سینمایی حماسی «استرالیا» با هدف افزایش حضور گردشگران خارجی در استرالیا با بازی «نیكول كیدمن» بازیگر استرالیایی‌الاصل هالیوود و....


همواره از شهرت چشمگیر سینماگران مطرح جهان در اموری غیر از خود سینما استفاده شده است؛ از جمله این موارد می‌توان به حضور آنها در مناطق بحران زده و نیازمند با یاری جهانیان اشاره كرد، همچنین حضور بازیگران محبوب هالیوود در مناطق و شهرهای مختلف دنیا با جذب گردشگران، به رونق صنعت گردشگری نیز كمك می‌كنند.
 در شرایطی كه در سال‌های اخیر صنعت گردشگری به منبع درآمد بسیاری از كشورها تبدیل شده، جذب گردشگر به لوكیشن های فیلم های سینمایی مشهور جهان، صنعت گردشگری بسیاری از كشورها رونق داده كه در این میان تاثیر 10 لوكیشن هالیوودی بر صنعت گردشگری 10 كشور چشمگیر بوده است.

1- لوكیشن دو بخشی سینمایی «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» در اسكاتلند
 

كشور اسكاتلند یكی از زیباترین كشورهای جهان بوده و صحنه‌هایی از هفتمین یا آخرین قسمت سری فیلم‌های «هری پاتر» تحت عنوان «هری پاتر و هدیه‌های مرگ»، در مناطق «گلنس» و «ویاداكت» و كافه‌ای در شهر «ادینبورگ» فیلمبرداری شده‌اند كه هر یك از آنها در ماه‌های اخیر به مقاصد گردشگری تبدیل شده‌اند.

2- لوكیشن سه‌گانه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» در نیوزلند
 

نیوزلند یكی از غنی‌ترین كشورهای جهان از نظر داشتن جنگل و منابع طبیعی دست‌نخورده بوده و فیلمبرداری بخش اعظم صحنه‌های سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» در این كشور نقش بسزایی در جذب گردشگران به نیوزلند داشته است.

3- لوكیشن سینمایی «میلیونر زاغه‌نشین» در هند
 

كشور هند در سال‌های اخیر یكی از موفقترین كشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و پس از كسب جایزه‌ی اسكار در بخش‌های بهترین فیلم بلند، بهترین كارگردانی، بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین میكس صدا، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی و ده‌ها جایزه دیگر را از جشنواره‌های معتبر جهانی برای سینمایی «میلیونر زاغه‌نشین»، لوكیشنهای این سینمایی در حومه شهر بمبئی به جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند.

4- لوكیشن سینمایی «بخور، نیایش كن، عشق بورز» در اندونزی
 

 


جزیره «بالی» قطب گردشگری اندونزی طی سال‌های اخیر با مشكلات زیادی در جذب گردشگر مواجه بوده كه آخرین آن افزایش موارد حمله سگ‌های هار به گردشگران بود. با این وجود، فیلمبرداری صحنه‌هایی از سینمایی «بخور، نیایش كن، عشق بورز» با بازی «جولیا رابرتز»، بار دیگر گردشگران را به این جزیره زیبا كشاند.

5- لوكیشن سینمایی «خماری 2» در تایلند
 

كشور تایلند در سال‌های اخیر یكی از موفق‌ترین كشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و در ماه‌های اخیر نیز با اكران سینمایی «خماری 2» كه بخش اعظم صحنه‌های آن در شهر «بانكوك»، پایتخت تایلند و مناطق گردشگری خلیج «فولای» و ساحل رودخانه «چائوو فرایا» فیلمبرداری شده، تعداد گردشگران این كشور افزایش چشمگیری یافته است.

6- لوكیشن سینمایی «آمریکایی» در ایتالیا
 
 
ایتالیا در سال‌های اخیر محل فیلمبرداری تعدادی از سینمایی‌های مشهور جهان بود كه در این میان سینمایی «آمریکایی» با بازی «جورج كلونی»، هزاران گردشگر را به كشور ایتالیا و بویژه شهر كوچك «آبروتزو» در منطقه‌ای كوهستانی در نزدیكی شهر «رم»، پایتخت ایتالیا كشاند.

7- لوكیشن سینمایی «صخره» در آمریکا
 

صحنه‌هایی از سینمایی اكشن «صخره» به کارگردانی «مایکل بی» و هنرنمایی «نیكلاس كیج» و «شون کانری» در سال 1996 در زندان كه «آلکاتراز» در آمریكا كه به مدت 29 سال متهمان و مجرمان فراوانی خطرناك را در خود جای داده بود، فیلمبرداری شده، كه این امر روزانه هزاران گردشگر را به این زندان مخوف می‌كشاند.

8- لوكیشن سینمایی «استرالیا» در استرالیا
 
سینمایی حماسی «استرالیا» با هدف افزایش حضور گردشگران خارجی در استرالیا با بازی «نیكول كیدمن» بازیگر استرالیایی‌الاصل هالیوود و كارگردانی «باز لوهرمن» در جاذبه‌های طبیعی گردشگری این كشور ساخته شد و در سال‌های اخیر نقش بسزایی در جذب گردشگران به استرالیا داشته است.

9- لوكیشن سینمایی «تله‌گذاری» در مالزی
 
كشور مالزی در سال‌های اخیر یكی از موفقترین كشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و در سال‌های اخیر با اكران سینمایی «تله‌گذاری» كه صحنه‌هایی از آن در شهر «کوآلالامپور»، پایتخت مالزی با بازی «شون کانری» و «كاترین زتاجونز» فیلمبرداری شده، گردشگران زیادی جذب این كشور شده‌اند.

10- لوكیشن سینمایی «والكایری» در آلمان
 
آلمان در سال‌های اخیر محل فیلمبرداری تعدادی از سینمایی‌های مشهور جهان بود كه در این میان سینمایی «والكایری» با بازی «تام كروز» كه در آن یك توطئه‌ی ناكام ترور «آدولف هیتلر» روایت می‌شود، در طی سالهای اخیر هزاران گردشگر را به كشور آلمان، شهر «برلین»، مناطق جنگلی اطراف آن و اقامتگاه هیتلر كه «آشیانه عقاب»‌ نام دارد، كشانده است.


   
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
10 مادر مشهور‌ هالیوود (+عکس)
10 فیلم شکست‌خورده سال 2010 و 2011 (+عکس)
10 لحظه به یادماندنی در فیلم‌های سال 2010 (+عکس)
10 صحنه از فیلم‌های ‌هالیوود که حتی مردها را هم به گریه انداختند!! (+عکس)
بهترین و بدترین بازیگران سال 2010!! (+عکس)