فیلم خشم و هیاهو ماجرای خیانت آقای خواننده و خودکشی همسرش!
خشم و هیاهو جدیدترین ساخته هومن سیدی است که با استقبال منتقدان همراه شده و فروش به نسبت خوبی نیز داشته است.

نکاتی از فیلم خشم و هیاهو

تینا همسر خسرو پارسا خواننده مشهور پاپ پس از اطلاع از رابطه پنهانی همسرش با دختر دانشجوئی به نام حنا دست به به خودکشی ناموفقی می زند. او بر اثر این حادثه قطع نخاع می شود و به کما می رود.
خسرو پارسا تینا را از بیمارستان به خانه می آورد و حنا را به عنوان پرستار خصوصی تینا استخدام می کند، اما مدتی بعد تینا در تخت خود به طرز فجیعی به قتل می رسد و حنا به عنوان قاتل بازداشت می شود، در حالی که می‌گوید قاتل نیست.


نکته‌های فیلم خشم و هیاهو :

- «خشم و هیاهو» سومین فیلم هومن سیدی در مقام کارگردان پس از فیلم های «سیزده» و «اعترافات ذهن خطرناک من» است.

- طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، بهزاد عمرانی، رعنا آزادی ور بازیگران اصلی این فیلم هستند.

- «خشم و هیاهو» دومین تجربه همکاری هومن سیدی با نوید محمدزاده به عنوان بازیگر و سعید سعدی به عنوان تهیه کننده پس از فیلم «سیزده» است.

- هر چند به شکل رسمی تایید نشده اما داستان این فیلم شباهت زیادی به پرونده قضایی قتل همسر ناصر محمدخانی فوتبالیتس سرشناس دهه 60 فوتبال ایران دارد. پرونده ای که در نهایت شهلا جاهد در آن به عنوان مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد.

- هومن سیدی برای کارگردانی «خشم و هیاهو» جایزه ویژه هیات داوران سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

- این فیلم در جشنواره سی و چهارم فجر بخش های بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین صدا، بهترین بازیگر نقش اول مرد(نوید محمدزاده) و بهترین بازیگر نقش اول زن(طناز طباطبایی) نامزد شده بود.

- «خشم و هیاهو» اوایل مرداد ماه در تهران فیلم برداری اش آغاز شد و اوایل مهر ماه به پایان رسید.

- بهزاد عمرانی خواننده گروه «بمرانی» است که در فیلم سینمایی «خشم و هیاهو» نقش جالبی دارد.

- «خشم و هياهو» سه بار داستان شخصیت اصلی اش عوض شد، ابتدا قرار بود خسرو پارسا(نوید محمدزاده) يک بازيگر باشد ولی سیدی نتوانست برای بازیگر پروانه ساخت بگیرد. با تغييراتی، بازيگر به فوتباليست تبديل شد اما باز هم شوراي پروانه ساخت موافقت نکرد. دفعه سوم اين شخصيت به يک خواننده تبديل شد و در نهایت کار ساخته شد.

- تهیه کننده فیلم در خصوص اینکه چرا در نهایت یک خواننده برای شخصیت اصلی فیلم انتخاب شده گفته: « وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد بود که با توجه به هجمه‌هایی که علیه سینما و بازیگران در جامعه وجود دارد، بهتر است خودمان خودزنی نکنیم و پیشنهاد کردند که به قشر دیگری جز بازیگر بپردازیم. البته این دوستان نسبت به موسیقی هم مشکل داشتند و پیشنهاد می‌دادند که یک چهره غیرهنری باشد اما ما در نهایت تصمیم گرفتیم تا یک خواننده و مصائب او را به تصویر بکشیم.»

- سعید سعدی تهیه کننده این فیلم انگیزه اصلی ساخت «خشم و هیاهو» را چنین عنوان کرده: «ما در این فیلم به دنبال یک تلنگر به آحاد مختلف جامعه بودیم و سعی کردیم به جامعه نشان دهیم که مراقب کردار و رفتار خود باشند تا از برخی اتفاقات در امان باشند.»

عوامل فیلم عبارتند از:

نویسنده: هومن سیدی /تهیه کننده: سعید سعدی/ مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر/ تدوین: هومن سیدی، مهدی سعدی/ موسیقی: کارن همایونفر/ مدیر تولید: کامران حجازی/ طراح گریم: بابک اسکندری/ طراح صحنه: محسن نصراللهی/ طراح لباس: رعنا امینی/ صدابردار: حسین بشاش/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: زینب نصراللهی/ عکاس: محمد بدرلو


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir