نوشته تند امین زندگانی درباره سیمرغ کرچ جشنواره و خودشیفتگی مسئولین
امین زندگانی بعد از مراسم اختتامیه  متنی برای امیر آقایی نوشت که انتقادی هم به جشنواره فجر بود.

تبریک امین زندگانی به امیر آقایی برای نگرفتن سیمرغ

امین زندگانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
تبریک به دوست خوبم امیر آقایی برای نگرفتن سیمرغ خسته و گیج امسال که مدام از این شانه به آن شانه پرید و در آخر ……. امیر عزیز میدانم که هرچقدر هم که منطقی باشیم و بزرگوار اما جایزه گرفتن شیرین است و خستگی در بر، مگر آنکه بپذیریم بعضی از جوایز در این سرزمین جشنواره زده حکم همان جایزه هایی را دارد که در دوران کودکی سر صف به پسر بچه دردانه مدرسه میدادند و همه گیج که چه شد؟ این که نه درسش خوب است و نه ادب و مرام دارد و نه انضباط؟؟؟؟؟؟!!!!!!! اما گویا در انجمن اولیا مدرسه پدرش خوش میدرخشید و همین کافی بود که دردانه شود و جایزه هم مادرش خریده تا به همه ثابت شود که دردانه اش چقدربرای مدیر و ناظم و معلمان شیرین است و چربزبان .

منظورم با برندگان سیمرغ نیست!

خدای من شاهد است که منظورم با هیچ یک از برندگان این سیمرغ کرچ نیست که همگی از بزرگان و هنرمندان این عرصه میباشند که روی نظرم به حال و احوال این جایزه است در کل ، و عزیزانی که مسئولیت اهداء کوپن سهمیه بندی این مرغهای یخ زده را به عهده گرفتند، باز هم میدانم که کسوت داوری جذاب است ولی مسئولیتش سنگین کاش اینقدر خود باور و خودشیفته نباشیم که همه چی تمامیم و همه چی دان، چه در زمان انتخاب آثار و چه در زمان اهداء کوپنهای برگزیدگان، کاش واقع بین بمانیم وچنین مسئولیتهایی را از ابتدا قبول نکنیم و اگر وسوسه شدیم و پذیرفتیم مقتدر رفتار کنیم که تا همیشه بارکش کوله باری از حقایق تلخ نباشیم .
امیر جان هنر شما متعالیست و نامت به حق لو رفت تا که در این هیاهوی بسیار برای هیچ تو عزتی بس بزرگتر پیدا کنی آنهم نه سر صف مدرسه ، که از مردم هنر شناس و قدر دانی که همیشه محک دقیق و درست هنری ماندگار هستند نه دنباله روی مدهای فرهنگی.
باشد روزی برسد جشنواره های ما واقعاً مردمی باشند و آثار به قضاوت درست و خالی از هرگونه تحمیل و تبعیضی بررسی شوند با داورانی متخصص و کار آمد و کاردان.
به امید آن روز

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: صفحه شخصی امین زندگانی