برنامه تمرینی برای داشتن بدنی خوش فرم (هفته چهارم) + تصاویر
بخش ورزش سیمرغ همراه شما خواهد بود تا هر هفته با برنامه های ورزشی متنوع به خوش فرم و ورزیده شدن بدن هایتان کمک کند.

حرکات ورزشی برای داشتن بدنی خوش فرم:

به گزارش سیمرغ، حتما شما هم علاقمند هستید تا بدنی ورزیده و خوش فرم داشته باشید اما زمان یا هزینه رفتن به باشگاه های بدنسازی یا خرید لوازم بدنسازی خانگی رو ندارید و یا در محیط های عمومی احساس راحتی نمی کنید. بخش ورزش سیمرغ همراه شما خواهد بود تا هر هفته با برنامه های ورزشی متنوع به خوش فرم و ورزیده شدن بدن هایتان کمک کند.

seemorgh.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید:   برنامه هفته سوم

بدون نیاز به باشگاه رفتن و فقط با دو دمبل هم خانم ها و هم آقایان می توانند این ورزش ها را در منزل تجربه کنند. برای بدست آوردن نتیجه بهتر باید قبل از انجام این حرکات بدن خود را گرم کنید و کمی هم حرکات کششی انجام دهید.

این حرکات را سه روز در هفته و در سه ست 12- 10- 8 انجام دهید. پس از انجام حرکت، به مدت ۶۰ ثانیه استراحت کنید و سپس حرکت دیگر را انجام دهید.

حرکات ورزشی هفته سوم:

حرکت Floor Flys: روی زمین دراز کشیده و زانوها را خم کنید. دو دمبل را مقابل سینه و به صورت عمود در دست بگیرید. سپس دست ها را به سمت طرفین برده تا جایی که آرنج ها روی زمین قرار گیرد و بعد از آن به حالت اولیه برگردید. این حرکت برای عضلات سینه خوب است.

حرکت Floor Flysحرکت Floor Flysعکس حرکت Floor Flysعکس حرکت Floor Flys

حرکت کراس شانه: به یک سمت بدن دراز کشیده و پاها را به داخل خم کرده طوری که ران و زانو ها زاویه 90 درجه درست کنند. یک دست را زیر سر قرار داده و با دست دیگر دمبل را گرفته و عمود بالای سر قرار دهید. دستی که دمبل دارد از بالا تا نزدیک سطح زمین آورده و سپس به حالت اولیه برگردید.

حرکت کراس شانهحرکت کراس شانه
عکس حرکت کراس شانهعکس حرکت کراس شانه

حرکت اسکات پنجه به پاشنه: حالت نشستن برروی صندلی بگیرید طوری که زانوها 90 درجه خم باشند. دست ها باید رو به جلو و کشیده باشند. سپس روی پنجه پا رفته و بعد برگشته و به پاشنه پا بروید.

حرکت اسکات پنجه به پاشنهحرکت اسکات پنجه به پاشنه
عکس حرکت اسکات پنجه به پاشنهعکس حرکت اسکات پنجه به پاشنه
حرکت اسکات پنجه به پاشنهحرکت اسکات پنجه به پاشنه

حرکت پشت بازو با صندلی: کف دست ها را لبه یک صندلی قرار دهید طوری که دست ها کشیده و پاها رو به جلو و کشیده باشند و بدن حالت شیب داشته باشد. سپس آرنج ها را خم کرده و هنگامی که بدن به سطح زمین نزدیک شد به حالت اولیه برگردید.

حرکت پشت بازو با صندلیحرکت پشت بازو با صندلی
عکس حرکت پشت بازو با صندلیعکس حرکت پشت بازو با صندلی

حرکت جلو بازو ایستاده رو به بیرون: در حالی که ایستاده اید و دو دمبل در دست هایتان است به صورت مایل و رو به بیرون آرنج ها را خم و دمبل ها را بالا بیاورید. پس از مکث کوتاه به حالت اولیه بازگردید.

حرکت جلو بازو ایستاده رو به بیرونحرکت جلو بازو ایستاده رو به بیرون
عکس حرکت جلو بازو ایستاده رو به بیرونعکس حرکت جلو بازو ایستاده رو به بیرون

حرکت کوهنورد: حالت شنا بگیرید طوری که بدن کاملا کشیده باشد و کف دست ها هم کامل برروی زمین قرار بگیرد. یک پا را به داخل بدن و شکم کشیده و خم کنید و سپس به حالت اولیه بازگردید. حالا با پای دیگر همین حرکت را انجام دهید. این تمرین را بدون مکث و پشت سر هم انجام دهید.

حرکت کوهنوردحرکت کوهنورد
عکس حرکت کوهنوردعکس حرکت کوهنورد



تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی