سالن‌های زیبایی یا شکنجه‌گاه هالیوود!؟ + تصاویر
امروزه انجام عمل‌های زیبایی در میان مردم به شدت متدوال شده و بسیاری می‌اندیشند که این پدیده قرن 21 است در حالیکه جراحی زیبایی مورد علاقه بانوان بوده، سال‌های 1930 تا 1940 این مسئله به تبی در میان بازیگران هالیوود...
 سالن‌های زیبایی «مکس فاکتور» که در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی پاتوق ستاره‌های هالیوود بوده و امروز به یکی از پربازید‌ترین موزه‌های این صنعت سینمای آمریکا تبدیل شده، بیش از همه یادآور اتاق‌های شکنجه‌ نازی‌هاست.

امروزه انجام عمل‌های زیبایی و تزریق انواع ژله‌ها، در میان مردم به شدت متدوال شده، تا آنجا که برخی به این می‌اندیشند که این پدیده قرن 21 است در حالی‌که از قرن‌ها پیش این مسئله مورد علاقه بانوان و برخی آقایان بوده، بالاخص طی سال‌های 1930 تا 1940 این مسئله به تبی در میان بازیگران هالیوود تبدیل می‌شود ولی آنچه قابل توجه است که نگاهی به سالن‌های زیبایی قدیم بیش از آنکه انسان را به یاد زیبایی بیاندازد، یادآور اتاق‌های شکنجه نازی‌هاست.

«مکس فاکتور»، جوان لهستانی که امروز نام او آشنای بسیاری از بانوان است، با استفاده از چنین فضایی دست به تاسیس یک سالن زیبایی بزرگ در لس‌آنجلس می‌زند که به سرعت جای خود را در میان ستاره‌های هالیوود باز می‌کند.


عکس هایی از سالن زیبایی مکس فاکتور که امروز به یکی از موزه‌های پربازدید تبدیل شده است

این سالن زیبایی که امروز به یکی از موزه‌های پربازدید (مرور خاطرات هنرمندان) هالیوود تبدیل شده، بیشتر به شکنجه‌گاه نازی‌ها شبیه است تا یک سالن زیبایی.

در زیر مروری داریم بر برخی از روش‌های متدوال زیبایی در دهه 30 و 40 میلادی:

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae2.jpg
یک کالیبراتور زیبایی که با استفاده از آن جزئیات استاندارد صورت یک نفر تعریف می‌شده است، از فاصله چشم‌های با یکدیگر، تا اندازه لب و بینی، این وسیله به آرایشگر این امکان را می‌داده تا پس از آرایش چهره‌ فرد، ببیند که آرایش انجام شده تا چه استاندارد است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae3.jpg
یک تسمه فولادی که به فرم گیری صورت براساس استانداردهای زیبایی در آن زمان کمک می‌کرده، چانه‌ای باریک و گونه‌هایی تو رفته.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae4.jpg
استفاده از دی‌اکسید‌کربن در رفع کک‌ و مک‌های صورت به شدت در دوران رواج داشته که به خاطر جلوگیری از آسیب‌دیدگی چشم‌ها و مخاط حساس بینی مجبور به پوشاندن این دو عضو بوده‌اند و بیمار باید از طریق لوله‌ای در دهان تنفس می‌کرده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae5.jpg
یک ماسک حرارت دهنده صورت که از دهه 40 برای افزایش جریان گردش خون در صورت و شفافیت پوست استفاده می‌شده است که بیشتر انسان را یاد «آنتونی هاپکینز» در فیلم «سکوت بره‌ها» می‌اندازد تا یک وسیله زیبایی بخش.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae6.jpg
افراد پس از استفاده از برخی کرم‌های زیبایی حساس به آفتاب مجبور به استفاده از لباس‌هایی بودند که بدن آن را به طور کامل بپوشاند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae7.jpg
این یک ماشین ساکشن متداول در قرن 30 میلادی متشکل از مکنده‌های کوچک شیشه‌ای، یک پمپ و یک دستگاه کوچک ساینده پوست است که در کل برای جوان سازی پوست استفاده می‌شده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae8.jpg
استفاده از ماسک میوه برای شفاف‌سازی پوست در دهه 30 میلادی

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae9.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae10.jpg
ماسک ساینده که به منظور رفع عیوب و چین و چروک صورت استفاده می‌شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae11.jpg
سشوار‌های غول‌پیکر متداول در اواسط دهه 20 میلادی که در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae12.jpg
ماسک زیبایی معروف به ماسک «خماری در بهشت» که اولین بار توسط «مکس فاکتور» به کار رفت، این ماسک بیش از همه در میان ستاره‌های هالیوود در دهه 40 میلادی رواج داشته که مکعب‌های پلاستیکی پر شده از یخ و آب بوده که برای شادابی پوست بروی نقاط مختلف پوست قرار می‌گرفت.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae13.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae14.jpg
روشی برای فر دائمی موها که اولین بار در سال 1929 در آلمان کاربرد داشت.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/salon%20zibae15.jpg
ماسکی معروف  به «کلاه جادوئی» متداول در دهه 40 میلادی که با کاهش فشار جوی و ایجاد شرایطی جوی چون آنچه که در مناطق مرتفع وجود دارد، به استفاده کننده این تضمین را می‌داد که چهره او تا مدت‌ها گلگون و بشاش باقی می‌ماند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com



مطالب پیشنهادی:
داریوش مهرجویی در مراسم ختم خواهرش در طالقان + تصاویر
بازیگر زن ایرانی بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم اسپانیا + تصاویر
یک شب سینمایی در خانه فرمانیه با شقایق فراهانی
ناگفته‌های نیکی کریمی و پگاه آهنگرانی از زنده‌یاد ژیلا مهرجویی
امین حیایی و حامد بهداد در سریال جدید تلویزیون + تصاویر