افزایش حجم عضلانی
عضلانی کردن بازوها نیاز به ابزارهای خاص و یا فرمول خاصی ندارد.با تجهیزات ساده در ورزشگاه و یا در خانه، شما به راحتی می توانید به مدت ۳۰ دقیقه ، سه تا چهار بار در هفته، متناسب با برنامه خود این کار را انجام دهید.
* چگونه میتوان عضلات کوچک خود را حجیم کرد. آیا در فصل گرم سال میتوان با وجود از دست دادن آب بدن باز هم به حجم عضلانی خود اضافه کرد؟اولین راهکار در حجم عضلات چپیست؟

اولین گام برای افزایش حجم عضلات افزودن کالری به بدن می باشد. شما ورزش کار عزیز اگر در نوع تغذیه خود هر رفتاری را انجام دهید باید منتظر پاسخ بدنتان نسبت به تغذیه خود داشته باشید. پس برای یک حجم عضلانی سالم شما هیچ وقت به سراغ همبرگر و سوسیس و کالباس و چیپس و پفک نمی روید بلکه به دنبال منابع اصلی پروتئین و کربوهیدراتها باید بروید. یک منبع پروتئین خالص که به راحتی هم در دسترس می باشد پروتئین سینه مرغ و یا بوقلمون می باشد و منبع دیگری که پروتئین خالص می باشد سفیده تخم مرغ است.

برای تامین کربوهیدرات هم لازم نیست که با خرجهای گزاف به دنبال منابع خالص باشید بلکه ما در این مقاله میخواهیم شما را با کمترین خرج به منابع اصلی غذائی نزدیک کنیم پس شما برای بدست آوردن کربوهیدرات خود می توانید از سیب زمینی استفاده کنید که برای حجم عضلات بسیار مناسب می باشد. سیب زمینی آب پز یک منبع کربو کامل و کم هزینه برای شما می باشد.

فیبرها برای کمک رسانی و سوخت گلیکوژنی برای بدن لازم می باشد، یک گوجه فرنگی در کنار وعده های غذائی میتواند راه مناسبی برای بدست آوردن فیبر به عضلات باشد. فیبرها بهترین راه حل برای کسانی است که میخواهند از شر ناراحتی گوارشی و معده در امان باشند.     

از سبزیجات غافل نشوید در دوران حجم و رژیم سبزیجات می توانند یک منبع مناسب برای رساندن فیبر و آب به عضلات شما باشند.

مورد دیگری که به منظور استفاده در این رابطه مهم است شیر نام دارد. پس به جای نوشابه و آب میوه های تجاری از شیر کامل  استفاده کنید چربی موجود در شیر در کنار کازئین موجود در آن قدرت حرکت را راکد می کند. در نتیجه باعث طولانی تر شدن زمان هاضمه شما شده و بدین ترتیب شما زمان بیشتری برای هضم و جذب پروتئین خواهید داشت.

آیااستفاده ازبرنج ممنوعیت دارد؟

برنج برای حجم بسیار مناسب میباشد به طوری که بیشتر شرکت های تولید کننده مکملهای پروتئینی از برنج به عنوان منبع اصلی برای ساخت فرمولاسیون پروتیئن خود استفاده می کنند. یک راه برای جذب بهتر پروتئین و کربو برنج درست کردن برنج به صورت کته (بدون آبکش شدن) می باشد.

میوه هم بخورید بدون نگرانی: سیب درختی را میتوان به عنوان یک میان وعده همراه استفاده کرد. موز قبل از تمرین هم میتواند انرژی بخش شما در هنگام تمرین باشد.

نوشیدن یک مکمل پروتئین بعد از تمرین شما را در بدست آوردن حجم و از همه مهم تر یاری بخش عضلات در ریکاوری شدن می باشد.

اواخر شب غذا بخوریم:

شما قبل از خواب می توانید از سفیده تخم مرغ و سالاد کاهو به همراه هویج و گوجه استفاده نمائید تا در هنگام خواب انرژی لازم برای سوخت رسانی به بدن شما فراهم شود. در هنگام خواب هم یک بطری آب در بالای سر خود داشته باشید تا در زمان بیدار شدن آبرسانی به عضلات را انجام دهید که فواید بسیاری هم برای عضلات و هم سیستم گوارشی شما خواهد داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:hidoctor.ir


مطالب پیشنهادی :
داروهای ممنوعه ورزشکاران در سال 2014
چگونه بدون رفتن به باشگاه ورزشی تناسب اندام داشته باشیم؟
چگونه آکروبات باز شویم؟
امضا قلعه نویی+ عکس
شوخی با شکست‌های پرسپولیس+ عکس