین بلند کنید. آن را کمی بالا نگه دارید و دوباره آهسته پایین بگذارید. این تمرین نیز مانند تمرینهای قبل روزی ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید.

تمرین ۷ : برای ماهیچه های شکم



به پشت بخوابید. پاها را به عرض باسن باز کنید و دست ها را کنار سر یا روی سینه  قرار دهید(دست ها را پشت سر قرار ندهید). حال شکم را سفت کرده و در حال نگاه کردن به سقف، بالاتنه را بالا ببرید و دوباره پایین بیاورید. ( ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه )

تمرین ۸ : برای ماهیچه های پایینی شکم



در حالی که به پشت خوابیده اید. زانوها را به سمت داخل شکم جمع کنید. ساق پا در این حالت شل نگه داشته می شود. شکم را سفت کرده و زانو را کمی بیشتر به داخل بکشید. در این حال، لگن را چند سانتی متر از زمین بلند کنید . ( ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه )

در پایان با انجام چند تمرین کششی نرم عضلات بدن را شل کرده و ماهیچه هایتان را تکان دهید تا دچار درد عضلات نشوید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:elmevarzesh.com


مطالب پیشنهادی :
تمرینات پیلاتس برای عضلات شکم و باسن+ تصاویر
اشتباه‌های استفاده از تردمیل
با یوگا قد بلند شوید
رکورد جدید کریستیانو رونالدو
اشتباه عجیب مانوئل پیگرینی!