رتبه بندی فیلم های مریل استریپ از بدترین تا بهترین!
مریل استریپ از جمله موفق ترین و با نفوذترین بازیگران صنعت سینمای جهان می باشد.

بررسی پرونده بازیگری مریل استریپ

مریل استریپ بازیگری ست که به نظر می رسد هیچ بازی ضعیفی در پرونده بازیگری اش نداشته است. نوزده بار کاندید اسکار شده و سه بار آن را دریافت کرده است. او تحسین منتقدان فیلم را همواره برانگیخته و در انجمن دختران بااستعداد دارای اعتبار است . نفوذ مریل استریپ در صنعت فیلمسازی احتمالا تا پایان عمرش ادامه خواهد یافت.
او با استفاده از هوش, زیبایی و اطلاعات تصویری اش هر فیلم ضعیفی را تا درجه ی بهترین ارتقا خواهد داد. برای اثبات این قضیه خیلی راحت میشود لیستی از فیلم هایی که او در آن ها حضور داشته فراهم آورد(هرفیلمی؛ فرق نمیکند که او در آن نقش اصلی را بازی کرده باشد یا یک نقش فرعی) و به هرکدام از فیلم ها رتبه داد.(البته به استثنای فیلم های مستند و تلویزیونی)
امتیازدهی از یک تا صد باشد.
چه امتیاز بر اساس رتبه بندی imdb باشد و چه به لحاظ معیار های زیبایی شناسی و چه استقبال مخاطبان و یا حتی شاخص های فیلمسازی امریکا؛ البته با 40 سال سابقه کار و حضور در پنجاه فیلم . که در برخی از آنها بیش از سایر کارها درخشید.

استریپ به شدت به فیلم های موزیکال علاقمند بوده است که از جمله آن ها می توان به "ماما میا" و "به سوی جنگل" اشاره کرد. که هیچ وقت در اسکار به خاطر استعدادش در ایفای این نقش ها مورد توجه قرار نگرفت. هرچند مهم ترین ویژگی او توانایی  ایفای نقش های متفاوت می باشد.

 

ترجمه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر
اختصاصی سیمرغ