عوامل به وقت شام داعشی ها را بیشتر از مدافعین حرم، قهرمان میدانند؟
سه روز پیش عوامل فیلم به وقت شام، برای جذب مخاطب بیشتر، رفتاری غیرمتعار را بروز دادند که همین مساله با واکنش های مختلفی رو به رو گردید.

 آنان که چهارپایان را به کوروش بردند

ورود تیپهای داعشی با اسب به پردیس کوروش به بهانه اکران مردمی «به وقت شام» و مزاحمت برای کسانی که در این مکان به هر دلیلی به جز تماشای فیلم و سینما رفتن حضور داشتند بیش از پیش کمبود نیروهای اندیشمند در هسته‌های اجرایی ارگانهای متمول را عیان کرد. وقتی به جای جذب استعدادهای امتحان پس‌داده، فضا به سمت جذب مجیزگویان کوتوله پیش می‌رود کمترین خروجیش شوی چهارپایان کوروش است.

دوم. حاتمی کیا در واکنش به شوی چهارپایان در پردیس کوروش به خوبی معنای «عذر بدتر از گناه» را برای مخاطبان تشریح کرد.
ایشان از بی‌خبری خود نسبت به ماجرای مناقشه‌برانگیز کوروش میگوید و در عین حال تأکید میکند بر اطلاع داشتن از برنامه ریزی برای سلفی گرفتن بدمنهای فیلم با مخاطبان در پردیس کوروش!
پرسش آنجاست که مگر میشود حاتمی‌کیا که نقدی ساده در رسانه های مستقل در باب لزوم شفافیت مالی در پروژه های ارگانی را با دقت واکاوی میکند تا در اختتامیه فجر آن را بهانه‌ای کند برای تاختن به زمین و زمان، خبر نداشته باشد از برنامه های جنبی فیلمش؟
حتی با فرض اطلاع حاتمی‌کیا از فقط و فقط برنامه ریزی برای سلفی گرفتن داعشیون با مخاطبان پرسشی مهمتر حادث میشود و آن هم اینکه چرا فیلمی در نقد داعش برای حاشیه سازی باید دست به دامن تیپ داعشی خود شود؟ و چرا مثلا بابک حمیدیان تیپ‌ مثبت کار با لباس خلبانی در اکران مردمی حاضر نمیشود تا مردم با قهرمانان فیلم سلفی بگیرند؛ نکند همذات پنداری مردم با بدمن های داعشی بیشتر است؟ نعوذ بالله البته!

و حتی همین تیپ منفی را چرا با شمایل داعشی می‌آورند؟ نه در لباس شخصی خود بازیگر لبنانی؟؟  که ملت  با جماعت داعشی سلفی بیندازند و به این ترتیب داعشیون در شبکه های اجتماعی تکثیر شوند؟؟ چرا امثال حمیدیان که بنا بوده قهرمان مبارزه با داعش باشد نمی‌آید با مردم عکس بیندازد؟ راستی دلیل غیبت او چیست؟؟

سوم. در میان واکنشهای بعد از شوی چهارپایان، خنده‌دارتر از همه ابتدا واکنش یک چهره ظاهرالصلاح معروف به ۳ارگانی بود و دیگری واکنش پسرخاله رییس سازمان ارزشی مولد فیلم؛ ۳ارگانی که مدام به مانند همین تیپهای داعش به محاسنش حنا می‌بندد بلکه طفل بودنش کاور شود، آمده وسط و به تبلیغاتچیان فیلم حاتمی‌کیا گفته از حاتمی‌کیا عذر بخواهند! بی آن که یادش باشد خودش نیز از تبار همانهاست با این تفاوت که به جای شوی چهارپایان، جملات مجعول تبلیغاتی نظیر پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره را آویزان فیلمش میکند و دست به دامن ناصر ملک مطیعی میشود تا دو ریال بیشتر بفروشد!  ۳ارگانی! حتی اگر قصد پاچه خواری حاتمی‌کیا را داری روشهای بهتری برگزین.

پسرخاله هم که گویا پررنگ شدن نقشش در «پایتخت۵» و ارتقای مقامش از رحمت خروس باز به رحمت شاسی د ریکی از محصولات سازمان ارزشی خیلی به زبانش مزه داده  به برگزارکنندگان شوی چهارپایان خرده گرفته بدون آن که جرأت کند پسرخاله‌اش را که همه کاره این سازمان است مخاطب قرار دهد.

چهارم. حاتمی‌کیا تنها چهره مرتبط با «به وقت شام» بود که به خاطر شوی چهارپایان از مخاطبان عذرخواهی کرد در صورتی که تدارک این شو با تبلیغاتچیان سازمان ارزشی حامی تولید بود!
چرا به جای حاتمی‌کیا رییس سازمان ارزشی از مخاطبان عذرخواهی نمیکند؟ ایشان که در زمان معاونت فرهنگی شهری همو که اکنون پشت میله های زندان است به یکباره تا مدیریت یک فرهنگسرا پیش رفت و این تنها سابقه مدیریت فرهنگی وی تا پیش از این بود چرا در این غائله صدایی ازش درنمی‌آید؟

پنجم. چهارپایان را همانهایی به پردیس کوروش بردند که پیشتر تتلو را ابتدا روی ناو و بعد به مصافحه یک کاندیدای انتخاباتی۹۶ بردند! از تیزرسازی روی ناو چه طرفی بسته شد؟ بر سر کاندیدای مصافحه‌گر با تتلو چه آمد؟ چرا درس نمیگیرید از این همه غلطهای فاحش؟


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir