بازیگر مبتلا به سرطان بدلیل مشکلات مالی، درمانش را قطع کرد!
حسین محب اهری ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون مدتی است دچار بیماری سرطان شده است.

حسین محب اهری ، بازیگر تئاتر‌ که دچار سرطان است بیان کرد: در دولت قبلی بیمه‌ای را به اعضای صنوف خانه تئاتر اختصاص دادند که بیمه طلایی نام داشت و در آن زمان برای هر نوع آزمایش یا اسکن و دیگر خدمات درمانی مراجعه می‌کردیم، این بیمه تکمیلی بخش زیادی از پرداختی‌های ما را تامین می‌کرد و به این ترتیب درصدی از هزینه‌های ما جبران می‌شد.

او با اشاره به اینکه هزینه بسیاری از مراحل درمانی او و بیماران دیگر مشابه خودش بالاست خاطرنشان کرد: این شرایط باعث می‌شد‌، دغدغه ذهنی برای مراجعه به بیمارستان و انجام مراحل درمانی نداشته باشد. اما در دولت جدید مابقی مبلغی که برای این بیمه باید واریز می‌شد را پرداخت نکردند و از خرداد ماه عملا از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار نبوده‌ایم.

حسین محب اهری ، بازیگر مبتلا به سرطان

حسین محب اهری ، بازیگر مبتلا به سرطان

محب اهری افزود: به این ترتیب از خرداد ماه هرچه برای آزمایش‌، اسکن یا دیگر اقدامات درمانی انجام داده‌ایم از جیب خود هزینه کرده‌ایم و دفترچه‌ بیمه‌ی معمولی هم که داریم را از ما بگیرند، هیچ فرقی به حال ما نخواهد کرد.

حسین محب اهری ، بازیگر مبتلا به سرطان

حسین محب اهری ، بازیگر مبتلا به سرطان

 

این بازیگر که این روزها مشغول تمرین در نمایش «رام کردن زن سرکش» به کارگردانی مریم کاظمی است ادامه داد: بنده شخصا ترجیح می‌دهم برای ادامه درمان خود دیگر به بیمارستان نروم و از مسکن و استامینوفن برای تسکین درد استفاده کنم.

او با اشاره به بهرام ریحانی‌، پانتومیم کار جوانی که مدتی قبل براثر بیماری سرطان درگذشت‌، گفت: ریحانی نیز به این دلیل درگذشت که توان پرداخت مالی برای درمان خود را نداشت و دکتر گفته بود که باید برای ادامه معالجه زودتر مراجعه می‌کرد.

وی اضافه کرد: تمام بحث‌هایی که درباره بیمه سلامت و پیگیری‌های بیمه‌ای برای معالجه به ویژه هنرمندان بیمار انجام می‌شود‌، صحت ندارد. چون تا کنون هیچ کدام از نسخه‌های ما از طریق بیمه پرداخت نشده است و پیگیری‌هایی هم که از طرف خانه تئاتر صورت گرفته به پاس‌کاری‌های اداری منجر شده است.به همین دلیل آدم نمی‌داند دم خروس را باور کند یا قسم حضرت عباس را و فقط هر آنچه می‌بینیم و می‌شنویم تبلیغات است و حرف.

محب اهری در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از مراحل درمانی من شش میلیون تومان هزینه دارد که اصلا بیمه هم آن را نمی‌پردازد و این شرایط را سخت‌تر هم کرده است، در حال حاضر هم آرامش سه سال قبلم را از دست داده‌ام.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir