نکاتی برای ورزش کردن در باشگاه‌های ورزشی
افرادی که در باشگاه ورزش می‌کنند باید نکاتی که به بهتر شدن شرایط ورزشی آنها کمک می‌کند را رعایت کنند.

معمولا باشگاه‌ها قانون نوشته شده‌ای برای ورزشکاران ندارند. با این حال افرادی که در باشگاه‌ها ورزش و فعالیت می‌کنند باید مسائل مختلفی را در این زمینه بدانند.

** نکاتی که باید در باشگاه‌های ورزشی رعایت کنید:

1. اگر مریض هستید در خانه بمانید

سرفه و عطسه کردن در کلاس‌های ورزشی باعث می‌شود که میکروب و ویروس‌ها بر روی لوازم ورزشی بمانند و دیگران را مریض کنند. طبق گفته یک فیزیولوژیست ورزشی اگر نشانه‌های بیماری‌ تنها در گردن به بالا بدن شما مشاهده می‌شود حالت گلو درد ایرادی ندارد که ورزش کنید.

اما برای جلوگیری از مریض شدن افرادی که همراه با شما در باشگاه ورزش می‌کنند بهتر است در این مدت در خانه تمرین کنید. اگر می خواهید در باشگاه ورزش کنید باید کاملا مطمئن شوید که تمامی دستگاه و ابزاری که از آنها استفاده کرده‌اید را بعد از استفاده ضد عفونی کرده‌اید.

2. درست لباس بپوشید

شلوارک‌های خیلی کوتاه ورزش، بلوزهای خیلی گشاد، شلوارهای گشاد ممکن است به دستگاه‌ها گیر کنند. درست لباس پوشیدن یک اصل مهم برای ورزش کردن است. اگر گشادی و بلندی لباس شما مناسب ورزش باشد می توانید هر حرکت ورزشی را درست انجام دهید. اگر لباس شما خیلی تنگ باشد نمی توانید از تمام دامنه حرکت خود استفاده کنید.

3. بهتر است بدن شما بوی خوبی بدهد اما لازم نیست بسیار بوی عالی بدهید

نباید از ادکلن‌هایی استفاده کنید که خیلی بوی شدیدی داشته باشند. از این ادکلن‌ها بعد از ورزش استفاده کنید. برای ورزش کردن استفاده از دئو دورانت کافی است. بوی زیاد ادکلن ممکن است افراد دیگر را در باشگاه اذیت کند و حتی ممکن است آلرژی ایجاد کند.

بوی بد بدن نیز برای دیگران آزار دهنده خواهد بود. بنا‌بر‌این قبل از ورزش دوش بگیرد و از دئو دورانت استفاده کنید. بهتر است قبل از ورزش از لوسیون‌های چرب استفاده نکنید، زیرا اگر عرق کنید پوست شما لیز می‌شود و نمی توانید تعادل خود را به هنگام ورزش حفظ کنید یا نمی توانید لوازمی همچون وزنه را در دست نگه دارید.

4. بطری آب خود را از آب خوری باشگاه پر نکنید

این کار باعث می‌شود یک صف طولانی از افرادی که تنها می‌خواهد آب بنوشند ایجاد شود. همچنین برخورد کردن دهانه بطری آب شما با شیر آب باعث انتقال میکروب می‌شود بهتر است از خانه آب ببرید.

5. اگر می خواهید بر روی دستگاه‌های باشگاه بنشینید از حوله استفاده کنید

همیشه زیر بدن خود حوله بیاندازید و بعد بر روی دستگاه‌ها بنشینید یا دراز بکشید. این کار باعث می‌شود که بدن شما آلوده نشود. با مواد ضد عفونی کننده لوازمی که می خواهید استفاده کنید را تمیز کنید و بعد از استفاده از دستگاه‌ها دوش بگیرید و دست‌های خود را بشویید.

6. ترافیک ایجاد نکنید

سعی کنید مزاحم افرادی که در حال ورزش کردن هستند نشوید بیش از حد از کنار آنها رفت و آمد نکنید، زیرا ممکن است با هم برخورد کنید و آسیب ببینید. باید بین دستگاه‌های ورزشی در باشگاه دو تا سه فوت فاصله باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir