کاهش کارایی ورزشکاران
محققان دریافتند از آنجایی که ویتامین‌های C و E آنتی اکسیدان هستند مصرف بیش از حد آنها باعث کاهش فرایند اکسید شدن در بدن ورزشکاران می‌شود و استقامت عضلات آنها را کاهش می دهد.
با نزدیک شدن به المپیک زمستانی 2014، صدها ورزشکار در حال آماده کردن خود برای یکی از مهمترین مسابقات زندگیشان هستند. طبق تحقیقات جدید، این ورزشکاران باید از دریافت مکمل ویتامین C و E خودداری کنند تا کارایی بهتری داشته باشند.

مطالعات جدید نشان داده است که دریافت این مکمل‌ها باعث کاهش توانایی استقامتی ورزشکاران می‌شود. ویتامین C و E آنتی اکسیدان هستند. این ویتامین‌ها سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند توانایی مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌ها بیشتر شود.

موسسه ملی سلامت آمریکا اعلام کرده است که زنان در روز به 75 میلی گرم ویتامین C و مردان به 95 میلی گرم ویتامین C احتیاج دارند. ضمنا هم مردان هم زنان در روز 15 میلی گرم ویتامین E احتیاج دارند.

ویتامین E به صورت طبیعی در بعضی از مواد غذایی مانند روغن گیاهی، آجیل و سبزیجات سبز رنگ یافت می‌شود. مرکبات و سبزیجاتی مانند سیب زمینی و بروکلی منابع ویتامین C هستند.

از آنجایی که مکمل این ویتامین‌ها بسیار مصرف می‌شوند، محققان در صدد برآمدند تا دریابند مصرف این مکمل‌ها چه تاثیری بر مکانیزم‌ فیزیولوژیک بدن در حین ورزش دارند.

در این تحقیقات که نتیجه آن در مجله فیزیولوژی منتشر شده است، محققان 54 مرد و زن جوان سالم را به مدت 11 هفته مورد بررسی قرار دارند. به تعدادی از این افراد در روز 100 میلی گرم ویتامین C و 230 میلی گرم ویتامین E داده شد. در طول ورزش این افراد تمرینات استقامتی انجام دادند.

نتایج این بررسی ها نشان داد تولید ساختار جدید میتو کندری در عضلات که باعث قدرت سلول‌ها می شود در افرادی که از مکمل‌ ویتامین استفاده نکردند بیشتر بود.

محققان دریافتند که مصرف مکمل‌ها تاثیری بر حداکثر میزان دریافت اکسیژن ندارد و ورزش تولید اکسیژن را در عضلات افزایش می‌دهد. از آن جایی که ویتامین C و E آنتی اکسیدان هستند، مصرف میزان زیادی از آنها باعث کاهش فرایند اکسید شدن می‌شود و از افزایش استقامت عضلات جلوگیری می‌کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
ورزش کردن در حالت سرماخوردگی
روش های ساده برای افزایش حجم عضلانی
داروهای ممنوعه ورزشکاران در سال 2014
فرهاد مجیدی در کنار شیخ اماراتی+ عکس
کری خوانی پرسپولیسی ها با چند بچه+ عکس