5 فیلم فوق العاده درباره ازدواج های مشکل دار! + تصاویر
  ازدواج موضوعی است که در تمام کشورهای جهان از اهمیت برخوردار است، و به همین دلیل فیلم های زیادی با این موضوع ساخته شده است. امّا ازدواج هایی که با مشکل روبه رو هستند، می توانند موضوعات جذّابی باشند و لحظاتی از این حقیقت تلخ را به ما نشان دهند

 ازدواج های ناموفق سینمایی روی پرده نقره ای

 ازدواج موضوعی است که در تمام کشورهای جهان از اهمیت برخوردار است، و به همین دلیل فیلم های زیادی با این موضوع ساخته شده است. امّا ازدواج هایی که با مشکل روبه رو هستند، می توانند موضوعات جذّابی باشند و لحظاتی از این حقیقت تلخ را به ما نشان دهند.
مریل استریپ و تامی لی جونز، نقش زوجی را بازی می کردند که مدّت زمانی طولانی از ازدواج شان می گذشت؛ سپس آنها دچار مشکل می شوند. دیدن فیلم زیبا و فوق العاده Hope Springs را از دست ندهید. او امیدوار است که زوج درمانی فشرده، عشق بین آنها را باز گرداند. شوهر او هر شب در جلوی تلویزیون و هنگام تماشای کانال گلف، به خواب می رود.
در ادامه به 5 نمونه از این فیلم ها اشاره می کنیم:

ازدواج,فیلم در مورد ازدواج,ازدواج مشکل دار,رابطه زناشویی,طلاق,فیلم رمانتیک

1. صحنه هایی از یک ازدواج (1973)
یکی از بهترین فیلم های اینگمار برگمن، این درام صمیمی و پُر زرق و برق است که زندگی یک زوج سوئدی ظاهرا خوشحال و از طبقه بالا را در طول سالها به تصویر می کشد؛ سال هایی که در نهایت سبب می شود تا ازدواج آنها به جدایی منجر گردد. ماریان (لیو اولمان) و یوهان (ایرلاند جوزفسون) یکدیگر را تخریب می کنند، از همدیگر جدا می شوند، و هر یک به سویی می رود، امّا هنوز ذاتاً و دروناً خود را به یکدیگر گره خورده می دانند. برگمن با کمک همکار قدیمی خود، فیلمبردار بزرگ و فوق العاده سیوین نیکویست، به بررسی این موضوع عاشقانه انسانی و ضعف های این پیوند راسخ و غیر قابل انعطاف می پردازد. اولمان و جوزیفسون نیز بسیار عالی بازی می کنند. این فیلم در واقع یک سریال کوتاه تلویزیونی برای تلویزیون بود. سپس با تدوین، آن را به فیلم سینمایی بلند 3 ساعته تبدیل می کنند. حتّی یک صحنه احساسی نیز از فیلم حذف نشده است.

ازدواج,فیلم در مورد ازدواج,ازدواج مشکل دار,رابطه زناشویی,طلاق,فیلم رمانتیک,صحنه هایی از یک ازدواج
فیلم صحنه هایی از یک ازدواج

2. چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ (1966)
این فیلم در لیست های بسیاری آمده و درباره آن بسیار صحبت شده است؛ حیف است که در این لیست نیز نباشد. فیلم درباره قطار زندگی است که در نهایت شکسته و غرق می شود: الیزابت تیلور و ریچارد برتون، در مقابل زوج جوان و بی گناهی که به دعوت آنها برای شام شب، جواب مثبت داده اند، یکدیگر را توبیخ و سرزنش می کنند. اقتباس مایک نیکلاس از نمایشنامه ادوارد آلبی، اوّلین کارگردانی فوق العاده و مطمئن او، به هر حال حس بی امان هراس را به قلب های بیننده وارد می کند. امّا واقعیت این است که تیلور و برتون با داشتن رابطه ای پُر سر و صدا و بدنام در پشت دوربین (آنها در دنیای واقعی با یکدیگر ازدواج کرده بودند- برای اوّلین بار)، سبب شد تا رابطه آنها در این فیلم شدیدتر و حساس تر به نظر آید. این فیلم نامزد سیزده جایزه اسکار شد، و 5 جایزه را نیز از آن خود کرد؛ از جمله جایزه بهترین بازیگر زن برای الیزابت تیلور.

ازدواج,فیلم در مورد ازدواج,ازدواج مشکل دار,رابطه زناشویی,طلاق,فیلم رمانتیک,چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟
چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟

3. ولنتاین غمگین (2010)   
درامی بسیار اندوهناک درباره فروپاشی یک ازدواج که بسیار اصیل و دلخراش به نمایش گذاشته می شود و در برخی صحنه ها، بیننده تصور می کند که در حال دیدن فیلمی مستند از زندگی یک زوج واقعی است. میشل ویلیامز به خاطر بازی در این فیلم، برای دومین بار نامزد اسکار شد؛ همبازی او رایان گاسلینگ نیز لیاقت چنین نامزدی را داشت. هر یک از آنها به دیگری نیاز داشت تا بتواند کاری پویا و فوق العاده را به نمایش بگذارد، و هر دو بازی های قدرتمندی را به اجرا گذاشتند. دِرِک کیانفرانس در زمان نوسان می خورد و به جلو و عقب می رود؛ روزهای شاعرانه خود را با همسرش می بیند و از آن سو، فاصله ای را که آنها به عنوان والدین طبقه کارگر از یکدیگر دارند؛ هنگامی که می فهمند چقدر اهداف شان برای زندگی کردن، با یکدیگر تفاوت دارد. فرار شبانه آنها از هتل، آخرین فرصت برای نجات ازدواج شان، هم امیدوارانه و هم اندوهناک است..

ازدواج,فیلم در مورد ازدواج,ازدواج مشکل دار,رابطه زناشویی,طلاق,فیلم رمانتیک,ولنتاین غمگین
فیلم  ولنتاین غمگین

4. جنگ رزها (1989)
این فیلم مجبور بود تا حدّی کمدی باشد- یکی از سیاه ترین کمدی ها- تا بتوانیم خود را از افسردگی مطلق نجات دهیم. مایکل داگلاس و کاتلین تِرنِر، با هم بازی خود دنی دیووتو (عشق سنگ)، بار دیگر تیمی را در کنار یکدیگر تشکیل دادند؛ دنی دیووتو فیلمی را کارگردانی کرده است که نمی توانست متفاوت تر و بدون عشق تر از چنین فیلمی باشد. داگلاس و تِرنِر در نقش های اولیویا و باربارا روز (گل سرخ)، همدیگر را نابود کرده و از هم دور می شوند. آنها به دنبال طلاقی آشفته کننده می باشند که کتمان کننده حقیقت است. اتفاقاتی که برای به دست آوردن عمارت مجلل بین آنها رخ می دهد، شبیه به جنگی واقعی است. این فیلم، تصویر بدبینانه ای از عشق دوران مدرن را به مخاطب خود ارائه می دهد.

ازدواج,فیلم در مورد ازدواج,ازدواج مشکل دار,رابطه زناشویی,طلاق,فیلم رمانتیک,جنگ رزها
فیلم جنگ رزها

5. من عشق هستم (2010)
فیلمی زیبا و پُر هیجان، از ازدواجی است که آهسته و آرام در حال پژمردن است و به مرگ نزدیک می شود. تیلدا سوینتون در این فیلم، وجه دیگری از استعداد خود در بازیگری را به نمایش می گذارد. او "در من عشق هستم" بسیار روان و عالی به زبان ایتالیایی صحبت می کند (حتّی کمی زبان روسی را نیز چاشنی کارش می کند)؛ و نقش همسر یک صنعتگر بخشنده و بی عیب و نقص میلانی را بازی می کند. این طور به نظر می رسد که او با داشتن چنین شوهری و همچنین سه فرزندش و زندگی در خانه ای مجلل، از همه چیز برخوردار است- تا آنکه سرانجام می فهمد که اصلا خوشحال نیست. یک سرآشپز جوان چشم او را می گیرد؛ فردی که به او کمک می کند تا زن درونی اش و زنی که پیشتر بود، را بار دیگر کشف نماید. این فیلم الهام گرفته از حرکت اوج در اُپرا می باشد. کارگردان ایتالیایی این فیلم لوکا گوادیجینیو، سبک ملودرام را به ذهن می بیننده می آورد؛ اگرچه سیریک و ویسکوناتی از مظاهر فیلم به شمار می آیند، امّا حضور قدرتمندانه سوینتون در مرکز فیلم، حس واقعی بودن را به خوبی به بیننده القاء می کند.

 ازدواج,فیلم در مورد ازدواج,ازدواج مشکل دار,رابطه زناشویی,طلاق,فیلم رمانتیک,من عشق هستم
من عشق هستم

 

بیشتر بدانید : مثلث های عشقی در فیلم های هالیوود!! (+عکس)

بیشتر بدانید : زیباترین لباس های ساقدوش عروس در به یادماندنی ترین فیلم ها+ تصاویر

بیشتر بدانید : فیلم های ضد عشق: رمانتیک ها نگاه نکنید!! + عکس

بیشتر بدانید : ستاره های هالیوود که هیچ وقت ازدواج نکردند + عکس

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ