ستارگانی که از هالیوود طرد شدند: از جسیکا آلبا تا جیم کری + تصاویر
در دنیای شگفت انگیز و رویایی هالیوود، رسیدن به شهرت و دوری از آن دو روی یک سکه هستند. در این مقاله شما را با برخی چهره های هالیوودی که دیگر فروغ گذشته را ندارند آشنا می کنیم .

گشتی در آسمان ستاره های بی فروغ هالیوود

توبی مگوایر 

شاید بسیاری بر این باور باشند که بازی در «مرد عنکبوتی 3» (Spider-Man 3) باعث شد که توبی مگوایر به یکباره اعتبار خود در هالیوود را از دست بدهد. اما اگر چه بازی ضعیف او در این فیلم می تواند دلیلی بر این مدعا باشد اما تنها دلیل نیست. به گفته سام ریمی، در سال 2013 استودیو سونی تمایل داشت که به او و مگوایر شانسی دوباره برای ساخت قسمت چهارم این فیلم بدهد اما نوشتن فیلمنامه از جانب ریمی به درازا کشید. این تاخیر طولانی و بالا رفتن سن مگوایر و رسیدن به 35 سالگی در سالی که قرار بود تولید فیلم آغاز شود باعث گردید که ساخت «مرد عنکبوتی 4» از برنامه استودیو سونی خارج شده و به جای آن، راه اندازی مجددی از این فرانچایز با نام «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» (The Amazing Spider-Man) و با بازی اندرو گارفیلد در سال 2012 ساخته شود. در آن زمان مگوایر وارد دنیای تهیه کنندگی شده و با تهیه فیلم هایی مانند «ساعت بیست و پنجم» (25th Hour) و «سی بیسکیت» (Seabiscuit) در سال های 2002 و 2003 بنظر می رسید که مگوایر قدم در راه درستی گذاشته و به موفقیت در حوزه ای جدید دست یافته است.

توبی مگوایر
توبی مگوایر

اما تجربه های آینده او در حوزه تهیه کنندگی همه در گیشه شکست خورده و تصویر او در اذهان عموم نیز بعد از یک بحران شخصی در مورد بازی های غیرقانونی پوکر و پرداخت خسارت دچار خدشه جبران ناپذیری گردید. در حال حاضر وی تنها تهیه کنندگی یک سریال تلویزیونی را در برنامه دارد و می توان گفت که وی تصمیم گرفته به زندگی خانوادگی خود همراه با همسر و دو فرزندش توجه کامل داشته باشد یا این که هالیوود دیگر علاقه ای به دادن یک شانس دیگر به مگوایر جادویی ندارد.

وینس واون

بعد از موفقیت «مدرسه قدیمی» (Old School) و «مهمانان ناخوانده عروسی» (Wedding Crashers) وینس واون مسیر موفقیت خود را پیدا کرده و در همان مسیر راهش را ادامه می داد. متاسفانه بازی او در نقش های کلیشه ای کمدی عاشقانه باعث شد که نقش های جدی و قابل توجه او نادیده گرفته شوند. بدین ترتیب واون تصمیم گرفت که از حضور در فیلم های کمدی دوری کند و به نقش های گذشته اش بازگردد اما دیگر دیر شده بود و جادوی او دیگر کاربردی نداشت.

وینس واون
وینس واون

بعد نوبت به حضور ناموفق در فصل دوم سریال «کارآگاه حقیقی» رسید. فصل دوم این سریال چنان بد از آب درآمد که شبکه اچ بی اُ می خواست آن را از نو فیلم برداری کند. واون دیگر آن جوان گذشته نبوده و نمی توانست به گذشته برگردد. او و ویلسون دیگر چاره ای جز بازی در فیلم های کمدی ندارند و به نظر می رسد که بار دیگر قصد دارند در یک پروژه مشترک حضور یابند.

جیم کری

در روزهای خوش جیم کری، او سلطان بی رقیب باکس آفیس بود. فیلم هایی مانند «ماسک»، «احمق و احمق تر» و «دروغگو دروغگو» هر کدام بیش از 100 میلیون دلار فروش داشتند و جیم کری در سال 2000 موفق ترین سال خود را سپری کرد. اما در گذر زمان اتفاقات زیادی می تواند رخ دهد. به لطف فیلم های کمدی ضعیفی مانند «پنگوئن های آقای پوپر» و «برت ووندرستون شگفت انگیز»، موفقیت جیم کری در باکس آفیس به شدت کاهش یافت.

جیم کری
جیم کری

در سال های اخیر و به ویژه بعد از خودکشی نامزد سابقش، کاتریونا وایت، که یک دعوای حقوقی زشت و طولانی را در بر داشت، بر دوری جیم کری از هالیوود اضافه شده و وی در هیچ پروژه قابل توجهی حضور نیافت.

جان کیوزاک

جان کیوزاک در سال های اخیر کم و بیش در دنیای هالیوود فعالیت داشته است اما فیلم هایش مانند گذشته مورد توجه قرار نگرفته اند. در حالی که وی بین سال های 2012 تا 2016 در بیش از 17 فیلم حضور یافته است، اما بسیاری از این فیلم ها مستقیماً به صورت دی وی دی عرضه شده یا در تلویزیون و شبکه های ماهواره ای منتشر شده و راهی به سینماها پیدا نکرده اند. حتی برخی از فیلم های با کیفیت تر او در این مدت مانند «عشق و بخشش» (Love & Mercy) نتوانست توجه هالیوود را به خود جلب کند هر چند الیزابت بنکس برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار نیز شد.

جان کیوزاک
جان کیوزاک

شاید اگر 15 سال پیش بود کیوزاک می توانست بار دیگر به قله های هالیوود بازگردد، درست همان کاری که با موفقیت نسبی در فیلم «خوشبختی» (Serendipity) و «سگ ها را باید دوست داشت» (Must Love Dogs) انجام داد. اما اکنون که وی در دهه ششم زندگی خود قرار دارد دیگر نمی تواند از آن مسیر قبلی به هالیوود بازگردد. البته کیوزاک خود را با پروژه های جذاب دیگری سرگرم کرده است که از آن جمله می توان به نوشتن کتابی در مورد ادوارد اسنودن و تاسیس بنیاد آزادی رسانه ها اشاره کرد.

جسیکا آلبا

داشتن یک رزومه کاری بسیار ضعیف، بدست آوردن کار را سخت خواهد کرد به خصوص اگر به دنبال کار در هالیوود باشید. برای مثال جسیکا آلبا که در مدت نسبتاً کوتاه فعالیت خود در هالیوود تاکنون 5 بار نامزد دریافت بدترین نقش آفرینی شده و یک بار برنده این جایزه شده است دیگر به سختی می تواند در هالیوود نقش قابل توجهی بدست آورد. او بخشی از گناه پروژه های سینمایی بدی مانند «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four)، «بیدار» (Awake) و «چشم» (The Eye) را به سناریوهای ضعیف و کارگردان های بی تجربه نسبت داده است اما بسیاری از منتقدان بازی های او را بیروح و بی مزه توصیف کردند.

جسیکا آلبا
جسیکا آلبا

بدین ترتیب به نظر می رسد که بازی در فیلم های بد تاثیر زیادی بر روی اعتبار وی در هالیوود گذاشته و وی حتی در مصاحبه ای در سال 2010 اعلام کرد که پس از انتقاد یک کارگردان از بازی بدش تصمیم به کنار گذاشتن بازیگری برای همیشه گرفته است. وی در سن 27 سالگی دست از بازیگری کشیده و اخیراً نیز اعلام کرده که بازیگری دیگر اولویت اول او نیست.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemirgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir