«الناز شاكردوست» با بیان این كه «قرارداد یك كار جدید را بسته‌ام و در قراردادم تعهد داده‌ام كه سخنی از كار جدیدم...
 
     
  
بازی می‌کنیم، فیلم می‌سازیم، درس می‌دهیم، ورزش می‌کنیم، در خانه نشسته‌ایم...
در این گزارش با 21 نفر از بازیگران زن شناخته شده ایرانی گفتگو شده است. در این باره که چه می‌کنند و چه برنامه‌هایی در آینده دارند. از نیکی کریمی‌و ترانه علیدوستی گرفته تا مهتاب کرامتی و الناز شاکردوست و نیوشا ضیغمی‌و بالاخره حمیده خیرآبادی که می‌گوید به خاطر شکستگی دست در خانه نشسته است...

پروانه معصومی‌
«پروانه معصومی» با اشاره به آخرین فعالیت‌های هنری‌اش گفت: هم اكنون مجموعه تلویزیونی «مثل هیچ كس» را به كارگردانی «عبدالحسن برزیده» در حال پخش دارم. وی افزود: این مجموعه تلویزیونی در طول ایام ماه مبارك رمضان از شبكه دوم سیما پخش می‌شود. معصومی ‌كه در تعطیلات نوروز امسال با مجموعه تلویزیونی «نشانی»، میهمان قاب شیشه‌ای تلویزیون بود، اظهار داشت: همچنین در سریال «یوسف پیامبر» نیز ایفای نقش می‌كنم كه هنوز قسمتی كه در آن بازی كرده‌ام، پخش نشده است. وی درباره نقش خود در این مجموعه كه به كارگردانی «فرج الله سلحشور» هم اكنون جمعه‌ها از شبكه اول سیما در حال پخش است، اظهار كرد: نقش همسر فرعون سوم را ایفا می‌كنم و از زمانی كه وارد قصر فرعون می‌شوند بازی من آغاز می‌شود.

بهنوش طباطبایی
«بهنوش طباطبایی» با اشاره به فعالیت اخیر خود گفت: در مجموعه تلویزیونی «گل های گرمسیری» به كارگردانی «محمدمهدی عسگرپور» هنرآفرینی می‌كنم. وی كه ٥ سال گذشته در مجموعه پرمخاطب «مسافری از هند» ساخته قاسم جعفری در نقش «كتی» هنرآفرینی می‌كرد، گفت: تصویربرداری فاز خرمشهر مجموعه «گل‌های گرمسیری» به پایان رسیده و هم اكنون قسمت‌های تهران در یكی از لوكیشن های از پیش تعیین شده تصویربرداری می‌شود. «طباطبایی» با بیان این مطلب كه مجموعه «گل‌های گرمسیری» به سفارش شبكه اول سیما اواخر مهر از همین شبكه پخش خواهد شد، تصریح كرد: در فیلم سینمایی «پوست موز» نیز بازی داشته‌ام كه آماده نمایش در سینماهای كشور است.

نیلوفر خوش خلق
نیلوفر خوش خلق همسر «امین حیایی» نیز با بیان این كه برای كار جدیدی قرار داد نبسته است، افزود: ٢ سال پیش در فیلم سینمایی «چند روز بعد» به كارگردانی «نیكی كریمی» ایفای نقش كردم كه آماده نمایش است. وی كه چندی پیش در فیلم «دایره زنگی» با همسرش «امین حیایی» بازی كرده است، افزود: در فیلم سینمایی «چند روز بعد» در نقش دوست خانم كریمی ‌ایفای نقش كردم. وی در پاسخ به سوال ما كه همسرشان را كجا و چگونه پیدا كنیم گفت: همسرم گرفتار پروژه های سینمایی است و من خودم نیز ایشان را نمی‌بینم ولی اگر دیدم سلامتان را خدمت شان می‌رسانم.

رعنا آزادی ور
«رعنا آزادی ور» یكی دیگر از بازیگران كشورمان با اشاره به این كه در حال حاضر پیشنهاد جدید كاری ندارد، افزود: بازی‌ام در فیلم سینمایی «درباره الی...» به كارگردانی «اصغر فرهادی» به تازگی به پایان رسیده است. وی كه در فیلم سینمایی «پارك وی» فریدون جیرانی نقش آفرینی قابل توجهی را داشت، افزود: در فیلم سینمایی «درباره الی...» شهاب حسینی، مانی حقیقی، گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی بازی می‌كنند. آزادی ور ادامه داد: تصویربرداری این فیلم در شمال كشور به پایان رسیده و هم اكنون «درباره الی...» در مرحله تدوین قرار دارد تا آماده نمایش شود.

زیبا بروفه
«زیبا بروفه» بازیگری كه حضورش در مجموعه تلویزیونی «مجید دلبندم» در خاطرمان مانده است درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: هم اكنون در مجموعه تلویزیونی و تاریخی «مسافر زمان» نقش آفرینی می‌كنم. وی افزود: در این مجموعه ایفاگر نقش یك زن دانشجویم كه پروژه‌ای پربازیگر است و اسماعیل محرابی، جعفر دهقان، عبدالرضا اكبری و مائده طهماسبی هم بازی‌هایم می‌باشند. بروفه همچنین در مجموعه تلویزیونی «ریحانه» نیز هنرآفرینی كرده است. وی در ادامه سخنانش با بیان این كه ٣ فیلم تلویزیونی آماده نمایش را دارد افزود: در ٢ فیلم سینمایی «احضارشدگان» و «بازی خطرناك» نیز بازی كرده‌ام و هر ٢ فیلم آماده نمایش در سینماهاست.

الناز شاكردوست
«الناز شاكردوست» با بیان این كه «قرارداد یك كار جدید را بسته‌ام و در قراردادم تعهد داده‌ام كه سخنی از كار جدیدم نگویم» افزود: این خودش برای شما خبرنگاران یك خبر است. شاكردوست كه چندی پیش با فیلم سینمایی «مجنون لیلی» میهمان تنها سینمای بجنورد و سینماهای كشور بود همچنین او به تازگی در فیلم سینمایی «كیش و مات» جمشید حیدری در كنار شاهرخ شاهی، علی صادقی، حمید گودرزی، بهنوش بختیاری و شهره لرستانی نقش آفرینی كرده است.

بیتا فرهی
«بیتا فرهی» یكی از بازیگران پیش كسوت سینمای ایران گفت: قرار است برای كار سینمایی جدیدی قرارداد ببندم ولی هنوز مشخص نیست و به همین خاطر، نام كار را نمی‌گویم. فرهی كه در فیلم سینمایی «هامون» داریوش مهرجویی با زنده یاد «خسرو شكیبایی» هم بازی بود با اشاره به فیلم‌های آماده نمایش خود افزود: در فیلم سینمایی «خاك آشنا» به كارگردانی بهمن فرمان آرا هنرآفرینی كرده‌ام كه در حال حاضر این فیلم توقیف شده و اجازه نمایش به آن داده نشده است.

مهتاب كرامتی
مهتاب كرامتی سفیر حسن نیت یونیسف در ایران و بازیگر سینمای كشورمان درباره فعالیت‌های جدیدش گفت: در فیلم سینمایی «بیست» به كارگردانی «عبدالرضا كاهانی» هنرآفرینی می‌كنم كه تصویربرداری این پروژه سینمایی به تازگی آغاز شده است.وی كه چندی پیش در سینمای بجنورد، فیلم «زن‌ها فرشته‌اند» با بازی او اكران شد افزود: بازی ام در فیلم سینمایی «دوزخ، برزخ، بهشت» به كارگردانی بیژن میرباقری به پایان رسیده است.«كرامتی» با اشاره به این كه این فیلم در ٣ اپیزود جدا تصویربرداری شده است تصریح كرد: من و آقای علی مصفا در اپیزود دوزخ ایفای نقش می‌كنیم.وی درباره خلاصه داستان فیلم سینمایی «دوزخ، برزخ، بهشت» گفت: این فیلم، روایتگر زندگی زن و شوهری است كه به دلیل اختلاف از هم جدا شده اند و بعد از سال ها مجبور می‌شوند با یكدیگر روبه رو شوند.كرامتی افزود: برای بازی در فیلمی‌با نام «تردید» به كارگردانی واروژ كریم مسیحی نیز به تازگی قرارداد بسته ام و نقش آفرینی می‌كنم.

نیكی كریمی‌
«نیكی كریمی» نیز می‌گوید: قرار است قرارداد یك كار جدید را ببندم كه هنوز بازی‌ام در آن قطعی نشده است. وی كه در كلاس‌های بازیگری «مسعود كیمیایی» تدریس می‌كند، افزود: در فیلمی‌ سینمایی با نام «سه زن» به كارگردانی منیژه حكمت نیز نقش آفرینی كردم كه آماده نمایش است. كریمی ‌با اشاره به بازیگران «سه زن» افزود: در این فیلم به جز خودم، رضا كیانیان و پگاه آهنگرانی نیز ایفای نقش می‌كنند.

الیزابت امینی
«الیزابت امینی» كه در فیلم سینمایی «قلقلك» نقش آفرینی كرده است با اشاره به این كه پیشنهاد كاری جدیدی ندارد، گفت: در اوقات بیكاری‌ام سعی می‌كنم كه فیلم‌های سینمایی كشورمان و همچنین فیلم های روز جهان را ببینم و كتاب خواندن نیز جزو كارهای روزمره ام است.

آناهیتا نعمتی
«آناهیتا نعمتی» نیز اظهار داشت: فیلم‌های «دعوت» به كارگردانی «ابراهیم حاتمی‌كیا» و «قضاوت» به كارگردانی ابراهیم شیبانی را آماده نمایش دارم. وی كه در فیلم سینمایی «پارك وی» نیز هنرآفرینی كرده است، افزود: مدت ٢ سال و نیم است كه در رشته ورزشی رزمی‌«كیك بوكسینگ» فعالیت می‌كنم.

نگار فروزنده
نگار فروزنده بازیگر جوان كشورمان نیز گفت: در حال بازی در فیلمی‌با نام «انتقال» می‌باشم. وی كه در فیلم سینمایی «دایره زنگی» در نقش همسر مهران مدیری هنرآفرینی كرد افزود: فیلم های سینمایی «پاپیتال» و «دعوت» كه در آن ها بازی كرده ام، آماده نمایش است.وی كه در فیلم سینمایی «دختر دایی گمشده» نقش زیبایی را ایفا كرد اظهار داشت: فیلم سینمایی «دعوت» به كارگردانی «ابراهیم حاتمی‌كیا» فیلمی‌اپیزودیك است و من در یكی از اپیزودها نقش آفرینی می‌كنم.

رزیتا غفاری
«رزیتا غفاری» با اشاره به این كه پیشنهاد كاری جدیدی ندارد و هم اكنون در حال نگارش یك كتاب است، به حضور خود در برنامه ای در شبكه سوم سیما به عنوان مجری اشاره كرد. وی افزود: این دعوت از سوی سازمان صدا و سیما انجام شد و اولین تجربه مجری گری‌ام بود كه تجربه خوب و جالبی بود.

شراره رخام
«شراره رخام» بازیگر سینمای ایران درباره فعالیت های اخیر خود گفت: در ٢ فیلم تلویزیونی «دزدترین دختر شهر» و «گردش پرگار» نقش آفرینی كردم كه تصویربرداری هر ٢ فیلم به پایان رسیده است. وی افزود: در فیلم تلویزیونی «دزدترین دختر شهر» نقش دزدی را ایفا می‌كنم كه همراه برادرم و دختری جوان دزدی می‌كنیم، در این میان من به دایی ام مظنونم و احساس می‌كنم او پدرم را به قتل رسانده است.پس تصمیم به قتل دایی‌ام می‌گیرم و او را به قتل می‌رسانم تا با كشتن او انتقام بگیرم.

هما روستا
«هما روستا» بازیگر پیش كسوت سینما و تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به این كه پیشنهاد كاری جدیدی ندارد گفت: چندی پیش در مجموعه «ترانه مادری» نقش آفرینی كردم كه همان طور كه دیدید بازی‌ام پخش و تمام شد. وی در پاسخ به سوال ما درباره این كه آیا از نقش خود در این مجموعه رضایت دارد یا خیر گفت: به صورت مطلق راضی نیستم و هیچ گاه یك بازیگر نمی‌تواند از ایفای نقشش صد درصد راضی باشد. روستا اظهار داشت: برایم فقط جذابیت نقش در این مجموعه مهم بود و این كه توانستم پیش قضاوت‌هایی را كه در میان مردم درباره آدم‌های منفی و مثبت بود به تصویر بكشم و همین مسئله برایم جذاب بود كه با این گروه همراه بودم.

سحر زكریا
«سحر زكریا» نیز درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: در فیلم‌های تلویزیونی «روز ملخ» و «كیش و مات» بازی‌ام به پایان رسیده و این فیلم‌ها آماده نمایش است. وی افزود: همچنین به تازگی در فیلم تلویزیونی «زن كوچه پشتی» ایفاگر نقش یك نویسنده‌ام.
 
ترانه علیدوستی
«ترانه علیدوستی» نیز گفت: به تازگی بازی‌ام در فیلم سینمایی «درباره الی...» به كارگردانی اصغر فرهادی به پایان رسیده است. وی كه در اولین حضور سینمایی خود در فیلم «من ترانه پانزده سال دارم» ساخته رسول صدرعاملی خوش درخشید و جوایز بسیاری را در جشنواره‌های مختلف از آن خود كرد، درباره پروژه سینمایی جدیدی كه در آن نقش آفرینی می‌كند، گفت: هم اكنون در فیلم سینمایی «تردید» واروژكریم مسیحی در نقش زنی به نام مهتاب ایفای نقش می‌كنم كه خلاصه این فیلم بر اساس نمایش نامه «هملت» نوشته و ساخته می‌شود. علیدوستی كه بازی درخشانی در «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی داشت با بیان این كه فیلم سینمایی «كنعان» به كارگردانی مانی حقیقی با بازی او و «محمدرضا فروتن» نیمه دوم سال روی پرده سینماهای كشور خواهد رفت، عنوان كرد: در فیلم سینمایی «كنعان» نقش زنی را به نام مینا بازی می‌كنم كه قصد جدایی را از همسرش-محمدرضا فروتن- دارد و در این میان موانعی سر راهش قرار می‌گیرد كه این كار را برایش مشكل می‌كند.

لیلا اوتادی
«لیلا اوتادی» یكی دیگر از بازیگران سینما و تلویزیون ایران با اشاره به پروژه جدیدی كه در آن حضور دارد، گفت: در حال حاضر در فیلم تلویزیونی «همان روز» به كارگردانی «علیرضا امینی» ایفاگر نقش زنی به نام «رودابه» ام. وی با بیان این كه داستان فیلم «همان روز» به مسئله جدایی زن و شوهری می‌پردازد، اظهار داشت: چندی پیش در فیلم سینمایی «حركت اول» به همراه علی صادقی، پوریا پورسرخ و مهرداد كیایی ایفای نقش كردم. اوتادی كه در فیلم سینمایی «زن ها فرشته اند» نقشی كوتاه را ایفا كرده بود، درباره خلاصه داستان فیلم «حركت اول» عنوان كرد: من به همراه آقایان، پورسرخ و كیایی دزد گاوصندوقیم و ماجراهایی در این باره به وقوع می‌پیوندد. وی با اشاره به ایفای نقش خود در مجموعه تلویزیونی «خونمردگی» افزود: این مجموعه تلویزیونی در ایام ماه محرم امسال پخش خواهد شد و من در این مجموعه، نقش دختری را به نام فرشته كه دختری پرورشگاهی است ایفا می‌كنم. در این مجموعه، آقایان پولاد كیمیایی و سیاوش طهمورث هم بازی‌هایم می‌باشند.

نیوشا ضیغمی‌
«نیوشا ضیغمی» بازیگر كشورمان  با اشاره به این كه سفری در پیش داشته و به خاطر آن پیشنهاد بازی را در چند پروژه سینمایی رد كرده است گفت: در «اخراجی های ٢» ایفای نقش می‌كنم. وی كه بازیگر فیلم سینمایی «قرنطینه» نیز می‌باشد اظهار داشت: در فیلم سینمایی «گناه من» در نقش دختری به نام «باران» ایفای نقش كردم كه آماده نمایش در سینماهاست. ضیغمی‌درباره خلاصه داستان فیلم سینمایی «گناه من» گفت: گناه من روایتگر زندگی دختری جنوب شهری به نام باران است كه با مشكلات اجتماعی و خانوادگی روبه رو می‌شود و دست به خودكشی می‌زند كه همین خودكشی ماجراهایی را به وجود می‌آورد.وی تصریح كرد: در فیلم سینمایی «قرنطینه» در نقش دختری كه بیماری سرطان دارد و نقشی متفاوت است ایفای نقش كرده‌ام كه هم اكنون در سینماهای كشور در حال اكران است. ضیغمی‌همچنین در ادامه با اشاره به نقش آفرینی در فیلم سینمایی «حس پنهان» افزود: فیلم سینمایی «حس پنهان» ساخته مصطفی رزاق كریمی‌با بازی من و حامد بهداد، شهره سلطانی، مهتاب كرامتی و آتیلا پسیانی چندی پیش روی پرده سینماها بود.
 
فاطمه گودرزی
«فاطمه گودرزی» بازیگر سینما و تلویزیون كشورمان درباره آخرین فعالیت‌های هنری‌اش گفت: پخش مجموعه تلویزیونی «ترانه مادری» كه در آن ایفای نقش می‌كردم به پایان رسید و هم اكنون كاری انجام نمی‌دهم.وی افزود: همان گونه كه شاهد این مجموعه از شبكه سوم سیما بودید در نقش «فرخنده» مادر پویا كه مادری سخت گیر، مهربان و دلسوز است هنرآفرینی می‌كردم.

حمیده خیرآبادی
«حمیده خیرآبادی» بازیگر پیش كسوت سینما و تلویزیون نیز گفت: حدود ٥ سال است كه هیچ فعالیت هنری ندارم و به نوعی می‌توان گفت كه دیگر خسته شده‌ام. ٥٧ سال به سینمای كشور خدمت كردم. وی كه بازی اش در مجموعه پرمخاطب «پدر سالار» در خاطرمان مانده است، افزود: مدتی است كه به علت شكستگی دست در منزل استراحت می‌كنم و از درد دست رنج می‌برم و در اوقات فراغت سعی می‌كنم مطالعه كنم و فیلم نیز ببینم.  دعا کنیم که دست‌ ایشان خوب شود.
 
 

 
 
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: سينماى ما