6 دلیلی که دی کاپریو هیچگاه اسکار نگرفته است!
مقاله زیر را بخوانید تا 6 دلیل ناکامی لئوناردو دی کاپریو در دریافت جایزه اسکار را بدانید.

دلایل ناکامی لئوناردو دی کاپریو در دریافت اسکار

لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio)  یکی از مشهورترین و محبوب ترین بازیگران نسل ماست که هنوز نتوانسته است جایزه ی بزرگترین رویداد سینمایی را از آن خود کند .

او در سال 2014 زمانی که جایزه ی بهترین بازیگر  اسکار به متیو مک کانهی (Matthew McConaughey) داده شد ، دچار دل شکستگی گردید . علی رغم حضور جنجالی در نقش او در فیلم گرگ وال استریت به کارگردانی مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) ،بار دیگر موفق به دریافت جایزه نشد . این بازیگر بیچاره برای برنده شدن یک جایزه ی اسکار چه کاری باید انجام دهد ؟ چرا او تا به حال نتوانسته جایزه ای را از آن خود کند ؟ در این مقاله به دلایل ناکامی این بازیگر مشهور می پردازیم .


عکس لئوناردو دی کاپریو 1

عکس لئوناردو دی کاپریو در مراسم اسکار

1.بخت و شانس از او روی برگرانده است :

خوب اول اجازه دهید نگاهی به کاندیدای های رقیب او بیندازیم و ببینیم این بازیگر جایزه را در مقابل چه کسی از دست داده است . لئو قبلا در سال 2007 به خاطر بازی در فیلم های هوانورد و الماس خونین کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شد . در آن سال ها ، او جایزه را به جیمی فاکس (Jamie Foxx) به خاطر بازی در فیلم Ray  و فارست ویتاکر (Forest Whitaker) به خاطر بازی در فیلم  آخرین پادشاه اسکاتلند باخت .بازیگران قوی و با عملکرد بسیار خوب همچون تامی لی جونز(Tommy Lee Jones) در فیلم فراری اینبار نیز جایزه را از او دزدیدند  . اجازه دهید کمی صریح باشیم. لئو به عنوان جردن بلفورت در فیلم گرگ وال استریت فوق العاده بود . عملکرد او در این فیلم بسیار خوب  و قوی بود اما او باید در انجام کمدی فیزیکی کمی تلاش کند .با اینحال  متیو مک کانهی توانست تحسین متقدان را از آن خود کند  . به همین خاطر می گوییم او بدشانس است .


عکس لئوناردو دی کاپریو 2

عکس لئوناردو دی کاپریو


2.او بیش از حد سازگار بوده است :

بعد از دستیابی به موفقیت درسال 1993 به خاطر بازی در فیلم های چه کسی گیلبرت گریپ را آزار میدهد  و زندگی این پسر ،لئو همواره حرکت حرفه ای خوبی داشته است . او توانست تحسین همه را بر انگیزد ولی در طول مسیر بازیگری حرفه ای خود ،او هرگز قدم های بزرگی برای موفقیت برنداشت . در حقیقت لئو هنوز اجرایی که بتواند کارش را به خوبی نمایش داده و تعریف کند نداشته است  .


عکس لئوناردو دی کاپریو 3

عکس لئوناردو دی کاپریو در کنار متیو مک کانهی



3.او در بازیگری خود حیله و تقلب نمی کند:

در فیلم "چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد" وی در نقش آرنی پسری عقب مانده ذهنی را بازی می کند اما او از نقش هایی که نیاز به عواطف فیزیکی و تیک های عصبی داشت تا عواطف بیننده ها را بر انگیزاند ، خود داری میکرد . مک‌کانهی وزنش را کاهش می دهد، کالین فرث (Colin Firth) ادای لکنت زبانی در سخنرانی پادشاه را در میاورد، جیمی فاکس در فیلم Ray ( ری ) خود را به کوری می زند  اما لئو تنها کاری که انجام میدهد اجرای لهجه ی بوستونی برای فیلم رفتگان است .

 

4.بهترین کارش مورد توجه نیست :

تعریف یک فیلم با ارزش برای اسکار همیشه کار سختی بوده است . به ویژه بعد از "جاذبه" که همه جوایز را از سال 2014 به چالش کشیده اما بسیاری از فیلم های ارزشمند این سال ها تمایل دارند بیشتر به موضوعات پربار مطرح در سال بپردازند.12 سال بردگی  و تئوری همه چیز ،از بهترین نمونه های اخیر بوده اند اما اینها فیلم هایی نبود که لئو تمایل به انجامش را داشته باشد . اگر شما به فیلم های بزرگی که دی کاپریو در آنها ایفای نقش کرده است نگاهی بیندازید مثل جزیره شاتر، رومئو و ژولیت، متوجه خواهید شد که  این فیلم ها مولفه ها و ویژگی های ذکر شده در بالا را ندارند و خود لئو نیز چندان تمایلی به بازی در چنین نقش هایی ندارد . در حقیقت  عجیب است که برا

ی بیشتر نقش هایی که تحسین منتقدان را در پی داشته است نیز  جایزه ای از طرف آکادمی به او داده نشده است .

 

عکس لئوناردو دی کاپریو 5لئوناردو دی کاپریو در نمایی از یک فیلم


5.بازی او تحت تاثیر تیم همراهش بوده است :

کافیست نام لئوناردو دی کاپریو بر روی پوستر یک فیلم سینمایی وجود داشته باشد تا تاییدی بر کیفیت آن فیلم گردد . اگر لئو در فیلمی بازی کند یعنی آن فیلم ، خوب است . این موضوع به بازیگران همراهش اجازه می دهد تا مرزها را رد کرده و بتوانند از دانش و تجربیات او استفاده کنند . با این حال همین امر موجب می شود آنها نگاه و توجه افراد را  از آن خود کنند . به عنوان مثال کریستوف والتس (Christoph Waltz) در "جانگوی رها شده" ی تارانتینیو بیشتر از دی کاپریو تحسین می شود؛ همچنین در "دارو دسته نیویورکی" دی- لوئیس و در "مردگان"، مارک والبرگ و در "هوانورد" کیت بلانشت (Christoph Waltz) و در "تایتانیک" کیت ونسلت(Kate Winslet) ، بیشتر  از دی کاپریو توجه  افراد را به خود جلب میکنند .

عکس لئوناردو دی کاپریو 4

 لئوناردو دی کاپریو در صحنه ای از فیلم تایتانیک


6.قیافه اش او را دچار مشکل می کرد:

از "زندگی این پسر" به بعد، لئو عنوان یک دلبر عاشق را با خود یدک می کشید ، حتی در رومئو و ژولیت به عنوان پسری زیبا و عاشق پیشه معرفی شد تا اینکه در بازی تایتانیک مجبور شد سخت کار کند تا از  چنین نقش هایی فرار کند . این همان مشکلی است که تام کروز (Kate Winslet)  و جانی دپ (Johnny Depp) نیز با آن مواجه بوده اند .

اما به یاد داشته باشد که پل نیومن (Johnny Depp) ، بازیگر دیگری که به خاطر چهره و استعداد طبیعی اش مشهور بود ، قبل از اینکه در سال 1986 برنده ی جایزه شود ، 6 بار نامزد دریافت جایزه شده بود .


بیشتر بدانید : 12 بازیگری که بیشتر از یک نقش در یک فیلم داشتند + عکس



تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ