کفش مخصوص دویدن
کفش‌های جدید رانینگ(دویدن) شرکت‌های پوما، نایک و آدیداس که به تازگی طراحی شده‌اند در بازار لوازم ورزشی در حال رقابت با یکدیگر هستند.
کمپانی‌های لوزام ورزشی همواره در حال پیشرفت هستند و سعی می‌کنند محصولاتی با کارایی بیشتر طراحی کنند. سه کفشی که سه کمپانی مختلف به تازگی طراحی کرده‌اند در حال رقابت با یکدیگر هستند.

1- Puma mobium:

این کفش توسط کمپانی پوما طراحی شده است. پوما که شرکتی آلمانی است حدود 65 سال قدمت دارد،اما این برند در دنیای ورزش جزو بهترین‌ها نیست. سال گذشته پوما کفشی طراحی کرد که Mobium نام داشت. این کشف اولین محصول پوما بود که گفته شد از نظر ساختار طوری طراحی شده که به حالت طبیعی پا نزدیک‌تر است. طراحی این کفش با الهام گرفتن از پنجه‌های گربه صورت گرفت. قسمت بیرونی کفش انعطاف پذیری و حفاظت از پا را بیشتر می‌کند. وزن کفش Mobium مردانه 8.9 اونس (252 گرم) و کفش Mobium زنانه 6.8 اونس (192 گرم) است.

قیمت این کفش 110 دلار است.

2- Nike free flyknit4:

همیشه کفش ورزش بزرگ‌تر بهتر نیست. وزن کفش ورزشی نیز بسیار مهم است . بعضی از ورزشکاران علاقه دارند که کفش سبک‌تری استفاده کنند. برای حل این مشکل، نایک کفش‌های مدل flyknit را طراحی کرده است.

این مدل کفش شبیه به جوراب است و از بالا به پا می‌چسبد. در این ورژن از کفش نایک مدل مردانه 8.4 اونس (238 گرم) و مدل زنانه 6.6 اونس (187 گرم) وزن دارد. با وجود این که این کفش بسته به نظر می‌رسد هوا رسانی خوبی به پا دارد. این کفش حفاظت خوبی از پا می‌کند. کف این کفش حالت شش گوش دارد. این حالتT انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد و فرم طبیعی تری به قدم‌ها می‌دهد.

فرم این کشف به پا اجازه حرکت آزادانه را می‌دهد و فشاری به پا وارد نمی‌شود. ضمنا با حرکت با این کفش عضلاتی در پا به کار گرفته می‌شوند که در کفش‌های دیگر حرکت آنها محدود است.

قیمت این کفش 120 دلار است.

3- Adidas Springblade Razor:

این کفش ظاهر مدرنی دارد. در طراحی این کفش تلاش برای شبیه سازی حالت طبیعی پا فشرده در دنیای صنعت طراحی متفاوت ممکن است باعث ضرر فروشنده شود، اما مطمئنا شرکت Adidas آنقدر تجربه دارد که حرکت نادرستی انجام ندهد.

وزن کفش مردانه سایز 9 این مدل 13.1 اونس(371 گرم) است. تیغه‌های این کفش طوری طراحی شده‌اند که به هنگام قدم برداشتن از پا محافظت شود و پا بتواند کاملا حرکت کند.

قیمت این کفش 180 دلار است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
شایع ترین آسیب‌های ورزشی
توصیه‌های ورزشی نادرست لاغر شدن
تمرینات تقویت مچ پا + تصاویر
رحمتی در كنار بابک جهانبخش + عكس
ویدئوی شکیرا برای جام جهانی 2014 + تصاویر