رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این در روزهای آغازین ماه سپتامبر، از برگزاری جشنی به این مناسبت با حضور بیش از هزار تن از هنرمندان هالیوود، از جمله...
 
 
 
 مراسم توسط كنسول‌گری اسرائیل در یكی از بهترین استودیوهای هالیوود در آمریكا برگزار شد و در آن هنرمندان و ستاره‌های سرشناسی همچون آرنون میلچان تهیه كننده سرشناس اسرائیلی‌تبار و تهیه‌كننده فیلم‌هایی چون آقا و خانم اسمیت و محرمانه لس‌آنجلس، حضور داشتند.
هالیوود در روز هجدهم سپتامبر شاهد برگزاری جشنی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی بود.
 رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این در روزهای آغازین ماه سپتامبر، از برگزاری جشنی به این مناسبت با حضور بیش از هزار تن از هنرمندان هالیوود، از جمله الیور استون و كوین اسپیسی، خبر داده و اعلام كرده بودند كه از ستارگانی چون جولیا رابرتز، براد پیت، آنجلیا جولی، نیكول كیدمن و لئوناردو دی‌كاپریو ( كه اخیرا با یك دختر اسرائیلی ازدواج كرده است)، نیز برای شركت در این مراسم دعوت شده است.
 
این خبر طی چند روز گذشته رنگ واقعیت به خود گرفت و جشن! اشغال سرزمین فلسطین با حضور هالیوودیها برگزار شد.
 برخی رسانه‌های صهیونیستی و آمریكایی با تعبیر كودتا علیه جامعه یهودیان آمریكا از این مراسم نوشتند: مراسم  توسط كنسول‌گری اسرائیل در یكی از بهترین استودیوهای هالیوود در آمریكا برگزار شد و در آن هنرمندان و ستاره‌های سرشناسی همچون آرنون میلچان تهیه كننده سرشناس اسرائیلی‌تبار و تهیه‌كننده فیلم‌هایی چون آقا و خانم اسمیت و محرمانه لس‌آنجلس، حضور داشتند.
 
 این رسانه‌ها در بخشی از گزارش خود به اعتراضات مردمی نسبت به برپایی این جشن نوشتند: ده‌ها نفر در خارج از محل برگزاری این مراسم، با در دست داشتن پلاكاردهایی كه بر روی آن‌ها نوشته شده بود، «الان زمان برگزاری این جشن نیست» و یا «حوادث 11 سپتامبر، دسیسه اسرائیل»، با برگزاری این جشن به شدت مخالفت كردند.
  گفتنی است سیطره صهیونیسم بر هالیوود كه بسیاری از فیلم‌های آن در نقاط مختلف دنیا نمایش داده می‌شود امر پوشیده و پنهانی نیست.
 بطوریكه می‌بینیم نیل گابر" نویسنده یهودی تبار در کتابش تحت عنوان "امپراتوری از آن خودشان" می‌نویسد كه بزرگترین استودیوهای هالیوود از جمله کلمبیا، مترو گلدوین مایر، برادران وارنر، پارامونت، یونیورسال و فاکس قرن بیستم توسط یهودیان تاسیس شده اند و به واسطه یهودیان اروپای شرقی اداره می شوند. 
 
 «حسن لطفی» گریمور ایرانی هالیوود، نیز درباره این سیطره می‌گوید: ‌
هالیوود کاملاً در انحصار یهودی‌ها است، یهودی‌ها هم از هر چه که بگذرند ـ حتی شده از منافع آمریکایی‌ها بگذرند ـ از منافع خودشان نمی‌گذرند، ولی چون خودشان را با سیاست‌های آمریکا هم سو می‌بینند بنابراین در مجموع کار، تبلوری از دیدگاه‌های استعمارگرانة سیا و پنتاگون و منافع لابی صهیونیست‌هاست، اگرچه بحث یهود از صهیونیسم متفاوت است و برخی از یهودی‌ها از صهیونیست‌ها متنفرند، ولی زمانی که پای منافعشان پیش می‌آید، یهودی بودن را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. 
 این سیطره به حدی است كه جاناتان گولدبرگ، خبرنگار و تاریخدان آمریكایی، در تحقیقی كه در سال ‪۱۹۹۶‬ انجام داد، آورده است، سهم صهیونیست‌ها در صنعت سرگرمی‌سازی بیش از جمعیت آنها در آمریكاست. صهیونیست‌ها در پست‌های مدیریتی رسانه‌ها به ویژه در سمت مدیریت استودیوها حضور دارند و حضور آنها به گونه‌ای است كه از آن نمی‌توان تنها به عنوان سلطه شان بر هالیوود یاد كرد، چرا كه بیش از این است.
بنا بر این گزارش با تحقیق در بیوگرافی تهیه‌كنندگان و كارگردانان سینمایی آمریكا این نكته كه اكثریت قریب به اتفاق نویسندگان، كارگردانها و تهیه‌كنندگان هالیوودی را صهیونیست‌ها تشكیل می‌دهند، بیشتر نمایان می‌شود بطوریكه جدیدیرین آمار ارایه شده حاكی است كه ‪ ۵۹‬درصد از فیلم‌های مطرح هالیوود توسط صهیونیست‌ها تولید شده‌اند.
 
در فهرست كارگردانان یهودی با اسامی مشهوری كه برخی از آنها تهیه كننده آثار خود نیز محسوب می شوند، مواجه می‌شویم.كسانی چون اریك فون اشتروهایم، ژوزف فون اشترنبرگ، ارنست لوبیچ، استنلی كوبریك، ماكس افولس، دیوید كروننبرگ، فریتس لانگ، ویلیام شاتنر، رومن پولانسكی، سیدنی لومت، بیلی وایلدر، استیون اسپیلبرگ، وودی آلن، سیدنی پولاك، راب راینر، كلودللوش، ژان لوك گدار، مل بروكس، پیتر باگدانوویچ، ساموئل گلدوین، اندی اكرمن، مایك نیكولز، تیم برتون، ران سیلور، تونی راندال و...
 
در میان بازیگران یهودی شاغل در هالیوود نیز اسامی بسیاری دیده می‌شوند. بازیگران مطرحی مثل جری لوئیس، جك لمون، كرك داگلاس، مایكل داگلاس، هریسون فورد، رابرت رد فورد، پل نیومن، چارلز برانسون، ژان كلود ون دام ، تلی ساوالاس، جان استیوارت، پیتر سلرز، تونی كرتیس، برادران ماكس، مارتین شین، چارلی شین، رابین ویلیامز، رد استایگر، میشل فایفر، سارا برنارد، الیزابت تیلور، مریلین مونرو، آدری هیپورن، باربارا شرلی، سالی فیلد، سارا جسیكا پارك، از جمله این یهودیان هستند. هرچند برخی از این افراد در سیطره تولید آثار صهیونیست‌ها قرار ندارند، اما بسیاری دیگر از این دست اندركاران به تولید آثاری هم سو با افكار صهیونیست‌ها پرداختند و می‌پردازند.
اما نكته مهم اینجاست كه تاریخ حضور صهیونیسم در سینما به كنفرانس صهیونیستی " پازل" در سال 1879 بازمی گردد . در بند سوم این كنفرانس بر اهمیت رسانه‌های فرهنگی برای ایجاد اسراییل و ضرورت رواج روح ملی بین یهودیان جهان تاكید شد و از اینجا بود كه صهیونیستها به سینما توجه نشان دادند.
 
مطلب مرتبط:
جهانی‌ كردن ‌اسطوره‌های ‌دروغین
 
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jahannews.com