لاغری
ورزش کردن به طور کلی باعث سوزاندن کالری بیشتر و جلوگیری از افزایش وزن می‌شود. با این حال ورزش کردن در ساعات مختلف روز می‌تواند تاثیر متفاوتی بر سوزاندن کالری بگذارد.
برای بسیاری از مردم این سوال پیش می‌آید که ورزش کردن در چه زمانی از روز می‌تواند باعث لاغری بیشتری شود و کالری بیشتری بدین ترتیب سوزانده می‌شود.

شواهد علمی وجود دارد که ورزش کردن بعد از بیدار شدن از خواب و به صورت ناشتا باعث سوزاندن چربی‌های بیشتری می‌شود و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

در مطالعاتی که پیش از این انجام شده بود، محققان بلژیکی از مردان جوان و سالم خواستند تا رژیم غذایی با 30 درصد کالری و 50 درصد چربی بیشتر داشته باشند. بعضی از این افراد همراه با این رژیم غذایی فعالیتی نداشتند. بعضی دیگر بعد از خوردن صبحانه ورزش با شدت زیاد انجام دادند و بعضی از افراد نیز پیش از خوردن صبحانه برنامه ورزشی با شدت زیاد را انجام دادند. این برنامه به مدت شش هفته انجام شد. بعد از شش هفته افرادی که فعالیت نداشتند سه کیلوگرم اضافه وزن داشتند و کمی مشکل انسولین پیدا کردند. مردانی که قبل از صبحانه ورزش کردند وزن اضافه نکردند و میزان انسولین آنها نیز در حد سالم بود. افرادی که بعد از صبحانه ورزش کردند نیز کمی اضافه وزن پیدا کردند اما مشکل انسولین نداشتند.

یکی از محققان در این باره می‌گوید بهترین استراتژی برای جلوگیری از افزایش وزن داشتن زندگی فعال و برنامه غذایی منظم است. با این حال کسانی که می خواهند فعالیت آنها تاثیر بیشتری داشته باشد و کالری بیشتری بسوزانند می‌توانند از تکنیک ورزش به حالت ناشتا استفاده کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
6 مکمل مفید برای ورزشکاران
مواد غذایی لازم برای پرورش اندام
مشکلات آلودگی هوا برای ورزشکاران چیست؟
ستاره‌های بارسلونا در جشن تولد فرزند پیکه و شکیرا + تصاویر
درخواست ایران رد شد