نتایج جالب واکنش تند ستارگان زن به پایین تر بودن دستمزدشان نسبت به مردها
پرداخت دستمزد کمتر به بازیگران زن در هالیوود یکی از مباحث داغ رسانه ای در سالهای اخیر بوده است. گزارشی از بازیگران زن مشهور که دستمزد بسیار کمتری از بازیگران مرد مقابلشان دریافت کرده اند را می خوانیم.

 نگاهی به دستمزد بازیگران زن مشهور

پرداخت دستمزد کمتر به بازیگران زن در هالیوود یکی از مباحث داغ رسانه ای در سالهای اخیر بوده است. بازیگران زنی که حالا صدای بلندتری دارند و درباره این موضوع در رسانه ها صحبت می کنند تا بتوانند به دستمزدی برابر با مردان در سینما دست یابند .این بار در گزارش ویژه نگاهی انداخته ایم به بازیگران زن مشهوری که دستمزد کمتری در مقابل بازیگران مرد مقابلشان دریافت کردند و بعدها در مصاحبه با مجلات و رسانه های آنلاین، نسبت به این وضعیت اعتراض خود را اعلام کردند.

چارلیز ترون ( Charlize Theron ) :

هک شدن ایمیل های شرکت سونی، دردسرهای فراوانی برای این کمپانی به همراه داشت. یکی از این دردسرها منتشر شدن رقم محرمانه قرارداد بازیگران فیلمهای گوناگون این کمپانی بود که یکی از آنان فیلم « The Huntsman: Winter's » بود.

چارلیز ترون

چارلیز ترون

در این ایمیل ها مشخص شد که چارلیز ترون برای بازی در این فیلم 10 میلیون دلار کمتر از همبازی مردش ، کریس همسورث ، دریافت کرده که همین موضوع سبب خشم ترون شد و او خواهان افزایش بی چون و چرای دستمزد خود در قسمت بعدی به نام « Snow White and the Huntsman » شد.

رابین رایت ( Robin Wright ) :

ستاره سریال « خانه پوشالی » یکی از بازیگران زنی است که دستمزد بسیار کمتری از همبازی اش در این سریال یعنی کوین اسپیسی دریافت می کرد. اسپیسی برای بازی در هر اپیزود این سریال مبلغ 500 هزار دلار دریافت می کرد که او را تبدیل به یکی از گرانترین بازیگران تلویزیون کرد. اما رایت حتی با وجود اینکه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را برای این سریال دریافت کرد، مبلغ بسیار کمتری در مقایسه با او دریافت می کرد!

رابین رایت

رابین رایت

با این حال رایت در سال 2016 نتفلیکس را تهدید کرد که اگر دستمزد برابر با همبازی اش به او پرداخت نکند، بصورت عمومی این موضوع را اعلام می کند که همین موضوع سبب شد تا نتفلیکس هم کوتاه بیاید و دستمزدی مشابه اسپیسی به او پرداخت کند!

دیزی ریدلی ( Daisy Ridley ) :

هریسون فورد که از نزدیک به نیم قرن پیش تا به امروز ستاره سری فیلمهای « جنگ ستارگان » بوده ، برای بازی در قسمت جدید این فیلم دستمزدی بین 10 الی 20 میلیون دلار دریافت کرد.

 دیزی ریدلی

دیزی ریدلی

گزارش شده که دیزی ریدلی که ستاره جدید این فیلم می باشد، برای بازی در « جنگ ستارگان » دستمزدی حدود 50 برابر کمتر از هریسون فورد دریافت کرده است!

جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence  ) :

در جریان هک شدن اطلاعات شرکت سونی، آشکار شد که بردلی کوپر، کریستین بیل و جرمی رینر 9 درصد از میزان فروش فیلم « حقه باز آمریکایی » را دریافت کرده اند در حالی که این درصد برای جنیفر لارنس و امی آدامز حدود 7 درصد بوده است.

 جنیفر لارنس

جنیفر لارنس

لارنس پس از این افشاگری مصاحبه ای انجام داد و نسبت به این اتفاق ابراز ناامیدی کرد و یکجورایی قول هم داد که کاری کنه که دیگه این وضعیت پیش نیاد!

جیلیان اندرس (Gillian Anderson  ) :

بازیگر مشهور سریال محبوب پرونده های مجهول ( X-Files ) که سالها مخاطبین بسیاری را پای این سریال نشاند، اخیرا پس از سالها با پیشنهاد بازگشت به این مجموعه مواجه شده اما در کمال تعجب پیشنهاد مالی که به او داده اند، نصف مبلغی بود که قصد داشتند به همبازی او یعنی جیمز دوکاونی پرداخت نمایند در حالی که این دو به یک اندازه عامل محبوبیت این سریال بوده اند.

 جیلیان اندرس

جیلیان اندرس

اندرسون در مرحله اول پیشنهاد سازندگان رو نپذیرفت اما مدتی بعد آنها مجبور شدند تا پیشنهاد دستمزد مشابه دوکاونی را به او ارائه دهند و وی را پای میز مذاکره بنشانند.

آماندا سیفرید (Amanda Seyfried  ) :

آماندا سیفرید که با قسمت دوم فیلم « تد » توانست حضور موفقی را در سینما تجربه نماید، در یک مصاحبه با " ساندی تایمز " درباره دستمزدی که برای بازی در فیلم « ماما میا! » دریافت کرد، حدود 10 درصد مبلغی بود که به بازیگر مرد مقابلش پرداخت شده بود!

 آماندا سیفرید

آماندا سیفرید

سیفرید در این مصاحبه ابراز ناراحتی خود را از این مسئله اعلام کرد و گفت که : « این مسئله در مورد این نیست که شما چقدر دستمزد دریافت کرده اید، این در مورد این هست که این مبلغ چقدر منصفانه بوده است! »

رونی مارا (Rooney Mara  ) :

رونی مارا در خصوص دریافت دستمزد کمتر به نسبت بازیگران مردی که در مقابل او ایفای نقش کرده اند نیز با گاردین مصاحبه ای انجام داده و گفته که بازیگران مرد مقابلش، دو برابر دستمزد او در هر فیلم دریافت کرده اند.

 رونی مارا

رونی مارا

رونی در این خصوص گفته که قضیه فقط پرداخت دستمزد غیرمنصفانه نیست بلکه نگاهی است که به زن در سینما وجود دارد. اگر یک بازیگر مرد بخواهد همان مسیری را که من طی کرده ام، طی کند همه چیز عادی است اما برای من از کلمات توهین آمیز استفاده می شود!

جسیکا چیستن (Jessica Chastain  ) : 

جسیکا چیستن، بازیگر فیلم « مریخی » به کارگردانی ریدلی اسکات در یک مصاحبه اعلام کرد که دستمزد او برای بازی در این فیلم تقریباً یک چهارم آن چیزی است که در رسانه ها از آن صحبت می شود!

 جسیکا چیستن

جسیکا چیستن

بنابراین او تقریباً برای بازی در « مریخی » مبلغ 1.75 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده در صورتی که همبازی مرد او یعنی مت دیمون برای بازی در این فیلم چیزی بین 15 الی 25 میلیون دلار دریافت کرده!

امی آدامز (Amy Adams  ) :

امی آدامز در مصاحبه ای که با مجله GQ درباره دستمزدش برای بازی در فیلم « حقه باز آمریکایی » انجام داد گفت که می داند کمتر از کریستین بیل و بردلی کوپر دستمزد دریافت کرده اما بهرحال بازی در فیلم را پذیرفته است.

 امی آدامز

امی آدامز

امی آدامز اعلام کرد:
« حقیقت این هست که دستمزد زنان نصف مردان در سینماست و به من هم دستمزد کمتری پرداخت می شود اما من می پذیرم چراکه در نهایت پیشنهاد این هست که با این شرایط کار را می پذیرم یا خیر. بنابراین شما باید تصمیم بگیری که آیا این کار ارزشش را دارد یا نه اما به این معنی نیست که این وضعیت رو دوست دارم. »

هیلاری سوانک (Hilary Swank  ) :

بازیگر زن مشهور و برنده اسکار که درخشش او در فیلم « عزیز میلیون دلاری » در ذهن علاقه مندان به سینما باقی مانده نیز از جمله بازیگران زنی است که در یک مصاحبه نسبت به دستمزد کمتر او در مقابل بازیگر مرد مقابلش اعتراض کرده است.

 هیلاری سوانک

هیلاری سوانک

سوانک گفته که بازیگر مرد مقابل او مبلغی 10 برابر بیشتر از او دریافت کرده است! زمانی که به افتخارات سوانک در سینما نگاه می کنیم، پرداخت چنین دستمزدی برای او فاجعه بار به نظر می رسد!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: moviemag.ir