صحنه ای خنده دار در فیلم بادیگارد که حذف نشده است!
در فیلم بادیگارد صحنه ای وجود دارد که باعث خنده تماشاگران در زمان اکران فیلم بادیگارد در جشنواره شده بود. در این صحنه چه اتفاقی رخ می دهد؟

صحنه مورد انتقاد پرویز پرستویی در فیلم بادیگارد

«بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا این روزها در سینماهای تهران و شهرستان‌ها در حالی روی پرده رفته که نمای مورد انتقاد پرویز پرستویی در این فیلم از آن حذف نشده است! این نما در کاخ جشنواره با واکنش منفی و خنده تماشاگران همراه شد و پرستویی نیز به همین دلیل درباره آن اظهار نظر کرده بود.

«بادیگارد» آخرین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا، این‌روزها در اکران نوروزی به سرگروهی سینما استقلال روی پرده رفته است و 26 سالن در تهران و 35 سالن در شهرستان‌ها را در اختیار دارد. نکته جالب در نسخه اکران عمومی آن، این است که پلان بحث برانگیز این فیلم که خنده تماشاچیان در کاخ جشنواره را به همراه داشت، همچنان در آن نمایش داده می‌شود.

در این پلان، پرویز پرستویی در نقش حاج حیدر روی یک تخت نشسته و با چند تکه پارچه سفید پوشانده شده و نوری به او می‌تابد؛ آن هم در حالی که همسر و دو دختر او در حال مداوای زخم‌هایش هستند.

با توجه به این‌که در نشست خبری این فیلم خبرنگاران به خنده حاضران در کاخ جشنواره اشاره کردند، پرستویی نیز در این‌باره این‌طور اظهار نظر کرده بود: «من هم اعتقاد دارم تماشاگر می خندد و به نظرم این به علت محدودیت‌هایی است که ما داشتیم و باید حجابمان را حفظ می‌کردیم. حتی خود من بعد از دیدن چندباره فیلم با تماشاچی این احساس را داشتم و فکر می‌کنم لازم است آقای حاتمی‌کیا تجدید نظری در این صحنه داشته باشند، با این‌که خودم در زمان فیلمبرداری آن حال عرفانی و خیلی خوبی داشتم.»

به این ترتیب حرف‌های پرستویی احتمال حذف این بخش از فیلم را در اکران عمومی قوت بخشید، اما با کمال تعجب این روزها فیلم با همین صحنه‌ها روی پرده رفته است و جالب اینجاست که تماشاچیان نیز واکنش چندانی به آن نشان نداده‌اند.
«بادیگارد» به کارگردانی حاتمی‌کیا تا کنون فروشی معادل 2 میلیارد و 300 میلیون تومان داشته است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir