ده فیلم جنجالی و بحث برانگیز تاریخ سینما + تصاویر
ده فیلم جنجالی و پربحث تاریخ سینما را بشناسید. برخی آثار سینمایی علاوه بر خشونت، رفتارهای ضد انسانی و صحنه های شنیع جنسی، توهین به مقدسات، فضایل انسانی و زیر سوال بردن آنها نه تنها...
 برخی آثار سینمایی علاوه بر خشونت، رفتارهای ضد انسانی و صحنه های شنیع جنسی، توهین به مقدسات، فضایل انسانی و زیر سوال بردن آنها نه تنها اعتراض افراد و گروه ها را به دنبال داشته بلكه نقد منتقدان را به دوش كشیده و جزء فیلمهای بحث برانگیز محسوب می شوند.


«پرتقال كوكی» محصول (1971)

فیلم فوق العاده خشن «استنلی كوبریك» نه تنها از سوی جامعه كاتولیك محكوم شد ، بلكه به خاطر صحنه های خشن و پورنو مورد انتقاد منتقدانی همچون «پائولین كائل» قرار گرفت و درجه x برای نمایش آن انتخاب شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/05/history%20of%20cinema1.jpg
«مونتی پیتون» محصول (1979)

این فیلم به خاطر تلفیق عقاید متعدد مذهبی درباره «مسیح ع» نه تنها خشم گروه های مذهبی را برانگیخته ،‌بلكه با فیلمنامه در هم نوعی مسخرگی را به همراه دارد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/05/history%20of%20cinema2.jpg
«تولد یك ملت» محصول (1915)

این فیلم با زمان بیش از 100 دقیقه جزء اولین موفقیت سینمایی محسوب می شود ولی محتوای آن بیشتر شبیه به ویدئوهای تبلیغاتی علیه سیاهان آمریكا است . این فیلم در آن زمان كمتر انتقاداتی در پی داشت ولی با گسترش عقاید مخالف برده داری به اثری بحث برانگیز تبدیل شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/05/history%20of%20cinema3.jpg
«روانی» محصول (1960)

فیلمهای «هیچكاك» به داشتن سكانسهای پرهیجان و خشن معروف است. او قانون اجتماعی را در این فیلم شكسته و به نوعی فضایل اخلاقی كه مغایر با شرایط آن دوره بود را زیر پا گذاشته است.


«شیاطین» محصول (1971)

مذهب و مسیحیت هدف اصلی این فیلم بوده است تا در قالب گروهی از راهبردهای برهنه و توهین به مسیح «ع» فیلمی بحث برانگیز از خود به جا بگذارد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/05/history%20of%20cinema5.jpg
«پیروزی ویل» محصول (1935)

این فیلم كه شخص هیتلر تهیه كنندگی آن را بر عهده داشته ، دادگاه نورنبرگ سال 1934 طبق سلیقه نازیها ساخته شده و سیاستهای موردنظر آنها همانند حشره ای زیر پوست هر مخاطب نفوذ می كند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/05/history%20of%20cinema7.jpg
«پرسه» محصول (1980)

یك دهه بعد از فیلم «جن گیر» ، «ویلیام فراید كین» فیلمی با بازی «آل پاچینو» ساخت كه در قالب ژانر جنایی ، دغدغه های قاتل و نفرت او همجنس گراها را نشان می دهد. این فیلم فقط انجمن گروه های همجنس گرا را به دنبال داشت .

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/05/history%20of%20cinema8.jpg
«كودكان» محصول (1995)

این فیلم رفتارهای پرخطر نوجوانان نیویوركی را در حد گسترده ای نشان می دهد. نمایش این فیلم نه تنها اعتراضات عمومی بلكه گروه های مبارزه با بیماریهای مراقبتی را به دنبال داشت.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/05/history%20of%20cinema9.jpg
«جن گیر»‌ محصول (1973)

«جن گیر»‌زمانی مجوز اكران را بدست آورد كه صحنه های شنیعی از آن درباره دختر جن زده حذف شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/05/history%20of%20cinema10.jpg
«مصائب مسیح» محصول (2004)

«مل گیبسون» با اتخاذ از منابع غیر انجیل ، ساعات پایانی عمر مسیح «ع» را به تصویر كشید . این فیلم نه تنها مورد انتقاد منتقدان (درباره شدت خشونت علیه مسیح) قرار گرفت بلكه جوامع مذهبی را به اعتراض وادار كرد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: cinemakhabar.ir



مطالب پیشنهادی:
خواب مهناز افشار و سحردولتشاهی در پشت‌صحنه متروپل! + تصاویر
درگیری‌های عشقی زیبا بروفه و پریناز ایزدیار به بیمارستان عمل رسید
سکوت سرشار از ناگفته هاست
ماجرای جالب انگشتر جین استین و خواننده آمریکایی؛ یاد بگیریم!
خانواده زنده‌یاد عسل بدیعی در همایش پیوند اعضا + تصاویر